Gå til innhold

Leggetid for 15 åring i helgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 15 har leggetid kl. 23.00 i helgen og ferien. Jeg har lyst til å gi henne en ny leggetid siden hun har uttrykket at hun synes 23 er ganske tidlig i forhold til vennene sine. Hun er pliktoppfyllende og jeg vet at hun ikke hadde ødelagt døgnrytmen hennes. Når må deres tenåringer være i seng?

Anonymkode: 5fb9e...cf6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er pliktoppfyllende så hadde jeg nok ikke brydd meg med å ha noe leggetid. 
Min datter er også pliktoppfyllende. Tror ikke jeg hadde noe legge tid da hun var like gammel. De må jo lære seg å ta ansvar for seg selv også. 

Ser man at det sklir helt ut så hadde jeg nok tatt opp dette igjen. Men her gikk det fint hvert fall. 

• Liker 9
Skrevet

Hos oss er det helt avhengig av hva vi skal gjøre dagen etter så alt fra 23.00 til 02.00.  Noen ganger får han sitte oppe lenge og spille og sove lenge, andre ganger tidlig seng fordi vi skal ut på tur eller pga trening/kamp.  Vi andre i familien er B-mennesker også så skal vi ingenting står vi voksne opp ikke før 10.00, så ingen grunn til å legge seg tidlig.  

Anonymkode: 41890...97f

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var i tenårene hadde jeg innetid, men ikke leggetid. Jeg tenker at en 15-åring fint kan bestemme det selv :) 

• Liker 9
Skrevet

Hun bestemmer selv. Siden jeg er syk og som regel legger meg senest 22 blir det helt umulig å passe på det. 

Anonymkode: 99a87...4b6

• Liker 2
Skrevet

Leggetid i helgene? Det styrer de selv (15år). Man kan ikke kontrollere det uansett. 

Anonymkode: 5d386...33b

• Liker 6
Skrevet

Da jeg var 15 hadde jeg vel kanskje leggetid rundt 23 i ukedagene, men bestemte selv i helger og ferier. Det var aldri en diskusjon engang, og jeg hadde en av de strengeste mødrene på trinnet. Jeg er B-menneske, og har derfor alltid likt å være våken og styre med mitt på kvelds-/nattestid. Fikk da lov å sove til jeg våknet, såfremt vi ikke hadde noen familieplaner. 

• Liker 4
Skrevet

Leggetid når fri for en 15-åring? Det er vel ikke nødvendig vel? Innetid skjønner jeg, men ikke leggetid.

• Liker 5
Skrevet

Som 15-åring fikk jeg være ute hele natten om jeg ville. Lite visste dem at jeg dro på fest og drakk

Anonymkode: 670aa...78b

• Liker 1
Skrevet

Synes det passer å være i seng før midnatt fredag og lørdag. 

Anonymkode: c7184...70e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som 15-åring fikk jeg være ute hele natten om jeg ville. Lite visste dem at jeg dro på fest og drakk

Anonymkode: 670aa...78b

Forskjell på innetid og leggetid. Uaktuelt for min 15-åring å slenge ute hele natten, men det ønsker hun heller ikke selv. 

Anonymkode: 99a87...4b6

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var 15 på slutten av 90 tallet så dro vi på ungdomsdiskotek fredager og lørdager. Det stengte kl 23 fredag, og kl 00.00 lørdager. Alle jeg kjente fikk lov til å være ute til det stengte. Avtalen var etterpå at vi kom rett hjem/dro dit vi skulle sove (feks hos ei venninne). Om vi ikke hadde noen å gå sammen med hjem, så hentet foreldrene våre oss. Andre dager i uka måtte vi være hjemme kl 22.00 - 22.30.  De fleste hadde ikke leggetid, men foreldrene lot ikke ting gå helt på viddene for det.

Leggetid hadde vi ikke i helgene da vi var 15.

• Liker 2
Skrevet

Ingen leggetid her. Det styrer hun selv. 

Anonymkode: 0c06b...e3d

• Liker 4
Skrevet

Ingen leggetid her heller

Anonymkode: 0e430...e37

• Liker 4
Skrevet

Leggetid på en 15 åring? 🤣

Anonymkode: 11e27...6aa

• Liker 7
Skrevet

Kl 1 her

Anonymkode: 1af44...cf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leggetid på en 15 åring? 🤣

Anonymkode: 11e27...6aa

Eh ja! 

Anonymkode: 1af44...cf9

Skrevet

De er oppe så lenge de vil, så lenge de ikke bråker etter vi har lagt oss. Det har hendt klokka har blitt 3-3.30, da har jeg sagt fra at det kanskje var i lengste laget, men ikke nektet dem det. Men de koser seg og sover lenge om morgenen. Hadde det selv slik da jeg var ungdom. 

Anonymkode: d2d0e...861

• Liker 2
Skrevet

Bør være inne kl 23 ukedager og litt senere enn det i helger. Ingen leggetid i helgene. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke styrt leggetid på 15-åringen i helga på et par år ihvertfall.... Så lenge hun ikke holder andre våkne, og hun ikke forlanger at vi skal liste oss rundt om morgenen, så får hun styre selv. Skal vi noe, vet hun om det, og regulerer det selv. Velger hun å være veldig seint oppe til tross for at hun vet at vi skal noe forholdsvis tidlig, så vet hun at vi forventer at hun er blid selv om hun er trøtt. Har aldri vært noe problem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...