AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Jeg og samboeren min hadde planlagt en fridag sammen i dag hvor vi skulle rydde i boden. Vi skulle starte dagen med en tur, men det var visst ikke samboeren min opplagt til likevel på morgenen (han har hatt noen slitsomme dager på jobb med veldig mye å gjøre). Jeg sa at jeg likevel ønsket å gå en tur og at jeg ble borte 40 minutter. Han virket litt misfornøyd, men sa ingenting. Etter 40 minutter er jeg tilbake og da har samboeren min dratt. Jeg ringer: - Er du ute på tur? - Ja, du kan si det sånn.. - OK? Når er du tilbake? Skal jeg fikse frokost? - Jeg vet ikke. (Så legger han på). Jeg sendte melding nå nettopp og fikk til svar at han er på jobb og ikke kan svare på når han er tilbake. Dette fordi han er sur fordi jeg dro ut alene på tur.. Dette er vel ikke OK? Anonymkode: 2682a...6cf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Nei vil ikke si at det er ok akkurat. Har han noen annen grunn til å være sur? Du som har trumfet igjennom ryddedag selv om han har sagt han er sliten, feks? Eller var han blid og enig da dere planla det? Han kan nå uansett svare deg ordentlig på hva som skjer, hadde ikke giddet hvis dette er typisk for han. Anonymkode: ee4db...7ec 4
Misanthropis Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Utrolig barnslig oppførsel da. han brøt en avtale dere hadde, og det er ok, og du går alene og ikke lar hans humør og lyst styre ditt ønske og behov. Og så skal han furte for det? OG straffe deg i tillegg? For en dust! om han hadde trengt deg eller ønsket noe annet konkret, så fikk han ta seg sammen og være åpen og ærlig selv. 15
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Ikke ok nei. Manipulerende å ikke bli med på tur og likevel straffe deg for det. Ikke normalt i et godt forhold. Gjør han mer ting som ligner på dette? Å dra på jobb på fridagen sammen er også et dårlig tegn. Eksen min gjorde det. Jeg måtte alltid gå på eggeskall hjemme, for plutselig var noe galt. Kombinert med at han aldri hjalp til med husarbeid eller matlaging, og at det til slutt var ren psykisk vold, gjorde at jeg kom meg ut. Jeg tenker du må ta en prat om hvorfor han er så gretten når han kommer hjem. Hvorfor ble det så galt at du dro på tur? Hvorfor dro han på jobber? Eller er det at han ikke ville bruke fridagen på å rydde boden? Det siste er greit nok, men da må han uttrykke det. Måten han oppfører seg på er drittsekk. Helt ærlig høres han ferdig ut i forholdet, men er for feig til å si noe. Anonymkode: 21e9a...fe1 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei vil ikke si at det er ok akkurat. Har han noen annen grunn til å være sur? Du som har trumfet igjennom ryddedag selv om han har sagt han er sliten, feks? Eller var han blid og enig da dere planla det? Han kan nå uansett svare deg ordentlig på hva som skjer, hadde ikke giddet hvis dette er typisk for han. Anonymkode: ee4db...7ec Takk for svar Det var han som foreslo å rydde.. Og han som foreslo at vi startet dagen med tur. Det er liksom OK at han endrer planer, men om jeg gjør noe han ikke liker da skal han reagere. Anonymkode: 2682a...6cf 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Er det en bitteliten mulighet for at han faktisk ble oppringt av jobben, og ble kalt inn for å jobbe mer? At han ikke bestemmer over når han er ferdig, men er sliten og sur på grunn av jobben? Og at han derfor blir sur mot deg også, selv om det ikke egentlig er du som gjør han sur Lite koselig uansett, men hvis det bare er denne ene gangen ville jeg ikke mast mer på han, men funnet på noe koselig for meg selv. Anonymkode: 295a0...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Hva i alle dager, han høres jo ikke god ut. Pleier han å være så irrasjonell eller? Anonymkode: 7af41...81e 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Misanthropis skrev (2 minutter siden): Utrolig barnslig oppførsel da. han brøt en avtale dere hadde, og det er ok, og du går alene og ikke lar hans humør og lyst styre ditt ønske og behov. Og så skal han furte for det? OG straffe deg i tillegg? For en dust! om han hadde trengt deg eller ønsket noe annet konkret, så fikk han ta seg sammen og være åpen og ærlig selv. Takk for svar! Enig med deg. Jeg så på ansiktet hans at han var litt misfornøyd da jeg uttrykte at jeg likevel ønsket å gå tur, men han sa ingenting. Anonymkode: 2682a...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Enig med deg. Jeg så på ansiktet hans at han var litt misfornøyd da jeg uttrykte at jeg likevel ønsket å gå tur, men han sa ingenting. Anonymkode: 2682a...6cf Men han må jo si noe. Eller pleier du å reagere ved å bli sur eller lignende hvis han sier fra? Hvis han hadde foreslått at dere heller begynte å rydde, hva hadde du sagt? Anonymkode: 7af41...81e 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Hvordan uttrykket du deg da han ikke orket tur? Og på hvilken måte sa du at du ville gå uansett? Anonymkode: 40339...706
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Du må skille mellom hva som er din feil og hans feil. Med mindre dere har en avtale dere begge har godkjent om at dere har forbud om å gå på tur alene, så har du ikke gjort noe galt. Eller med mindre det ikke er noe annet han er sur for. Er du sikker på at han er sur for at du gikk på tur alene? Var det noe annet som skjedde den morgenen? Kom du med noen kommentarer? Uansett så burde han sagt hva han var sur for. Så her antar jeg at han ikke har noe grunn til å være sur på deg, og da må du prøve så godt du kan å IKKE ta det inn over deg. Bruk dagen til å rydde i boden som du har tenkt. La han surmule i fra seg. Ikke bruk energi på å blidgjøre han. Ikke si unnskyld. Med mindre du kommer på at du egentlig kom med noen frekke kommentarer i dag tidlig. Anonymkode: 51d94...0a0 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 Han høres svært manipulerende ut, nå skal han straffe deg? Jeg var i et slikt forhold og det er utrolig nedbrytende. Anonymkode: a2595...80f 4
Gjest ABM Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg og samboeren min hadde planlagt en fridag sammen i dag hvor vi skulle rydde i boden. Vi skulle starte dagen med en tur, men det var visst ikke samboeren min opplagt til likevel på morgenen (han har hatt noen slitsomme dager på jobb med veldig mye å gjøre). Jeg sa at jeg likevel ønsket å gå en tur og at jeg ble borte 40 minutter. Han virket litt misfornøyd, men sa ingenting. Etter 40 minutter er jeg tilbake og da har samboeren min dratt. Jeg ringer: - Er du ute på tur? - Ja, du kan si det sånn.. - OK? Når er du tilbake? Skal jeg fikse frokost? - Jeg vet ikke. (Så legger han på). Jeg sendte melding nå nettopp og fikk til svar at han er på jobb og ikke kan svare på når han er tilbake. Dette fordi han er sur fordi jeg dro ut alene på tur.. Dette er vel ikke OK? Anonymkode: 2682a...6cf Minner vel litt om et Ilandsproblem..hva synes du da?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke ok nei. Manipulerende å ikke bli med på tur og likevel straffe deg for det. Ikke normalt i et godt forhold. Gjør han mer ting som ligner på dette? Å dra på jobb på fridagen sammen er også et dårlig tegn. Eksen min gjorde det. Jeg måtte alltid gå på eggeskall hjemme, for plutselig var noe galt. Kombinert med at han aldri hjalp til med husarbeid eller matlaging, og at det til slutt var ren psykisk vold, gjorde at jeg kom meg ut. Jeg tenker du må ta en prat om hvorfor han er så gretten når han kommer hjem. Hvorfor ble det så galt at du dro på tur? Hvorfor dro han på jobber? Eller er det at han ikke ville bruke fridagen på å rydde boden? Det siste er greit nok, men da må han uttrykke det. Måten han oppfører seg på er drittsekk. Helt ærlig høres han ferdig ut i forholdet, men er for feig til å si noe. Anonymkode: 21e9a...fe1 Takk for svar! Vi ble sammen da jeg var ganske ung (er i slutten av tyveårene nå) og de første årene gikk jeg mye rundt på eggeskal, slik du beskriver. Jeg nådde et slags vendepunkt for noen år siden der jeg virkelig var fed up med ham og oppførselen hans og siden har han forandret seg til det bedre. MEN i det siste har det vært flere små episoder som har fått meg til å revurdere forholdet. Anonymkode: 2682a...6cf 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Skrevet 22. september 2021 Misanthropis skrev (10 minutter siden): Utrolig barnslig oppførsel da. han brøt en avtale dere hadde, og det er ok, og du går alene og ikke lar hans humør og lyst styre ditt ønske og behov. Og så skal han furte for det? OG straffe deg i tillegg? For en dust! om han hadde trengt deg eller ønsket noe annet konkret, så fikk han ta seg sammen og være åpen og ærlig selv. De fleste blir vel sånn av å være slitne. Han er da ingen dust. Anonymkode: b99c8...545
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan uttrykket du deg da han ikke orket tur? Og på hvilken måte sa du at du ville gå uansett? Anonymkode: 40339...706 Jeg var blid som vanlig og sa at jeg ønsket å gå en tur før frokost selv om han var for sliten. Jeg tror til og med jeg spurte "går det greit?" Anonymkode: 2682a...6cf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 Nei, det er ikke OK i det hele tatt. Her er min vurdering; - er han slik alltid, og dette er et mønster, så burde du gå din vei - er han normalt sett bra, og plutselig er blitt sånn, så er det muligens han som er på vei ut Han behandler deg respektløst og egoistisk. Anonymkode: 0445f...c69 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må skille mellom hva som er din feil og hans feil. Med mindre dere har en avtale dere begge har godkjent om at dere har forbud om å gå på tur alene, så har du ikke gjort noe galt. Eller med mindre det ikke er noe annet han er sur for. Er du sikker på at han er sur for at du gikk på tur alene? Var det noe annet som skjedde den morgenen? Kom du med noen kommentarer? Uansett så burde han sagt hva han var sur for. Så her antar jeg at han ikke har noe grunn til å være sur på deg, og da må du prøve så godt du kan å IKKE ta det inn over deg. Bruk dagen til å rydde i boden som du har tenkt. La han surmule i fra seg. Ikke bruk energi på å blidgjøre han. Ikke si unnskyld. Med mindre du kommer på at du egentlig kom med noen frekke kommentarer i dag tidlig. Anonymkode: 51d94...0a0 Jeg er som regel en blid person som misliker krangling og konflikter og jeg kommer ikke med kommentarer med mindre det er nødvendig. I dag vet jeg med sikkerhet at jeg ikke har kommet med noen kommentarer. Skjønner at det var satt på spissen, men vi har ingen regler som sier at vi ikke får gå tur alene heller, hehe. Anonymkode: 2682a...6cf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #19 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han høres svært manipulerende ut, nå skal han straffe deg? Jeg var i et slikt forhold og det er utrolig nedbrytende. Anonymkode: a2595...80f Ja.. jeg er redd vi er på vei inn i et farlig mønster. Har andre små episoder også som bygger under, dessverre. Anonymkode: 2682a...6cf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 ABM skrev (8 minutter siden): Minner vel litt om et Ilandsproblem..hva synes du da? Hm, det er jo ikke så lett alltid å formidle over tekst hva som har hendt, men jeg synes det er litt nedverdigende å bli behandlet slik som dette. Er ikke jeg viktig nok til at jeg går en forklaring på hva som skjer? Anonymkode: 2682a...6cf 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå