Gå til innhold

Hvilke rutiner har dere som par for leggetid ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Praktiserer  dere å  legge dere til forskjellige tider eller  faste tider  saman  med partneren  om kveldene når dere går til sengs. ?  Påvirkes forholdet mellom dere på noe vis dersom partneren  ønsker å sitte oppe til langt på natt ? 

Gjir du partneren eit "godnatt kyss" eller ein "klem" før innsovning ?   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger oss sjeldent samtidig. Jeg legger meg tidlig fordi det er den døgnrytmen jeg trives med, men vi koser som regel på sofaen først, og i alle tilfeller sier vi godnatt med klem og kyss før jeg går og legger meg. Dersom han skal tidlig opp legger vi oss samtidig, og da også kysser vi og sier godnatt før vi sovner.

Bryr meg ikke om han blir sittende oppe etter at jeg legger meg, og jeg liker egentlig å ha morgenen for meg selv ;) 

Anonymkode: 4591f...b18

• Liker 2
Skrevet

Vi legger oss omtrent alltid samtidig, mellom 22 og 23. Om en av oss skulle ønske å sitte oppe lenger en gang i blant, er det selvsagt ikke problematisk. Vi sier god natt, elsker deg og kysser hver kveld før vi legger oss til for å sove 😊

Anonymkode: c7155...fec

Skrevet

Vi har ofte sex eller kos om kvelden, så vi legger oss samtidig. Pleier å legge oss i 23-24-tiden, da vi skal opp i 6-7-tiden begge to.

Anonymkode: a4d02...fad

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Legger oss stort sett alltid på forskjellige tidspunkt. Har ingen faste rutiner som par for leggetid, jeg har mine egne rutiner da😅 

Skrevet

I ukedagene legger vi oss sammen, som regel innen 23:00. Om en av oss ikke er trøtt så setter den på en film i sengen. Vi har ekstremt aktive dager (storfamilie) og derfor lite tid til hverandre men er fortsatt nyforelskede (fem års forhold) med et stort behov for nærhet og egentid sammen i løpet av kvelden. I helgene er det litt mer så som så. Jeg har et større behov for søvn enn han så skjer stadig at han kommer en time eller tre etter meg. Eventuelt at jeg finner han snorkende på sofaen 🤣

Skrevet

Vi legger oss bestandig likt. Vi gjorde ikke det en periode, og det gikk nok utover forholdet. Nå som sagt legger vi oss likt, og det er mer sex og kos. Kysser bestandig når vi legger oss til å sove, og sier glad i deg / elsker deg. 

Anonymkode: fb26d...015

Skrevet

I helgene er han mye lenger oppe enn meg, jeg legger meg alltid til samme tid. I ukedagene legger vi oss sammen. Jeg pleier å ligge litt inntil ryggen hans før jeg sovner. Han pleier å stryke meg på ryggen mens vi prater litt om barna og dagen. 

Anonymkode: 05355...5cf

Skrevet

Vi legger oss sammen i 99 prosent av tilfellene. Han liker å legge seg til å sove raskt, hun liker å lese litt. Vi kryper inntil hverandre, nakne, først, kysser og koser litt. For trøtte for kveldssex på hverdagene nesten bestandig men mye nærhet. Sier god natt og "jeg elsker deg". Åtte timer søvn.

Om morgenen vekkes vi samtidig, kryper igjen inntil hverandre et par minutter, kysser og sier god morgen. Og så står hun opp først, før han kommer noen minutter senere. Sjelden tid til morgensex på hverdagene, men nesten alltid morgensex på helgedagene. Nakne sammen på badet.

Vi har vært gift i 27 år.

Anonymkode: 46373...4f5

• Liker 2
Skrevet

Vi har begge dagjobb så vi legger oss stort sett samtidig, og vi elsker kroppskontakt så vi sover i armene til hverandre:) Det er ikke noe problem om den andre sitter oppe, da blir det ofte litt kos på sofaen, klem og kyss før den ene går å legger seg. Som regel jeg som er nattugla, og er kjempedigg å krype oppi en varm seng:D

Anonymkode: 712c4...47a

• Liker 1
Skrevet

Vi legger oss som oftest hver for oss. Jeg sitter ofte oppe 1/2-2 timer etter at han går til sengs, da han står opp tidligere enn meg. Han sier ifra når han legger seg, gir meg et kyss og vi sier natta. Så kommer jeg å legger meg når jeg er klar. Noen ganger er han fortsatt våken i senga når jeg kommer, og da kan vi skravle eller kose litt før vi sovner. 
Føler absolutt ikke at det påvirker forholdet noe negativt at vi ikke legger oss sammen. Om noe så er det bare deilig at vi får litt tid for oss selv.

Anonymkode: a8913...bdb

Skrevet

"Sove nå?", "ja"..... "jeg tar badet først", "ok"..... "har du fikset vann?" "ja".... "har du på klokke i morgen?" "ja, kl 6"...   (det værste er vi VET svarene på alt. For han svarer alltid ja når jeg vil sove. Jeg tar alltid badet først. Han har alltid fikset vann. Han har alltid på vekkerklokka.....) 

Så fikser den som tar badet først, og med det går på soverommet først, å åpner vinduet, fjerner pute og sengeteppe. Og sover ofte tungt før den andre kommer etter. (det vil si.... jeg fikser vinduer og sengeteppe, og slukner på sekundet før han er ferdig på badet). 

Sammen i 19 år. Kan trygt si vi fungerer bedre om morgenen 🤣

Anonymkode: 44465...fe0

Skrevet

Jeg jobber turnus, så vi legger oss/står opp samtidig omtrent aldri. Jeg kysser han på panna hver kveld jeg legger meg, uansett. Han sover som regel. Gjort det i over 10 år nå! 

Anonymkode: ae63d...3f3

Skrevet

Legger oss til forskjellige tider. Jeg liker å legge meg tidlig for å lese litt. Min samboer liker å se på tv før han legger seg. Er vel sånn 50/50% sjanse om han kommer i senga eller sovner på sofaen. Jeg vekker han noen ganger, men er snorkinga hans ille får han bare bli på sofaen 😅

Anonymkode: 65f74...7ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger meg stort sett alltid en time eller to etter henne. Har rett og slett behov for å være litt i fred før sengetid:)

Anonymkode: 3c48a...406

• Liker 2
Skrevet

Siden vi er særboere så er ikke det et tema i ukedagene. Men når vi er hos hverandre så er det en selvfølge å legge seg samtidig. Heldigvis har vi samme syn på det, så det har aldri vært et problem. 

Syns det høres stusslig ut om man bor sammen og ikke legger seg samtidig. Hva er vitsen? 

Anonymkode: dc66d...3d7

• Liker 1
Skrevet

Nå bor ikke vi sammen, så vi sover sammen på "deltid". Og det frister ikke å bli samboere.. Vi har veldig ulike rutiner for soving. Jeg liker å scrolle/spille litt før sengetid, eller ligge å prate litt, mens han skal bare sove - og sovner fort. Vi gir godnatt kyss, men føler alltid at jeg "ofrer meg" når vi sover sammen, fordi jeg må slippe mine rutiner for at han skal bli fornøyd. Mine rutiner gir meg ro før innsovning, og det samme på morgenen. Så når jeg sover med han, våkner jeg stresset, fordi jeg ikke får gjøre som jeg vil. Når jeg våkner, liker jeg å stå opp, mens han vil ligge å kose, og da blir jeg rastløs. Om vi bodde sammen, er jeg redd vi hadde lagt oss til ulike tider, og i lengden tror jeg ikke det hadde funket for oss.

Anonymkode: 6e8bd...8eb

Skrevet

Ingenting spesielt utover at vi sier natta til hverandre. Vi sover ikke på samme soverom, så vi legger oss når vi selv vil, takk og lov.

Skrevet

Legger meg før ham og hvis gjesterommet er opptatt later jeg som jeg sover for at han ikke skal komme inntil

Anonymkode: 4db3d...c1a

Skrevet

Jeg er på badet i 10 minutt før jeg legger meg i senga og setter på en serie eller en film. Mens jeg ser det så er han på b det i rundt 90 minutt. Så ser vi en episode av en serie sammen, før vi legger oss samtidig. Av og til har vi tid til sex, om han ikke er syk, eller dårlig i magen, eller har gikt i foten, eller sliten fra jobb.

Anonymkode: 9cc8f...3ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...