Gå til innhold

Finner nesten alltid hår i maten hos vennepar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så frastøtende, og det har gjort til at vi ofte takker nei eller heller prøver å invitere de hit. Både jeg og mannen har funnet hår i maten vår. Jeg brekker meg nesten av det og sliter veldig. Spesielt når jeg nesten er ferdig med å spise og oppdager et hår som ligger å svømmer i sausen 🤯

Eller enda verre, at jeg kjenner håret i munnen mens jeg tygger. Vanskelig å være diskret når man tar ut et hår fra munnen. 

De har ikke dyr. Hva er det folk egentlig driver med over grytene som gjør at det havner hår oppi maten?! 

Anonymkode: de090...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister kanskje ikke mye hår 😅

Det er mange av oss som mister mye hår, og vi bruker ikke akkurat hårnett på kjøkkenet hjemme.

Anonymkode: f86e6...898

• Liker 6
Skrevet

Uff, så kvalmt! Skjønner godt at du ikke vill spise der mer. 

Anonymkode: d3259...8e4

• Liker 4
Skrevet

Jeg håper du/dere sier fra når dere finner hår i maten og ikke bare lager tråder om det her inne.

Er det lange eller korte hår? Altså tror dere at de kommer fra dama eller mannen i forholdet?
Det er jo ikke så farlig, men jeg er enig i at det kan være veldig ekkelt

Kanskje dere kan kjøpe hårnett til de?

Anonymkode: c1358...4cb

Skrevet

Neste gang du blir invitert dit:

»Torsdag? Ai, da skal vi låne henger og kjøre et lass på dynga. Hva om vi heller treffes hos oss på fredag? Vi lager kyllinggryte. Passer det kl. 19? :)»

Anonymkode: 3335b...cd8

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd hår. Men venner som ikke er gode på kjøkkenet har vi flere av.

Løsningen er å alltid høre om vi kan møtes ute i stedet for. Så nå er det "ut og spise" vennepar, ikke "middag hjemme" vennepar. 

Anonymkode: c653a...1d6

• Liker 2
Skrevet

🤮🤮

Anonymkode: 5cd22...a7f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange av oss som mister mye hår, og vi bruker ikke akkurat hårnett på kjøkkenet hjemme.

Det går da an å sette håret i strikk eller ta en rask runde med hårbørsten for å fjerne løse hårstrå. Ærlig talt.

Jeg ville sagt rett ut at jeg fant hår i maten. Såpass må folk tåle. Så får de være mer forsiktig neste gang.

Anonymkode: 1afac...ba7

• Liker 4
Skrevet

Syns det er ekkelt når folk lager mat med håret løst (om det er langt). Bare virkelig ulekkert. Det burde være en selvfølge å samle håret i strikk når man skal lage mat.

Anonymkode: c5892...f27

• Liker 3
Skrevet

De bor på et område med store mengder radon. Jeg kjente et lignende par, synes det var motbydelig å alltid få servert hår med mat i, men før jeg visste ordet av det hadde begge dødd av kreft.

Så den dag i dag savner jeg så inderlig en munnfull med hår 😢

Anonymkode: 62afd...200

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Neste gang du blir invitert dit:

»Torsdag? Ai, da skal vi låne henger og kjøre et lass på dynga. Hva om vi heller treffes hos oss på fredag? Vi lager kyllinggryte. Passer det kl. 19? :)»

Anonymkode: 3335b...cd8

Kommer jo til å gå tom for unnskyldninger og "gode alternativer" etter hvert, da, dersom det er snakk om venner man ser med jevne mellomrom. Jeg hadde sagt det som det var, selvsagt på en veldig fin måte, og satset på at vennskapet var såpass sterkt at de tålte dette.

Endret av Momma
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså… Jeg mister også mye hår men det havner da ikke i maten! Man bruker strikk/hårnett, ser over klærne sine om det henger noen løse hår osv. Vi som vet at vi mister en del hår har jo selv ansvar for å håndtere det, og det er virkelig ikke vanskelig å unngå at det havner i maten! 

Skrevet

Å det er så ekkelt! Husker jeg bodde på hybel med noen og vi lagde av og til felles middag etter tur. Fant ofte hår i maten når de andre hadde lagd Mat, jeg ba dem sette opp håret ordentlig, men da fikk jeg til svar at dette ikke er noe hotell og at jeg var hysterisk.  Jeg skjønner ikke hva som er så stress med å sette opp håret. 

Men si fra til dem hvis du føler det er greit.

Anonymkode: dfeed...8ba

Skrevet

Lange eller korte hår? Mannen min mister også hår i maten selv om han dusjer hver dag og bruker caps (jeg synes hår er ekkelt i mat uansett om det er fra han), men tror hårene kommer fra armene eller skjegg. 

Anonymkode: 62fff...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...