AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Hvordan blir stemningen i hjemmet når mannen drar på elgjakt å er borte en hel uke og flere helger? Hører at for mange er dette et stort problem? Stemmer det? Anonymkode: 11a59...418
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Regner med at par som har dette som problem diskuterer saken. Det er begrenset når og hvor mye man kan jakte, så hvor stort problem er det? Anonymkode: 728e3...008 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Regner med at par som har dette som problem diskuterer saken. Det er begrenset når og hvor mye man kan jakte, så hvor stort problem er det? Anonymkode: 728e3...008 Hos oss er det absolutt ingen problem, men hørtes så mange som krangler om dette og lurer litt på hvorfor..? Anonymkode: 11a59...418 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Jeg tipper det har litt med hvordan forholdene i heimen er ellers, Dersom mannen tar sin del resten av året, viser forståelse for at det blir mye ekstra for den andre og gjør det litt godt igjen, samt lar partneren dra bort og gjøre tilsvarende ting uten sure miner, vil jeg tippe at det i de fleste tilfeller går helt greit. Er dette derimot ennå en ting han bare tar seg til rette med, uten forståelse for hvordan det påvirker resten av familien, er det ikke så rart at stemninga kan surne ... Anonymkode: 459da...772 41
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Disse serie- og filmtipsene hennes må jeg alltid le av. Det er sjelden det ikke er noe som virker helt utrolig uinteressant eller som jeg så for sånn omlag 2 år siden. Sier litt om hvor lite målgruppa hennes følger med, hvis dette er interessant. Og da er det jo heller ikke så rart at de er så lite kritiske til det meste annet ... Anonymkode: 459da...772
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Disse serie- og filmtipsene hennes må jeg alltid le av. Det er sjelden det ikke er noe som virker helt utrolig uinteressant eller som jeg så for sånn omlag 2 år siden. Sier litt om hvor lite målgruppa hennes følger med, hvis dette er interessant. Og da er det jo heller ikke så rart at de er så lite kritiske til det meste annet ... Anonymkode: 459da...772 Hehe, feil tråd! Sorry! Anonymkode: 459da...772 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tipper det har litt med hvordan forholdene i heimen er ellers, Dersom mannen tar sin del resten av året, viser forståelse for at det blir mye ekstra for den andre og gjør det litt godt igjen, samt lar partneren dra bort og gjøre tilsvarende ting uten sure miner, vil jeg tippe at det i de fleste tilfeller går helt greit. Er dette derimot ennå en ting han bare tar seg til rette med, uten forståelse for hvordan det påvirker resten av familien, er det ikke så rart at stemninga kan surne ... Anonymkode: 459da...772 Det er klart. Må jo gå begge veier, det er viktig! Anonymkode: 11a59...418 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 For oss er det ikke noe stort problem, men det er mye fordi han ikke reiser langt bort hvert år men jakter på terreng som ikke er så altfor langt borte. Så han blir ikke borte lenge av gangen. Dessuten så ser jeg ikke på det som utelukkende hans hobby, men matauk til familien. Anonymkode: f9a88...1cc 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Min mann reiser til vanlig masse i jobben (annerledes nå med korona). Jeg har alltid hatt full jobb. Med tre barn er det da mye som faller på meg. Om han i tillegg til all jobbreising skulle vært borte halve høsten på elgjakt ville det vært et stort problem. Jeg må ofte bruke helger for å hente meg inn igjen i forhold til jobben. Pluss at jeg må ha noen timer til trening. Anonymkode: 1bfaf...f23 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Sender han gledelig av gårde 🙂 Det er noen måneder i året. Det betyr ikke at mannen er borte ukentlig. Han drar med jaktlaget sitt. Får de en elg er de ferdig for dagen. Mye god mat 🙂 Anonymkode: 34a57...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan blir stemningen i hjemmet når mannen drar på elgjakt å er borte en hel uke og flere helger? Hører at for mange er dette et stort problem? Stemmer det? Anonymkode: 11a59...418 Jeg syns det er deilig med litt alenetid etter at unger er i seng. Og så synes jeg det er fint at han kommer seg ut og er aktiv. Det er jo tross alt en relativt kort sesong, jeg og datter konkurrerer i dressur og sprang, der er det mer eller mindre full rulle året rundt. Vi er borte flere helger enn han i løpet av året, han klager ikke noe på det, så hvorfor skal jeg klage på at han bruker tid på sin hobby? Anonymkode: e251e...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 Verken min mann eller jeg drar bort en hel uke for å dyrke hobbyene våre. Om han hadde dratt på elgjakt eller til Granca hadde egentlig ikke spilt noen rolle; ingen av oss reiser bort fra partner og barn så lenge. Hender han er på jobbreise, men toppen 4-5 dager om gangen. Og det tjener han svært godt på. Så nei, jeg hadde vel ikke elsket at han stakk avsted uker og helger for å jakte. Anonymkode: 83915...362 2
~ m a u d e ~ Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Verken min mann eller jeg drar bort en hel uke for å dyrke hobbyene våre. Om han hadde dratt på elgjakt eller til Granca hadde egentlig ikke spilt noen rolle; ingen av oss reiser bort fra partner og barn så lenge. Hender han er på jobbreise, men toppen 4-5 dager om gangen. Og det tjener han svært godt på. Så nei, jeg hadde vel ikke elsket at han stakk avsted uker og helger for å jakte. Anonymkode: 83915...362 Dyrke hobbyene, ja... Ser for meg at dette er mye av tankegangen bak eventuelle krangler. Man er ikke vokst opp med menn som drar på jakt - så man vet ikke at det å dra på jakt henger sammen med en drøss med andre gode egenskaper - og tenker derfor at det å dra på jakt eller på ferie er hipp som happ. Vet ikke hvor du kommer fra, trådstarter, men dersom du har fått deg kjæreste som driver med jakt, og du er uvant med det, så foreslår jeg at du blir kjent med damene som har slike fedre, brødre, kjærester eller ektemenn, og snakker med disse. For meg er det å drive med jakt en av disse tingene som borger for kvalitet, praktisk sans, tiltakslyst, glede over friluftsliv, maskulint fellesskap, etc, og som betyr at fyren ikke har tendenser til å slenge på soffan, game, prompe og være lat innekatt som klenger på dama, som de man leser om her inne. Antar at stemningen bærer preg av hva slags forståelse den som er hjemme har av det å jakte. 12
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan blir stemningen i hjemmet når mannen drar på elgjakt å er borte en hel uke og flere helger? Hører at for mange er dette et stort problem? Stemmer det? Anonymkode: 11a59...418 Hvorfor starter du en tråd om dette hvis du ikke har et problem med dette? Jeg er sikker på at alle disse du har hørt om som sliter med dette problemet klarer å klage på KG om dette selv 😂😂😂 Anonymkode: defad...73d 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Skrevet 22. september 2021 Visste at han jaktet når jeg ble sammen han. Så det går helt fint. Syns egentlig det er litt deilig å ha litt alenetid med barnet. Han er flink til å ta sin del ellers. Foreløpig har ikke jeg vært noe særlig borte mer enn en natt av gangen. Mest i forbindelse med jobb. Men vet jo at jeg kan om jeg vil. Det er to litt negative ting. Det ene er at det går med en del feriedager siden de reiser bort 4-6 dager i strekk. Og det andre er at jeg skulle ønske han kanskje hadde vist at han setter pris på så pass lange perioder med egentid. Anonymkode: 0fd1e...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan blir stemningen i hjemmet når mannen drar på elgjakt å er borte en hel uke og flere helger? Hører at for mange er dette et stort problem? Stemmer det? Anonymkode: 11a59...418 Elsker det. Pleier å spare fridager til elgjakta og nyte alenetiden😍 Anonymkode: 52542...91d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 Stemningen hadde blitt veldig dårlig om han var en sånn bondeknøl som bruker halve høsten på elgjakt.Det gjør meg imidlertid ingenting om mannen blir borte noen helger/uker i løpet av høsten. Anonymkode: 63012...65f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 Jeg kan godt skjønne de som ikke liker det. Jeg har en slektning som jakter hjort. Da reiser han vekk for en langhelg og kommer hjem med bilen full av hjort som må håndteres. Uka etter jobber han overtid for å ta igjen jobb, for så å kanskje reise bort igjen torsdag ettermiddag. Dette er mange helger hver høst, og de har barn. Utrolig nok har forholdet holdt. Jeg tror jakten var govedgrunnen til at han gikk med på å bli nabo med hennes foreldre mens barna var små. Jeg vet at hun etterhvert har blitt veldig god til å sette ned foten, bl.a har han vist kvote på hvor mye hjort han får lov til å ta med hjem hver gang. Anonymkode: 9cb1f...c3f
Gjest Smeltemann Skrevet 22. september 2021 #19 Skrevet 22. september 2021 Elgjakt er bare en gang i året. Den er hellig.
~ m a u d e ~ Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg vet at hun etterhvert har blitt veldig god til å sette ned foten, bl.a har han vist kvote på hvor mye hjort han får lov til å ta med hjem hver gang. Anonymkode: 9cb1f...c3f Ja, var det ikke det vi visste! De sier at de må ha fellingstillatelse på på grunn av bestandsregulering og bærekraft og ditt og datt, som om det er myndighetene som har bestemt dette. Men vi vet alle at det er kona som står med kjevla og har siste ord om jaktkvota. Kunne ikke dy meg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå