AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Har en parfyme som er min absolutte favoritt, og den ble kjøpt til meg i gave. Elsker den, og den jeg hadde fra før klarer jeg ikke bruke i det hele tatt, føles helt feil. Kun denne ene jeg liker. Jeg bruker parfyme ca en gang i uken (fredag eller lørdag om jeg pynter meg ekstra) aldri ellers. Er det vanlig å ha flere favoritter? Som er forskjellige? Anonymkode: 968b8...7b9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Jeg har to faste; en lett til vår/sommer og en tyngre til høst vinter. Og en Chanel no.5 til spesielle anledninger. Bare stilig om du bare har EN egentlig, din signaturduft!❤️ Anonymkode: 43d20...16a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Jeg har prøvd forskjellige oppover årene. Men min favoritt har jeg brukt siden 1992. Ingen over, ingen ved siden av. Kjøpte nettopp ei stor flaske på 100 ml. Så nå har jeg lenge. vil ha den hemmelig. Anonymkode: ed490...4e4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 jeg har en fast som jeg har hatt siden ungdomskolen. Som vil si snart 20 år. Jeg forsøkte å bytte til noe nytt i fjor, men jeg føltes ikke ut som meg selv. Alle rundt meg kommenterte det også, de sa de savnet lukten av meg og jeg var ikke meg med den nye. Så jeg gikk raskt tilbake til min gode gamle. Etter å ha hatt en pause på et par måneder, så forsto jeg hvorfor jeg elsker den lukten. Var som å oppdage den på nytt. Vil aldri bytte parfyme tror jeg. Jeg er ganske sensitiv ovenfor sterke lukter og får lett hodepine og kvalme. Så min har en ren og mild lukt som er behagelig for meg og for de rundt meg. Jeg bruker den samme hver dag og til alle anledninger. Anonymkode: 91acd...18b
Marcie Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 jeg har noen faste som jeg har hatt siden jeg var 15, men jeg har jo flere nye favoritter i tillegg. Synes det blir veldig kjedelig å ha bare en signaturduft! Jeg har to jeg bare bruker om sommeren, to jeg bare bruker om vinteren, et par jeg bare bruker på fest, og så et par allround go to-dufter som jeg bruker hele året.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Lucille skrev (2 timer siden): jeg har noen faste som jeg har hatt siden jeg var 15, men jeg har jo flere nye favoritter i tillegg. Synes det blir veldig kjedelig å ha bare en signaturduft! Jeg har to jeg bare bruker om sommeren, to jeg bare bruker om vinteren, et par jeg bare bruker på fest, og så et par allround go to-dufter som jeg bruker hele året. Oi, det var virkelig mange! 8 stk da? Hvordan kan du like alle 8 like godt? Eller bytter du "for å bytte" innimellom? Hvordan klassifiserer du de? Hva slags type parfymer liker du? (Spør siden jeg som nevnt sliter med å finne en nr to jeg liker, så hvordan noen kan ha åtte favoritter er for meg ubegripelig 😅) Anonymkode: 968b8...7b9
Gjest Trøst Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Jeg er nok over gjennomsnittet glad i parfyme, så jeg har en del å velge mellom. Har en parfyme jeg vil definere som signaturduften min, men det er ikke den jeg bruker mest likevel. Bruker ikke parfyme så ofte på grunn av min nåværende jobb. Alt er vanlig, enten det er å ha mange eller ingen. Kommer an på interessen. Jeg elsker gode dufter, liker variasjon og å ha mye å velge mellom.
Gjest Elder Millennial Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Jeg hadde 3 jeg byttet mellom før, men plutselig så luktet de bare ikke godt lengre🤷♀️ Nå har jeg bare den ene jeg liker og den er helt annerledes enn de jeg hadde før 😅🤷♀️
Djungelvrål Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Jeg har tre jeg bytter mellom men har flere som jeg bruker sjeldent. Skal mye til at jeg klarer å bruke en parfyme daglig, da er jeg virkelig glad i lukten.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Jeg hadde ALDRI klart å kun ha EN duft. Blir altfor kjedelig! Sist jeg telte i sminkeskapet mitt hadde jeg minst 50 ulike.... men noen har jeg hatt siden jeg var 18 år, andre kjøpt jevnlig.., kjøper ca 4 i året. Men jeg ELSKER parfyme og bruker det hver dag 😍😍😍 siste var fra Oscar de La Renta. Anonymkode: 095cd...895
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Jeg tror jeg har 6 - 7, 3 sommerparfymer, 3 vinterparfymer og et par festparfymer. Siden jeg blir vant til parfymelukten syns jeg det er greit å bytte på slik at jeg ikke overdriver bruken. Anonymkode: b5c2c...7c5
Marcie Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 (endret) ... Endret 2. januar av Marcie
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Lucille skrev (10 timer siden): jeg foretrekker nok det som kalles floral orientals, som er litt krydrede blomsterdufter, men ettersom jeg har blitt interessert i parfyme og lært mer, så har jeg blitt veldig glad i s.k. chypre-dufter og, som er veldig forskjellige. Også trekkes jeg ofte mot parfymer som dufter iris. Så - om sommeren bruker jeg Chanel Cristalle, som er en frisk chypre. Elsker den. Jeg veksler litt med en blomsterduft jeg ikke husker navnet på ifarten, noe med Mimosa, som dufter som en solvarm blomstereng, så den er veldig annerledes enn Cristalle. Men det er Cristalle som er favoritten. Om vinteren, til kveldsbruk og fest velger jeg Chanel no 5 eller Ann Gerard Cuir de Nacre, som er en krydret lærduft. Disse to er kraftige, krydrete dufter, som jeg elsker, men de frister overhodet ikke om sommeren, og de er alt for mye til kontorbruk, så valget gir seg litt selv. Hvis jeg skal ha en kraftig duft med mindre aldehyder en Chanel no 5 eller mindre krydder og lær enn Ann Gerard, så velger jeg Balenciaga Paris. Til hverdagsbruk velger jeg litt mer diskret floral orientals, som ikke lukter så sterkt, som Chanel no 5 Eau premiere, Cartier Baiser moi (min aller mest brukte duft) eller Prada infusion d'iris. Eller den siste favoritten som er Chanel no 19 poudre, som også har mye iris. Hvis jeg heller vil ha en krydret lærduft, men ikke så "stor" som den jeg nevnte over, så bruker jeg en duft fra Bottega Veneta, som jeg ikke husker navnet på i farten. Så svaret på spørsmålet ditt er - hver til sitt bruk! de er favoritter til forskjellige situasjoner, årstider og humør. Jeg kommer ikke på en parfyme som kan dekke alle disse kryssende behovene og preferansene, så derfor forstår jeg ikke helt konseptet signaturduft (selv om jeg brukte Chanel no 5 daglig i mange år. Men det ser jeg tilbake på som en ungdomsfeiltakelse..) . Jeg har sikkert 150 små (dvs 1, 2 eller 5 ml) prøver av andre dufter i tillegg til disse, som jeg av og til velger, men de over er de jeg har kjøpt i store flasker. Du virker å ha veldig med kunnskap på dette, jeg klarer ikke engang klassifisere duften jeg liker. Men det er Si fra Armani, og jeg finner ingen jeg liker like godt. Nå bruker jeg kun parfyme en dag i helgen hvis jeg skal pynte meg, kan fort gå en hel måned uten parfyme. Så da er det kanskje ikke så ille at jeg bare bruker en? Bruker aldri dagtid, kun kveld. Og kun en liten dusj i nakken, men for meg som er litt luktsensitiv synes jeg noen ganger det lukter veldig sterkt, selv om det antakelig ikke gjør det for andre. For meg har jeg altså kun ett behov for parfyme, hvis jeg skal pynte meg eller skal "ut på noe# eller i selskap. Kunne kanskje ønsket meg en lettere det hadde vært mulig å bruke dagtid også. Anonymkode: 968b8...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå