AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Jeg jobber vanlig dagtid 8-16 mandag til fredag. I helgen skal vi ha kursing i nytt dataprogram på jobben, og jeg må jobbe overtid lørdag og søndag. Jeg bor langt fra jobb, og MÅ kjøre. Det er dyrt å parkere på arbeidsplassen. Kan ikke ta buss, slik jeg pleier, da det går lite/ingen busser i helgene der jeg bor. Kan jeg skrive reisetiden inn i overtidstimene/skrive reiseregning og få dekket parkering og bompenger f.eks? Jeg kommer til å bruke over 4 timer i reisetid i helgen tillegg til to fulle arbeidsdager. I tillegg vil jeg få reisekostnader på mange 100 kroner. Er det noen som vet noe om dette. Skal selvsagt høre med min leder, men vil bare høre om dette er vanlig eller om jeg tenker feil. Anonymkode: 29f72...d7b
Traktor Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Det varierer nok og kommer helt an på avtalen dere har. På min arbeidsplass får vi betalt fra vi drar hjemmefra til vi kommer hjem igjen når vi skal på kurs. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Reisetid til arbeidsplassen er normalt ikke en del av arbeidsdagen, selv ved oppmøte dager du opprinnelig ikke jobber. Du har selv valgt å bo langt unna jobb. Skader uansett ikke å høre da, kan jo være de er snille på det Anonymkode: 7fefd...f4c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Kommer an på avtalen. Vi får ikke betalt utover 1,5 timer reisetid på innenlands reiser. Og mange arbeidsplasser har klausuler om at reisetid til kurs, og kurs utover 8 timer, ikke gir betaling. (og ja, det er i henhold til aml) Men - om kurs er på fast arbeidsplass er det neppe noe som helst å hente, verken tidsbruk, eller utlegg. Ofte er imidlertid ledelse greie med slik uansett, men vær forberedt på at det lønnsinnberettes når det er snakk om parkering på arbeidsplass. Anonymkode: 5e7f8...312
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Arbeidsgivers dekning av reise hjem - arbeid er skattepliktig. Anonymkode: 064f5...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå