Gå til innhold

Gravid med nr. 2 - hormonell og tiltaksløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gravid med nr. 2 i uke 9 og føler meg så tiltaksløs og hormonell, at jeg blir sliten av meg selv. Opplevde ikke så mye av dette i graviditeten med første. Men nå gråter jeg helt ut av det blå flere ganger i uken, er konstant oppblåst så det ser ut som jeg er halvveis på vei allerede og tanken på vanlig sunn mat som jeg ellers liker, er bare ikke fristende.. Bare lyst på rask usunn mat. Kjøper en sjokoladebolle på vei til jobb osv, noe jeg aldri ville tenkt på å gjøre før osv. Å lage middag til familien og spise det er liksom det siste som frister.

Trening har jeg heller ikke orket noe særlig av de siste ukene, selv om jeg VET at det gir meg energi.

Kjenner meg liksom ikke helt igjen. I svangerskap nr 1. trente jeg som vanlig og spiste som vanlig, men det føles bare ikke fristende nå.

Blir det bedre i 2.trimester for dere som opplevde det samme?

Anonymkode: bbb97...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en helt normal graviditet høres det ut som. Jeg slet med alt det du beskriver med min første. Prøv å ikke være så streng med deg selv. Hvil så mye du føler du trenger. Og  spise den bollen også, uten dårlig samvittighet! 

For min del ble matlysten omtrent normal igjen i andre trimester, men energien og overskuddet kom ikke før i tredje. Og da var det jo tungt å trene og bevege seg av andre grunner. 

Jeg er egentlig glad for at jeg hadde det tyngste svangerskapet først. Tror det er veldig lett å føle seg mislykket hvis man klarer mye mindre med andre eller tredje en hva man gjorde første gangen. 

Anonymkode: 40100...5e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Jeg er gravid med nr. 2 i uke 9 og føler meg så tiltaksløs og hormonell, at jeg blir sliten av meg selv. Opplevde ikke så mye av dette i graviditeten med første. Men nå gråter jeg helt ut av det blå flere ganger i uken, er konstant oppblåst så det ser ut som jeg er halvveis på vei allerede og tanken på vanlig sunn mat som jeg ellers liker, er bare ikke fristende.. Bare lyst på rask usunn mat. Kjøper en sjokoladebolle på vei til jobb osv, noe jeg aldri ville tenkt på å gjøre før osv. Å lage middag til familien og spise det er liksom det siste som frister.

Trening har jeg heller ikke orket noe særlig av de siste ukene, selv om jeg VET at det gir meg energi.

Kjenner meg liksom ikke helt igjen. I svangerskap nr 1. trente jeg som vanlig og spiste som vanlig, men det føles bare ikke fristende nå.

Blir det bedre i 2.trimester for dere som opplevde det samme?

Myyyye bedre i andre trimester!

Anonymkode: 55e2d...1d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har en helt normal graviditet høres det ut som. Jeg slet med alt det du beskriver med min første. Prøv å ikke være så streng med deg selv. Hvil så mye du føler du trenger. Og  spise den bollen også, uten dårlig samvittighet! 

For min del ble matlysten omtrent normal igjen i andre trimester, men energien og overskuddet kom ikke før i tredje. Og da var det jo tungt å trene og bevege seg av andre grunner. 

Jeg er egentlig glad for at jeg hadde det tyngste svangerskapet først. Tror det er veldig lett å føle seg mislykket hvis man klarer mye mindre med andre eller tredje en hva man gjorde første gangen. 

Anonymkode: 40100...5e2

Takk for svar :)

Du har nok rett, bare slitsomt å føle seg så lite som seg selv, og er jo lett å sammenligne med forrige gang siden man har gjort det en gang før som du sier. Håper jeg er litt mer tilbake til meg selv utover i graviditeten! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Myyyye bedre i andre trimester!

Anonymkode: 55e2d...1d7

Håper det blir sånn for meg også 😄 TS

Skrevet

Gravid med nummer 1 i uke 8. Jeg har utelukkende lyst på middagsmat til alle måltid 😂 dårlig form her også. Bare aksepterer det og venter på 2. trimester. Blir også ekstremt trøtt pga postafen

Anonymkode: f5fe0...926

Skrevet

Har hatt det slik selv i graviditet nr to, uke 30 nå. Viste seg at jeg har veldig lave jernverdier. Det hadde jeg ikke med forrige, trengte aldri å ta tilskudd. Nå fant jeg det ut litt sent, og tror det har påvirket mye.  Aldri spist så mye søppelmat, bakst og godis for å være ærlig. Heller aldri ligget så mye på sofaen om kvelden 😅 sjekk jernlageret ditt og blodprosent hos legen?

Anonymkode: 2aa71...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...