Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har gjort det slutt etter seks år og jeg har det forferdelig vondt. Han eier leiligheten, så jeg må finne meg ett sted å bo snarest og de siste dagene har gått med til pakking.. Har ikke fått i meg mat og har derfor fått beskjed av legen om å kun spise mariekjeks (altså ikke noe digg), så det hjelper ikke..

Hva er dine beste tips for at jeg skal få det bedre med meg selv her og nå? Det er vanskelig å se fremover, og alt er tungt og trist. Vet jeg vil komme over han med tid og stunder, men trenger litt hjelp akkurat nå..

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist... Har ikke så mange tips mot kjærlighetssorg annet en kom deg ut av leiligheten hans fort så du kan begyne å stå på egne ben. Ellers: grin, snakk med venner, tren, kom deg ut på byen eller fester og prøv å ha det så greit du bare kan. Prøv å ikke hold for mye kontakt med eksen i starten, det forlenger bare hele prosessen (lett å si, jeg vet det)

Tiden leger alle sår.

Skrevet

Kjære søte Starie! Vet ikke hva jeg kan si for å gjøre ting bedre, og ved å si det gjorde jeg heller ikke noenting bedre. Tid er stikkordet, tid. Er ikke så mye som vil hjelpe i dag, eller i morgen eller i overmorgen. Men med tid og stunder vil, som du sier, ting bli bedre. En vakker dag vil det gå opp for deg at du plutselig har det bedre, du tenker ikke fullt så mye på han lenger og dagen består mer av smil enn med tristhet.

:nissevink: Denne Julemannen representerer den tiden som vil komme, når du ser nissen på julekvelden, da er sorgene dine mindre.

Klem fra Litt Lost (som tidligere hadde et annet brukernavn og derfor kjenner litt til deg).

Skrevet (endret)

Venninner!!! Benytt deg av dem for alt de er verd!

Da jeg satt i tom leilighet og følte at verden raste sammen flyttet en venninne inn den første uka. Vi dro ut og spiste. Drakk vin, skravlet, gråt, dro ut på byen eller så film. Bare ikke sitt alene.. :klem: Hadde fullbooket program de første ukene, så da jeg endelig var alene en dag var det egentlig ganske godt.

Skjem deg selv bort så mye du kan. Du fortjener og trenger det nå!

Huff, føler så inderlig med deg. :tristbla: Men jeg LOVER deg at det blir bedre etterhvert! :klem::klem::klem::troest:

Endret av siebaeo
Skrevet

Uff så fælt! Hva skjedde? En ting jeg syns hjelper hvertfall er musikk!! Akkurat som balsam for en såret sjel... Det som også hjelper er å PRATE. Da er det akkurat som du får ut de vonde følelsene. Man kan også skrive, hvis man har krefter til det... Er også noe i det de sier her om at du ikke bør være så mye alene... viktig å være nær noen. Men ikke nødvendigvis dra på så mye aktiviteter. Det er tross alt en sorg du går igjennom, og man skal ta det litt med ro. Man skal få bearbeide følelsene, ikke skyve dem vekk ved å være opptatt med andre ting. Er ikke sikkert du har krefter til å gjøre så mye heller.

Skrevet

Starie, vennen! Er så forferdelig lei meg for deg.

Har sendt deg en pm.

Klem fra Embla.

Skrevet

:klem: Vil bare gi deg en klem, og selv om det kanskje ikke hjelper så tenk som så at om han ikke vil ha deg så er han ikke verdt deg heller!

Bruk tid sammen med venninner og skjem bort deg selv, masse masse !! :klem:

Skrevet

Les en av romanene til Marian Keyes!!!!!!!

Det hjelper meg!

De er så lettleste og passe overfladiske og hovedpersonene har det stort sett "forferdelig" men alt går bra til slutt! Skikkelig feel-good bøker!

(dumpet for to dager siden etter to og et halvt år...)

Skrevet

Uff, så trist! Kjærlighetssorg er så sinnsykt vondt! Du har allerede fått gode råd, så det er ikke noe poeng å gjenta dem! Ta vare på deg selv!

Tenker på deg! :klem:

Skrevet

Føler med deg.

Råd: Gå til frisøren og bruk uanstendig mye penger- bli lekker og ny (godt å vise eksen at du ikke bare sitter inne og støver bort. Og godt for deg å føle deg vel).

Let etter et nytt sted å bo-får tankene på noe annet for en stund.....

Snakk med venninner eller kompiser ( snakk så mye dritt du bare klarer om eksen-selv om du ikke mener det....Hjelper å få ut litt aggresjon også).

Hvis du jobber så gå helt opp i jobben din for noen dager hvis du klarer-føler at du mestrer livet uten han....

Skaff deg et kjæledyr-DET er trofaste vesner det, som er der uansett sambo eller ikke.

Lykke til!!!!!

PS! dette var råd fra en som var der selv for et år siden.....men vi er tilbake sammen igjen

Skrevet

Tusen takk alle sammen, mange gode råd her! I dag skal jeg på to visninger og jeg håper så inderlig at jeg får meg et sted å bo snart! Er vondt å være i leiligheten for her har vi så mange gode minner sammen.. En stor sorg i tillegg er at jeg ikke har funnet et sted enda der de vil ha kjæledyr, så den gode og snille katten min må bli igjen her.. :cry: Blir forferdelig vondt å reise fra han også for vi er så tett knyttet til hverandre og jeg kunne virkelig trenge å ha han rundt meg..

Litt Lost: Kan du ikke sende pm og fortelle hvem du er? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...