Gå til innhold

Tok en hjemmetest (korona) i gårkveld, som var negativ. Når jeg stod opp var den positiv! Stemmer dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les av resultatet etter 15 min står det. Ikke vent mer enn 30 min.

Jeg ventet til 15-20min og så var den negativ. 

Glemte den på benken, og når jeg nå stod opp var den plutselig positiv! Er dette noe å bry seg om?! Den er vel ikke gyldig etter så lang tid? 

😳

Anonymkode: 5eb05...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"ikke vent mer enn 30 minutter"

Hva tenker du selv at dette kan bety?

Anonymkode: e84cf...b08

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Les av resultatet etter 15 min står det. Ikke vent mer enn 30 min.

Jeg ventet til 15-20min og så var den negativ. 

Glemte den på benken, og når jeg nå stod opp var den plutselig positiv! Er dette noe å bry seg om?! Den er vel ikke gyldig etter så lang tid? 

😳

Helt normalt, men det er resultatet etter 15 min som gjelder. Du er ikke smittet. 

Anonymkode: fd764...ad0

• Liker 2
Skrevet

Testresultatet er ikke gyldig hvis det endrer seg etter 30 min. Ta en ny test, så er du helt sikker. Alternativt ta en PCR-test, da er du enda sikrere.

• Liker 3
Skrevet

Ikke rart det blir registrert mye smitte, du har fått korona i løpet av natten. Trolling, koronatesten blir ofte positiv etter en tid. Derfor skal testen leses av mellom 15-30 min.

Anonymkode: 3e537...850

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke rart det blir registrert mye smitte, du har fått korona i løpet av natten. Trolling, koronatesten blir ofte positiv etter en tid. Derfor skal testen leses av mellom 15-30 min.

Hvordan skal jeg vite dette?? Trodde bare den var ugyldig etter 30 min, ikke at den plutselig viste positivt etter tiden... Troll?? Virkelig?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Må jo testes på teststasjonen om hjemmetestene er feil. Så ikke en forklaring på mye smittetall... Er hjemmetestene ustabile, skal ikke de på teststasjonen være det. 

• Liker 2
Skrevet

Tok en ny test, den er negativ. Så da går jeg ut ifra det. Jeg har nemlig vært i kontakt med noen som har fått korona, derfor stresser jeg litt. Vil ikke smitte andre, men har jo fått beskjed om å bare teste meg 3 ganger i løpet av uka, ingen karantene eller noe,så lenge testen er negativ. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

-Safiye, mod

• Opprett ny...