Gå til innhold

Vil avslutte Netflix konto! Mannen er gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du skal altså bestemme hvor mye din mann skal se på netflix? Han må da få se så mye på tv som han ønsker uansett hva du selv ønsker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem ser på lineær tv lenger annet enn pensjonister? Alle jeg kjenner under 50 har kun strømmetjenester.

Anonymkode: 8f154...a79

Det handler ikke om strømmetjenester vs lineær tv, det handler om kvaliteten på det man vil ha. 

Strømmetjenester på musikk har endelig kommet seg på nivå med gamle dagers cd’er, mens strømmetjenester på film er ikke i nærheten. Ikke en gang i nærheten av nærheten. 

Man finner nesten ingen bra ting på strømmetjenester for film, og dersom man er så heldig å finne noe, så er det ofte preget av enormt mye styr bare for å få spilt. 

Anonymkode: 38aee...75f

Skrevet

Netflix må man ha - mannen din er da overhodet ikke gal, men jeg er litt usikker på deg!

• Liker 3
Skrevet

Første gang du har bodd med noen?

Det tar litt tid, men etter hvert går det opp for en at det ikke nødvendigvis er en god ting at man sitter og nistirrer på hverandre mens man skravler manisk om hvordan dagen har gått i flere timer.

Når jeg tenker etter  så ser jeg egentlig ikke mannen min så ofte. Jeg ser ham til middag og et par timer på tirsdager da vi har filmkveld. Ellers gjør jeg mine ting og han gjør sine. Ser litt til ham i helgene da. Vært sammen i 20 år nå.

• Liker 1
Skrevet

Alle som gjør narr av folk som "glor" på netflix og annen tv samtidig som de sitter på KG og skriver 😅 Koser meg skikkelig med både netflix, HBO og lineær tv med mannen. Om dagen ser vi på "the wire" sammen, veldig hyggelig. Om han hadde hatt lyst til å gjøre noe annet så må han da få lov til det. Jeg bestemmer ikke over ham selv om vi bor sammen. Ikke rart det blir stadig vanligere å være særboere.  

Anonymkode: 31017...516

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mye stresset og stresser med med fotografering, naturen, lesing i bøker OG å se på serier og film på nettbrett med soundcancelling. Jeg koser meg også med samboeren min. Men jeg tilbringer ikke hvert ledige øyeblikk hjemme sammen med han. Det
behovet har heldigvis ikke han heller. Likevel har vi mye kvalitetstid sammen med gode samtaler, og til og med TV sammen, 2-3 ganger i uken.

Hadde han nektet meg egentid, og nektet meg Netflix, tror jeg at jeg hadde henvist han til psykolog-seksjonen på gule sider.

Anonymkode: 13f17...4d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er mye stresset og stresser ned med med fotografering, naturen, lesing i bøker OG å se på serier og film på nettbrett med soundcancelling. Jeg koser meg også med samboeren min. Men jeg tilbringer ikke hvert ledige øyeblikk hjemme sammen med han. Det
behovet har heldigvis ikke han heller. Likevel har vi mye kvalitetstid sammen med gode samtaler, og til og med TV sammen, 2-3 ganger i uken.

Hadde han nektet meg egentid, og nektet meg Netflix, tror jeg at jeg hadde henvist han til psykolog-seksjonen på gule sider.

Rettelse

• Liker 1
Skrevet

Hva med å laste ned? Gratis. 

Anonymkode: 3928a...11b

Skrevet

Hoi. Vi er i slutten av 30-åra, begge i full jobb, to hunder som krever mye trening, egne hobbyer, trening, spiser sammen og synes kvalitetstid ofte er å se på tv. Litt lei Netflix, men har Viaplay, Discovery+, TV2 Play og tidvis HBO også (abonnement hos Telia der man kan velge HBO eller Viaplay inn som man vil). Liker å snakke om det vi ser, slappe av, bli underholdt. 

Rekker dette fint. Men det er kanskje fordi vi har valgt å ikke ha barn?

Å si at noen er gal fordi man har kjøpt Netflix er å dra på litt, altså.

Anonymkode: e3fb8...c48

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hahaha, den var god!

Introverte er som regel kresne og oppegående, og slike mennesker velger kvalitet når de først skal se noe. 

Ekstroverte, derimot, som bare vil ha hva som helst av inntrykk, for å døyve tomheten, de ville nok heller valgt Netflix.

Full forståelse for deg, trådstarter. Men nå har du nå en 

Ts sier ingenting om hva han ser på på Netflix, borsett fra at han liker filmer. Det blir like dumt som å si at folk ser på NRK for å døyve tomhet. 

Anonymkode: daf51...2fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts sier ingenting om hva han ser på på Netflix, borsett fra at han liker filmer. Det blir like dumt som å si at folk ser på NRK for å døyve tomhet. 

Nei, det gjør det altså ikke.

Men du må gjerne leve i troen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper sikkert. For min del leser jeg mest bøker. Ikke trenger jeg strøm og ikke trenger jeg internett til det. Hva skjer om strømmen og internett skulle gå for dere som er avhengige av Netflix? 

Du er her du og. Dumt å kaste stein når man sitter i glasshus. 🙄 

Anonymkode: 8d28d...91b

Det er vel ikke så mye glasshus når den du siterer ikke har noe imot å hverken se Netflix eller være på Kvinneguiden?

Anonymkode: e3fb8...c48

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er et nyføytta par, med ikke akkuratt verdens beste økonomi.

mannen min har kjøpt Netflix konto da vi ikke har så mange kanaler i tv-en. 

jeg orker ikke! Jeg føler vi allerede ikke har så mye tid sammen da han både har skole og jobb. Da vi er hjemme vil jeg være med han og tilbringe tiden min med han. Dvs på en sosial værende måte, Ved å prate sammen og hygge sammen. Tv er greit for 30 min-1 time. Men så har vi Netflix som skal bruke 10-15 min på å finne film og de fleste filmene varer i 2 timer. Og vips så er dagen over.

jeg føler vi sløser tid på Netflix, og at det er en unødvenig regning for oss som skal bruke den 1-2 gang i uka (vi prøver å redusere bruken, dette har jeg diskutert) 

hva tenker dere om Netflix?

Anonymkode: df46d...5a9

Høres ikke ut som om dere har barn. Hvorfor har dere da så lite med tid?

Kona mi og jeg har minst 5-6 timer hver kveld vi må slå ihjel. Passer bra med Netflix, da.

Anonymkode: e524a...21f

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri nektet noen å gjøre som de vil, men jeg hadde aldri orket å dele bolig med noen som så på TV hver dag, så utrolig patetisk.

Anonymkode: ef207...efa

Jeg synes derimot det er mere patetisk å kalle andre menneskers liv, interesser, prioriteringer eller hobbyer som patetiske.

Anonymkode: 1821c...c45

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det gjør det altså ikke.

Men du må gjerne leve i troen :) 

Jeg ser både på NRK og Netflix. Mye fjas og alvor begge steder. 

Skrevet

Tenk å flytte inn til noen, for så å bli nekta å ha Netflix!! Et voksent menneske!
Og krevd at hver ledig stund skal tilbringes sammen, og at samboeren bestemmer hva slags aktiviteter som er sunne og patetiske 😱😱😱

Jeg hadde tatt Netflix-kontoen min og flyttet RETT ut igjen!!

• Liker 7
Skrevet

Netflix er både langt billigere og har langt høyere kvalitet enn linjær TV. Gå for Netflix og dropp å kontrollere fritiden til sambo. Bli enige om kjærestetid et par ganger i uken istedet. 

Anonymkode: b15f5...1f9

• Liker 6
Skrevet

Ts, er det du som har monopol på hvordan man skal tilbringe fritiden i deres hus? Bestemmer du hvordan kjæresten din skal bruke fritiden sin? Det høres nemlig slik ut.

Hadde min mann vært så kontrollerende mot meg hadde jeg pakket sakene mine. Du har behov for å prate konstant høres det ut som. Hva med mannen din? Hvorfor kan han ikke få se noe etter en lang dag?

Jeg syns ditt syn på dette er helt på trynet om du faktisk mener du bestemmer over din kjæreste sin fritid, og ikke lar han gjøre noe han selv vil. Hvordan hadde du reagert om han dro deg ut på fisking hver kveld, eller krevde at dere gamet sammen fra middag til sengetid? For i mitt hode er begge deler like teit :)

Skal et forhold overleve må man gi og ta, og godta at man er ulike. Kompromisser er fint.

Anonymkode: cd23d...771

• Liker 3
Skrevet

Du er gal, du er voksen og kan ikke skrive. 

Anonymkode: a2006...c5f

Skrevet

Det er IKKE mannen som er gal her

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...