Gå til innhold

Hele tiden skitne klær i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye dyre og pene klær til gutten min. Hver dag i barnehagen er klærne skitne. Dyre hummel, Hust&Claire, joha som har vært brukt i noen timer er skitne. Klærne blir da utslitt fordi de må vaskes hele tiden. I barnehagen har de smekker til barna, så jeg skjønner ikke hvorfor klærne er skitne fra a-å. Har lyst å ta det opp med de, men ønsker ikke være et rasshål, så da holder jeg irritasjonen inni meg.. 

Anonymkode: 01362...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette ikke er en trolletråd.. 

Vær så grei å la barnet ditt være et barn! Barn blir skitne, grisete, blaute, fulle av søle og sand. Hadde blitt så glad, for da vet jeg at barnet mitt hadde hatt en kjempemoro dag! 

Slutt å kjøpe merkeklær til barn. Barn trenger ikke merkeklær. Det er det verste jeg ser på barn, spesielt små barn. De trenger funksjonelle klær som tåler en støyt. Uteklær/ullklær i merkeklær som reflex, kattnakken, Janus osv.. Er barneklær der merker er ok. 

Anonymkode: 0a5f4...34b

• Liker 25
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har lyst å ta det opp med de, men ønsker ikke være et rasshål, så da holder jeg irritasjonen inni meg.. 

Lurt. Og enda lurere å droppe disse dyre og "dyre" klærne i barnehagen, så kan du selv også puste litt lettere.

Endret av Momma
  • Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har mye dyre og pene klær til gutten min. Hver dag i barnehagen er klærne skitne. Dyre hummel, Hust&Claire, joha som har vært brukt i noen timer er skitne. Klærne blir da utslitt fordi de må vaskes hele tiden. I barnehagen har de smekker til barna, så jeg skjønner ikke hvorfor klærne er skitne fra a-å. Har lyst å ta det opp med de, men ønsker ikke være et rasshål, så da holder jeg irritasjonen inni meg.. 

Håper ingen hadde tatt det opp med meg på jobb, hadde slitt med å holde inne latteren 😂

Anonymkode: 8aa1f...007

• Liker 22
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du å si at du ikke lar barnet bruke Gucci-klærne sine i barnehagen? At barnet kun får bruke de hjemme? Jeg er sjokkert!! 

:ironi:

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

SÅ dyrt er ikke Hust&Claire altså… 

Hvis du ikke vil at de dyrere klærne skal bli skitne og utslitt får du spare de til hjemmebruk, og heller kjøre Cubusbarn i barnehagen som oss andre ;) 

Anonymkode: 4c6c0...55d

Så du mener at 350,- for en ullbody fra Hust&Claire er billig? Skal du ha med en bukse også, så koster denne 250,- 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis dette ikke er en trolletråd.. 

Vær så grei å la barnet ditt være et barn! Barn blir skitne, grisete, blaute, fulle av søle og sand. Hadde blitt så glad, for da vet jeg at barnet mitt hadde hatt en kjempemoro dag! 

Slutt å kjøpe merkeklær til barn. Barn trenger ikke merkeklær. Det er det verste jeg ser på barn, spesielt små barn. De trenger funksjonelle klær som tåler en støyt. Uteklær/ullklær i merkeklær som reflex, kattnakken, Janus osv.. Er barneklær der merker er ok. 

Anonymkode: 0a5f4...34b

Merkeklær kam da være like funksjonelle hvorfor skrive det er det verste du ser..

Anonymkode: 2730d...132

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så du mener at 350,- for en ullbody fra Hust&Claire er billig? Skal du ha med en bukse også, så koster denne 250,- 

😅

Alt ull er dyrt. Hust&Claire er ikke akkurat et svindyrt merke, ei heller spesielt. 

Anonymkode: 1360f...1a9

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke billig, men heller ikke dyrt :) 
Små barn i lek blir skitne, slik er det bare. Og dersom dette er et problem for deg så får du sende barnet i barnehagen med klær fra HM, Cubus eller lignende.

Problem løst. 

Anonymkode: 09bf8...b74

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, og det er omtrent det ullklær koster uansett hvor du kjøper dem? Med andre ord ikke spesielt dyrt. Joha, Janus, Devold koster det samme, selv billigmerker som Reflex og Cubus koster 199 eller 249 per del. Og uansett hvilket merke du kjøper må barnehageklær som regel vaskes hver dag.

Anonymkode: e36a2...f96

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis du syns dette er et så dyrt merke at du vil kalle det merkeklær som barnet ikke skal få skitne til i barnehagen så har du ikke så mye penger som du ønsker å gi inntrykk av at du har ved å opprette denne tråden. 

Burde i det minste skrytt på deg noen ordentlige merkeklær hvis du først skal være sossete. Dette blir for dumt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 4c6c0...55d

• Liker 16
Skrevet

Haha, takk for latteren! Å nei, barnehagebarn får skitne klær!! 🤣

Anonymkode: 2d96c...ae6

• Liker 6
Skrevet

Haha. Ja jeg har 2 barn i den alderen, og kan bekrefte de er skittene 🤣

Anonymkode: f13cd...ecb

• Liker 3
Skrevet

Ja, de blir skitne. Er det ikke herlig å se at de har kost seg skikkelig i barnehagen?

Anonymkode: 8af8e...bad

• Liker 15
Skrevet

Løsningen på dette er å kjøpe billigere klær til barnehagebruk. Cubus, Sparkjøp etc. Eller brukte klespakker. Ikke send barnet i barnehagen i klær som du er redd for at skal bli ødelagt. 
Merkene du nevner er for øvrig ikke spesielt dyre. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Alstså. Barn i barnehage er aktive og de blir skitne. Hva mener du skal gjøres? Be barnehage ansatte om at ungen din skal sitte i ro på en stubbe, så de dyre klærne ikke blir skitne og ødelagte? Mode I barnehagen vår var beskjeden veldig klar på sånt. Ikke send med klær og ting du er redd skal bli ødelagt eller skittent. Så kjøp heller noe rimeligere om det er et problem. Jo mer møkkete ungene kom hjem, jo mer glad var jeg. Da visste jeg at de hadde hatt det sjukt bra i barnehagen. Men så kjøpte jeg bare cubus dresser da. Som holdt både en og to sesonger. 

Anonymkode: f353e...df9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, ull koster jo, men det er ikke veldig dyr eller fancy ull.

Anonymkode: 8f7ef...b10

• Liker 5
Skrevet

At barn blir skitne i barnehagen må du regne med, sand, maling etc. må du regne med. men hvis det er matrester over alt (tydelig at det ikke er brukt smekke) er jeg enig i at du kan si fra om det. 

Anonymkode: 8f7ef...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...