AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Skjønner ikke hvordan enkelte par kan jobbe slikt. eksempel mannen jobber mandag-fredag og konen jobber helg og har fri mandag-fredag. Hvordan får disse nok tid til hverandre? Anonymkode: 32e5e...716
sicario Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvordan enkelte par kan jobbe slikt. eksempel mannen jobber mandag-fredag og konen jobber helg og har fri mandag-fredag. Hvordan får disse nok tid til hverandre? Anonymkode: 32e5e...716 Tja. Jobbet turnus begge to i de første 10 årene av forholdet. Nå jobber kun den ene av oss turnus. Har aldri vært et tema for vår del. Null stress 😊 Jeg vil snu på det, og si at det kan være en fordel. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 sicario skrev (Akkurat nå): Tja. Jobbet turnus begge to i de første 10 årene av forholdet. Nå jobber kun den ene av oss turnus. Har aldri vært et tema for vår del. Null stress 😊 Jeg vil snu på det, og si at det kan være en fordel. Hvorfor fordel Anonymkode: 32e5e...716
Rosmarin(ert) Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Her hender det rett som det er at den ene kommer senere hjem enn den andre, eventuelt må dra mye tidligere om morgenen. Vi spiser nesten alltid middag sammen, samme hvor sent det blir.
sicario Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor fordel Anonymkode: 32e5e...716 Fordi man opplever å ha god tid igjennom uken til feks fikse alt mulig som skal fikses uten at det blir stress. Alt av ærend etc. I tillegg når man er et par i 10-15-20 år, så tror jeg det bare er sunt at vi jobber litt motsatt av hverandre. Når man da er sammen, så har man fokuset mer på hver andre. Om vi var hjemme sammen hver eneste dag, til samme tid, dag etter dag, år etter år så tror jeg det ville ført til mer utfordringer. Nå har vi en veldig fin balanse mellom «egentid», tid til å ordne alt mulig praktisk fra handling, rengjøring osv når man er alene. 1
asterix Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Annen hver uke jobber vi dagtid begge to og kjører sammen til og fra jobb. Den motsatte uka jobber jeg dag og han kveld og da møtes vi først på kvelden når han kommer hjem fra jobb ca 23.15. I tillegg jobber jeg litt ekstra noen kvelder og helger. Fungerer helt fint for oss i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvordan enkelte par kan jobbe slikt. eksempel mannen jobber mandag-fredag og konen jobber helg og har fri mandag-fredag. Hvordan får disse nok tid til hverandre? Anonymkode: 32e5e...716 De har jo kveldene i uka, og kan se på Netflix sammen hver dag. 😁 Anonymkode: 2a561...9db
Labido Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Jeg har ofte sene dager på kontoret mandag-fredag, dama jobber turnus med mye kvelder/helger/netter. Synes det er helt nydelig. Masse alenetid for oss begge, og når det dukker opp dager hvor vi begge har fri/ledig tid så blir det alltid ekstra kos med middag og vin. Vi er nærmest aldri i hverdagsmodus sammen, og jeg tror forholdet vårt har svært godt av det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 I ditt eksempel har de vel all tid fra mannen kommer hjem på ettermiddagen (ingen trenger handle eller lage mat) og ut kvelden, ærend og en del husarbeid er gjort, og i helgene det samme, mannen kan gjøre ærend, trene, husabeid og annet mens kona er på jobb, så har de kvelden sammen? Det skiller seg da ikke vesentlig fra om begge kommer hjem samtidig, men har helgen fri sammen? Anonymkode: 51817...06e 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Jobber samme tid, men mannen har en halvtime reisevei hver vei mens jeg er på hjemmekontor. Anonymkode: 38521...f71
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Han jobber 8-16 mandag-fredag. Jeg jobber dag/kveld/kveld/fri/dag pluss annenhver helg. Jeg drar før han har stått opp på dagvaktene og kommer hjem etter han har lagt seg på kveldsvaktene. Vi sees sjeldent, men det verste er å se ungene så lite som jeg gjør. 🥲 Jeg har skole før kveldsvakt så da er de i bhg/skole. Har jobbet sånn i 5 år, men nå skifter jeg jobb. 😀 Anonymkode: 549d7...860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå