AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Jeg har ganske nylig sluttet på ppilla (slutten av august). Tror jeg hadde eggløsning forrige tirsdag (grunnet slim), mens appen min mente eggløsningstidspunktet var i går (hadde kanskje litt seigere utflod, men ellers ingen tegn til eggløsning). Vi har hatt samleie så å si hver dag de siste par ukene. Skal i bryllup til min bestevenninne på lørdag (er forlover). Er det for tidlig å teste i morgen tidlig (torsdag)? Hvis testen skulle være negativ, mens en test senere er positiv, er det veldig skadelig om jeg skulle drikke litt alkohol? Har tenkt å avstå i størst mulig grad, men vil ikke at venninnen min skal få noe mistanke/skal måtte tenke på dette på sin egen bryllupsdag. Hun vet vi vil prøve å få barn, men jeg har sagt vi skulle vente til etter hennes bryllup (nettopp for å ikke ha noe "fokus" på en eventuell graviditet i hennes bryllup). Anonymkode: 5cb51...6dd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Ja, du risikerer negativ test, men kan likevel være gravid. En test er først 100% ca 14 dager etter eggløsning, men kan slå ut så tidlig som 10 dager før. Bare for å nevne det og; Så raskt etter pilleslutt kan du verken stole på app, eller slim. Hormonene prøver å stabilisere seg, så du kan oppleve både slim og smerter uten at eggløsning faktisk skjer. Når det gjelder alkohol er det mange meninger. Det eneste jeg sterkt vil råde til er å unngå en fyllekule, tross mange historier om "det gikk jo helt bra!" så kan man ikke vite, tidlig i svangerskapet kan alkohol forstyrre mye. Personlig tror jeg neppe det skader med moderat konsum en gang eller to (men igjen, man kan ikke vite). Så det er egentlig opp til deg. Spørsmålet jeg stilte meg selv i begynnelsen av prøvingen var: "hvordan vil jeg føle meg om jeg står der med en positiv test i handen om noen dager? vil samvittigheten treffe?" Om det kun er din venninnes mistanke som gjør at du føler for å drikke kan du gjøre følgende, som funket for meg i enhver sammenheng: si ja til glasset, løfte det til munnen her og der, fukte leppen.... si nei-takk til påfyll... sette det fra deg på et tidspunkt. Selv under treretters middager fungerte dette utmerket, byttet glass med mannen når de var ferdig med å toppe glasset før neste rett. En kveld gikk jeg faktisk rundt med samme glass i 4 timer... Anonymkode: 5af40...697 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, du risikerer negativ test, men kan likevel være gravid. En test er først 100% ca 14 dager etter eggløsning, men kan slå ut så tidlig som 10 dager før. Bare for å nevne det og; Så raskt etter pilleslutt kan du verken stole på app, eller slim. Hormonene prøver å stabilisere seg, så du kan oppleve både slim og smerter uten at eggløsning faktisk skjer. Når det gjelder alkohol er det mange meninger. Det eneste jeg sterkt vil råde til er å unngå en fyllekule, tross mange historier om "det gikk jo helt bra!" så kan man ikke vite, tidlig i svangerskapet kan alkohol forstyrre mye. Personlig tror jeg neppe det skader med moderat konsum en gang eller to (men igjen, man kan ikke vite). Så det er egentlig opp til deg. Spørsmålet jeg stilte meg selv i begynnelsen av prøvingen var: "hvordan vil jeg føle meg om jeg står der med en positiv test i handen om noen dager? vil samvittigheten treffe?" Om det kun er din venninnes mistanke som gjør at du føler for å drikke kan du gjøre følgende, som funket for meg i enhver sammenheng: si ja til glasset, løfte det til munnen her og der, fukte leppen.... si nei-takk til påfyll... sette det fra deg på et tidspunkt. Selv under treretters middager fungerte dette utmerket, byttet glass med mannen når de var ferdig med å toppe glasset før neste rett. En kveld gikk jeg faktisk rundt med samme glass i 4 timer... Anonymkode: 5af40...697 Takk for innspill. Jeg tror jeg kommer til å late som jeg drikker. Selv om jeg muligens ikke er gravid med tanke på at jeg akkurat har sluttet med prevensjon, er det likevel better safe than sorry. Anonymkode: 5cb51...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 9.32): Takk for innspill. Jeg tror jeg kommer til å late som jeg drikker. Selv om jeg muligens ikke er gravid med tanke på at jeg akkurat har sluttet med prevensjon, er det likevel better safe than sorry. Anonymkode: 5cb51...6dd Gi gjerne oppdatering om du har testet igjen Jeg er litt i samme båt. Jeg tok ut hormonspiral i slutten av august og er usikker på hvor godt systemet er "i gang". Har ikke hatt noe EL-slim som jeg har sett. Har hatt sex en 3-4 ganger siste måneden, helt sporadisk. Jeg skulle ut med jobben igår og tok en test på morgenen, og den var negativ. Tok derfor sjansen på at jeg kunne ta noen glass med vin. Men idag synes jeg brystene virker litt ømme...muligens bare mensen som kommer. Anonymkode: 90f26...dbb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 23.22): Gi gjerne oppdatering om du har testet igjen Jeg er litt i samme båt. Jeg tok ut hormonspiral i slutten av august og er usikker på hvor godt systemet er "i gang". Har ikke hatt noe EL-slim som jeg har sett. Har hatt sex en 3-4 ganger siste måneden, helt sporadisk. Jeg skulle ut med jobben igår og tok en test på morgenen, og den var negativ. Tok derfor sjansen på at jeg kunne ta noen glass med vin. Men idag synes jeg brystene virker litt ømme...muligens bare mensen som kommer. Anonymkode: 90f26...dbb Jeg har testet igjen, men det er jo fortsatt tidlig. I morgen er det to uker siden det jeg tror var eggløsning. Jeg har også ømme bryster. Det pleier jeg ikke ha før de siste dagene før mensen, så jeg har et håp. Ifølge min sykepleiervenninne er det ikke farlig å drikke hvis det er så tidlig at man ikke eb gang får positiv test, for da deler man ikke blodbane. Anonymkode: 5cb51...6dd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har testet igjen, men det er jo fortsatt tidlig. I morgen er det to uker siden det jeg tror var eggløsning. Jeg har også ømme bryster. Det pleier jeg ikke ha før de siste dagene før mensen, så jeg har et håp. Ifølge min sykepleiervenninne er det ikke farlig å drikke hvis det er så tidlig at man ikke eb gang får positiv test, for da deler man ikke blodbane. Anonymkode: 5cb51...6dd Mine bryster er faktisk blitt mindre ømme de siste dagene så..jeg prøver å forberede meg mentalt på at det kan ta tid. Når man nettopp har sluttet på prevensjon er det vel vanlig å være litt sånn at "nå skjer det når som helst!". Anonymkode: 90f26...dbb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine bryster er faktisk blitt mindre ømme de siste dagene så..jeg prøver å forberede meg mentalt på at det kan ta tid. Når man nettopp har sluttet på prevensjon er det vel vanlig å være litt sånn at "nå skjer det når som helst!". Anonymkode: 90f26...dbb Jeg prøver også å forberede meg mentalt på at mensen kan komme neste uke, men jeg klarer ikke annet enn å ha et håp også ... Lykke til! Anonymkode: 5cb51...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå