AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Hei! Er det noen som har noen tips til hvordan få til et familieråd der det kun er voksne til stede? Yngste er 30 år og eldste er 70 år, og de andre er da i mellom det. Jeg skulle veldig gjerne ha fått samlet alle sammen i et familieråd, hvor vi kan ta opp ting som gnager og plager oss, men at det skal skje i "trygge" rammer ved at det sitter en utenforstående tredjeperson til stede for å monitorere samtalen og passe på at ingen prater i munnen på hverandre. Vi er 5 voksne, hvorav 2 er foreldrene (skilt siden 2011), og 3 "barn" i alderen 30, 32 og 39 år. Grunnen til at jeg ønsker dette, er fordi det er så mye grums og dritt i denne familien her, at ting må opp og frem for å kunne komme oss videre her i livet. Når det er sagt, så "nekter" jeg nærmest å delta dersom vi ikke får til et familieråd med veiledning/ordstyrer/tredjeperson. Jeg tror at dét alternativet potensielt kan gjøre ting verre igjen, da det er veldig lett for at det sklir ut og eskalerer enda mer, dersom det ikke er en utenforstående til stede for å "styre" samtalen. Takker for alle tips! Anonymkode: d007a...372
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Det er vel bare å kontakte en privatpraktiserende psykolog som har erfaring med familierådgivning. Familievernkontoret har vel ikke den type familierelasjoner som sin målgruppe. Anonymkode: dfe38...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Eller andre typer terapeuter, eller såkalte coacher. Anonymkode: dfe38...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Familivernkontoret? Anonymkode: e8d58...5cc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er vel bare å kontakte en privatpraktiserende psykolog som har erfaring med familierådgivning. Familievernkontoret har vel ikke den type familierelasjoner som sin målgruppe. Anonymkode: dfe38...1fa Hun kan helt fint kontakte familievernkontoret også. Vi jobber med mange forskjellige familierelasjoner og ikke bare meklinger i forbindelse med samlivsbrudd. Anonymkode: 017b6...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun kan helt fint kontakte familievernkontoret også. Vi jobber med mange forskjellige familierelasjoner og ikke bare meklinger i forbindelse med samlivsbrudd. Anonymkode: 017b6...d2c Jøss, trodde dere ikke tok slike generelle oppdrag og ikke med så store barn. Men da lærte undertegnede noe nytt. Anonymkode: dfe38...1fa
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun kan helt fint kontakte familievernkontoret også. Vi jobber med mange forskjellige familierelasjoner og ikke bare meklinger i forbindelse med samlivsbrudd. Anonymkode: 017b6...d2c Takk for svar! Jeg skal google litt rundt det. Jeg kjenner at hjernen er på høygir og jeg klarer ikke å tenke de letteste tankene engang Derav spørsmålet mitt. Jeg burde jo tenkt på familievernkontoret, liksom.. Anonymkode: d007a...372
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel bare å kontakte en privatpraktiserende psykolog som har erfaring med familierådgivning. Familievernkontoret har vel ikke den type familierelasjoner som sin målgruppe. Anonymkode: dfe38...1fa Jeg klarer ikke å tenke ut logiske tanker om dagen, derav spørsmålet mitt.. Dersom man tar kontakt med en privatpraktiserende psykolog, kan man da bare ha den ene timen? Er det de privatpraktiserende som ikke har ventetid? Jeg sto nemlig på en venteliste til en psykolog i hele 7 måneder, møtte opp til timen, men så avviste hun meg da hun mente at jeg hadde bedre av såkalte "støttesamtaler" i kommunen. Jeg gidder liksom ikke å stå flere måneder på en jævla venteliste til for så å kanskje bli avvist på nytt. Det er uansett NÅ at det brenner rundt øra her. Anonymkode: d007a...372
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Privatpraktiserende pleier ha kort ventetid, og mye kunnskap. Det kan nok være verdt kostnaden. Man får så mange timer msn er villig til å betale for. Anonymkode: 18d64...857
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun kan helt fint kontakte familievernkontoret også. Vi jobber med mange forskjellige familierelasjoner og ikke bare meklinger i forbindelse med samlivsbrudd. Anonymkode: 017b6...d2c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jøss, trodde dere ikke tok slike generelle oppdrag og ikke med så store barn. Men da lærte undertegnede noe nytt. Anonymkode: dfe38...1fa AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar! Jeg skal google litt rundt det. Jeg kjenner at hjernen er på høygir og jeg klarer ikke å tenke de letteste tankene engang Derav spørsmålet mitt. Jeg burde jo tenkt på familievernkontoret, liksom.. Anonymkode: d007a...372 Da tok jeg kontakt med familievernkontoret, men de hadde ikke kapasitet mtp etterspørselen til å ta inn familier der hvor det ikke var barn under 18 år. Anonymkode: d007a...372
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Er det bare du som føler det slik? For jeg tenker at dere er voksne folk, hvorfor i alle dager skal man ha gnagende kjipe relasjoner rundt seg. Minner om min familie, den som skaper mest skurr i familien er også den som prøver aller hardest å få oss til å være sammen som familie, mens vi andre har egne liv og familier (vedkommende og) og skjønner ikke hvorfor vedkommende insisterer på å gjøre oss så viktige for seg, når det uansett alltid ender i krangel. Anonymkode: 04a10...46d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det bare du som føler det slik? For jeg tenker at dere er voksne folk, hvorfor i alle dager skal man ha gnagende kjipe relasjoner rundt seg. Minner om min familie, den som skaper mest skurr i familien er også den som prøver aller hardest å få oss til å være sammen som familie, mens vi andre har egne liv og familier (vedkommende og) og skjønner ikke hvorfor vedkommende insisterer på å gjøre oss så viktige for seg, når det uansett alltid ender i krangel. Anonymkode: 04a10...46d Nei, det er ikke bare jeg som føler det slik. Anonymkode: d007a...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå