Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte du familie/venner/kollegaer om graviditeten? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt uke 12. Men et par venninner fikk vite det før. 

😊

Anonymkode: 463d1...6f6

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditet, forresten! ❤

Anonymkode: 463d1...6f6

Skrevet

Måtte fortelle det til to sjefer på jobb da jeg var rundt 9 uker på vei pga. behov for tilretteleggelse fordi jobben min ville vært skadelig for fosteret. Ble så flyttet til en annen avdeling med annet arbeid, noe som er veldig synlig, og da skjønte folk det med en gang 😅 Trengte derfor ikke å fortelle det til kollegaene mine. Moren min og foreldrene til samboer fikk vite om det da jeg var åtte uker på vei fordi jeg ble sykmeldt pga. de vanlige plagene i første trimester, og ikke orket å dikte opp en annen grunn. Fortalte det til min nærmeste venninne i uke 10 fordi sjansen var stor for at ryktet spredte seg fra jobb til henne, og ville hun skulle høre det fra meg først. Besteforeldrene mine fant det faktisk ut selv fordi de så det på meg (?!) da jeg var i uke 12, noen dager før jeg skulle fortelle det. Alle andre fikk vite det i uke 12, etter at alt så bra ut på tidlig ultralyd! 😊 

Anonymkode: 81e95...44d

Skrevet

Første gang rundt uke 8 og 9 til nærmeste familie. Mistet i uke 11, så da jeg ble gravid igjen fortalte vi med en gang.

På jobb var der rundt uke 12 etter en tidlig UL som viste at alt så fint ut.

Nå er jeg i uke 9 med nr. 2 og nærmeste familie vet og et par nære venninner. Er i ny jobb, så her håper jeg å kunne vente med å fortelle til nærmere ordinær UL.

Anonymkode: a2c95...0ec

Skrevet

Min erfaring var at det var sååå digg å fortelle det tidlig, å slippe å gå å holde det skjult. Jeg syns det var skikkelig slitsomt og gjorde bare at jeg syns det tok enda lengre tid til jeg var i uke 12 å litt "tryggere"

Anonymkode: a2c95...0ec

Skrevet

De to siste svangerskapene fortalte vi ikke noe før etter OUL i uke 18. Først da fikk familie, egne barn, kolleger og venner vite. Ble det riktige for oss ettersom vi hadde opplevd en abort i uke 14 før dette, og det å reversere nyheten til alle fordi vi trodde det var safe etter uke 12 var mildt sagt noe av det verste jeg har gjort.

• Liker 1
Skrevet

I uke 16 fikk familien vite det, venner ++uke 22 😊

Anonymkode: 62376...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...