AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Noen som har kuttet ut melkeprodukter og merket noen forskjell på noen måte? På hvilke måter? Anonymkode: 7d29a...983
Blod Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Når jeg kuttet ut melk og spiste mer grønnsaker istedenfor, sluttet jeg å ha vitamin vitaminmangler og hadde aldri problemer med toalettbesøk lenger. Fikk også matglede.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Blod skrev (6 minutter siden): Når jeg kuttet ut melk og spiste mer grønnsaker istedenfor, sluttet jeg å ha vitamin vitaminmangler og hadde aldri problemer med toalettbesøk lenger. Fikk også matglede. Hvilke problemer med toalett hadde du før? Anonymkode: 7d29a...983
Blod Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke problemer med toalett hadde du før? Anonymkode: 7d29a...983 Det er mange som ikke er klar over at de er laktoseintolerante, og man kan bli både løs og hard i magen om hverandre - med de utfordringene det fører med seg. Mange bruker jo også fryktelig lang tid på toalettet. Jeg kuttet gradvis ut melk, og laktoseintoleransen ble bare tydeligere og tydeligere med magesmerter og det hele 😅
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Blod skrev (1 time siden): Det er mange som ikke er klar over at de er laktoseintolerante, og man kan bli både løs og hard i magen om hverandre - med de utfordringene det fører med seg. Mange bruker jo også fryktelig lang tid på toalettet. Jeg kuttet gradvis ut melk, og laktoseintoleransen ble bare tydeligere og tydeligere med magesmerter og det hele 😅 Har du fått påvist laktoseintoleranse? Eller reagerer du likevel? Kan du spise feks ost som ikke har laktose? Anonymkode: 7d29a...983
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Vet at jeg blir oppblåst, får kviser, mindre energi, døsig, kvalm og humørsvingninger av melk. Får også lettere migrene. Anonymkode: 17f4d...a0f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Kuttet ut alt av meieriprodukter over natten (eller hvertfall ila en uke da). Eneste jeg merket stor forskjell på var at jern-nivåene ble mye bedre. Mindre endringer i andre vitamin-nivåer, det aller meste til det positive, men uansett ikke noe særlig utslagsgivende. Ellers ikke merket noe særlig fra eller til, har aldri hatt noe problemer med magen uansett, huden er så som så, egentlig ganske lik da jeg brukte meieriprodukter. Kuttet det på grunnlag av dyrevern. Anonymkode: f8035...ea8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Voksne mennesker trenger ikke melkeprodukter, det meste blir bedre uten. :) Anonymkode: 29e83...299 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Voksne mennesker trenger ikke melkeprodukter, det meste blir bedre uten. :) Anonymkode: 29e83...299 Enig 👍 melk er for kalver. Sist jeg sjekket er ikke mennesker kalver selv om noen tror det. Anonymkode: 17f4d...a0f 1
Blod Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du fått påvist laktoseintoleranse? Eller reagerer du likevel? Kan du spise feks ost som ikke har laktose? Anonymkode: 7d29a...983 Ja, jeg har ikke spist noe med melk i siden det
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Jeg kuttet ut melk og melkeprodukter - og ble bare enda dårligere. Viste seg etterhvert at det egentlig var fruktsukker og tildels for mye fiber i kosten som var mitt problem. Anonymkode: c0912...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Jeg kuttet melkeprodukter med laktose i 1998 pgr av laktoseintoleranse (sterke megesmerter, kvalme, oppkast, dårlig/løs mage). Kuttet alt av melkeprodukter en periode da jeg ble veganer, merket ikke noe egentlig. Nå spiser jeg laktosefritt (iskaffe, ost, skyr, gresk yogurt, proteinpudding, proteinpulver), men bruker plantemelk for melk og det går fint. Om du har plager er det verdt å teste ut. Finnes jo mye bra alternativer i dag. Anonymkode: 5cf35...d68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå