AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg har gått ned fra 73 kg til 68,4- er i uke 14. leste på babyverden at man fra uke 12 ikke bør gå ned i vekt... eneste jeg har gjort er å redusere tomme kalorier som brus og godteri..jeg spiser meg mett både frokost lunsj middag og kvelds pluss frukt innimellom. noen andre som har opplevd dette? Og bør jeg bekymre meg? Anonymkode: 063a7...74f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Angående den biten om du bør bekymre deg må du ta opp med lege/jordmor. Jeg la om kostholdet fra elendig til sunt uten at jeg på noen måte gikk sulten eller slanket meg. Kuttet ut godteri, chips, brus osv. Ting som babyen på ingen måte har nytte av og erstattet dette med sunne og næringsrike alternativer. Jeg gikk da kontrollert ned i vekt fra et noe høyere utgangspunkt enn deg, men lege og jordmor så på helheten og for meg i mitt tilfelle sa de at jeg ikke trengte å bekymre meg. Men som sagt er ikke alle like og har samme utgangspunkt, derfor er det viktig å høre på lege/jordmor når det gjelder akkurat deg for det finnes nok ikke noe generelt fasitsvar som passer for alle. Anonymkode: 0ef8e...d66 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har gått ned fra 73 kg til 68,4- er i uke 14. leste på babyverden at man fra uke 12 ikke bør gå ned i vekt... eneste jeg har gjort er å redusere tomme kalorier som brus og godteri..jeg spiser meg mett både frokost lunsj middag og kvelds pluss frukt innimellom. noen andre som har opplevd dette? Og bør jeg bekymre meg? Anonymkode: 063a7...74f Er mange som går ned i vekt på grunn av oppkast i første trimester. Anonymkode: 97b7d...52a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Man skal ikke gå ned i vekt pga. giftstoffer som frigjøres fra fettet når man slanker seg. Anonymkode: 382ee...bbb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man skal ikke gå ned i vekt pga. giftstoffer som frigjøres fra fettet når man slanker seg. Anonymkode: 382ee...bbb Det er når man ammer. Anonymkode: 97b7d...52a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er når man ammer. Anonymkode: 97b7d...52a og når man går gravid, derfor heller ikke overvektige skal slanke seg i svangerskapet. Anonymkode: 382ee...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): og når man går gravid, derfor heller ikke overvektige skal slanke seg i svangerskapet. Anonymkode: 382ee...bbb Det er overhodet ikke det som står som begrunnelse. Dette må du faktisk dokumentere. Det handler om at babyen tar næringsstoffer som mor trenger (kalsium, b-vitamin, jern osv osv osv). Slanking fører til reduksjon i næringsstoffer og gjør at mor blir tappet for viktige vitaminer og mineraler. Anonymkode: 97b7d...52a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er overhodet ikke det som står som begrunnelse. Dette må du faktisk dokumentere. Det handler om at babyen tar næringsstoffer som mor trenger (kalsium, b-vitamin, jern osv osv osv). Slanking fører til reduksjon i næringsstoffer og gjør at mor blir tappet for viktige vitaminer og mineraler. Anonymkode: 97b7d...52a Graviditet og vektnedgang - Vektklubb Anonymkode: 382ee...bbb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Graviditet og vektnedgang - Vektklubb Anonymkode: 382ee...bbb «slik at en hurtig og stor vektnedgang kan tenkes å være ugunstig for barnet.» det der er ingen kilde? Anonymkode: 97b7d...52a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): «slik at en hurtig og stor vektnedgang kan tenkes å være ugunstig for barnet.» det der er ingen kilde? Anonymkode: 97b7d...52a les igjen. Anonymkode: 382ee...bbb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): les igjen. Anonymkode: 382ee...bbb Et SVAR fra noen som spekulerer uten hold er ingen dokumentasjon. Jeg ba deg DOKUMENTERE. Anonymkode: 97b7d...52a 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Et SVAR fra noen som spekulerer uten hold er ingen dokumentasjon. Jeg ba deg DOKUMENTERE. Anonymkode: 97b7d...52a finn det selv om du betviler det! Anonymkode: 382ee...bbb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): finn det selv om du betviler det! Anonymkode: 382ee...bbb Øh. Jeg mener påstanden din er feil da det ikke finnes medisinsk eller forskningsmessig grunnlag for påstanden, ergo er det du som må dokumentere. Og det eneste du gjorde var å slenge inn en link med en uttalelse fra en ansatt innen helse som synser om ugunstighet for fosteret. Om du skal inn i en tråd og påstå at alle som går ned i vekt i første trimester skader fosteret sitt, så bør du vel kunne dokumentere det? Anonymkode: 97b7d...52a 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er når man ammer. Anonymkode: 97b7d...52a Det er ren logikk at det også gjelder i svangerskapet. Tungmetaller lagres i fettvev. Når fettvevet forbrennes frigis tungmetallene til blodet og slår seg ned i hjernevev ( som blant annet er fett) og i fosteret .. Anonymkode: 063a7...74f 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 Jeg har også gått ned i vekt i svangerskapet, hadde en startvekt på 80 kg, er nå i uke 29 og ligger fortsatt under startvekt. Fikk beskjed av jordmor at når en har litt ekstra kg på kroppen så skjer det veldig ofte at en ikke går opp i vekt. Babyen tar det den trenger noe som resulterer i at babyen legger på seg og at jeg går ned i vekt. Dette skulle jeg ikke bekymre meg noe over så lenge jeg fikk i meg mat og har matlyst. Noe jeg har. Men ville absolutt tatt dette opp med jordmor om det er noe som bekymrer deg. Bedre å spørr om en ting for mye enn en ting for lite 😊 men så lenge du får i deg mat og spiser sunt så mener vertfall min jordmor at dette ikke er farlig 😊 tenker det er noe helt annet når en aktivt går inn for å slanke seg og ligger i konstant kaloriunderskudd. Anonymkode: ae002...335 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ren logikk at det også gjelder i svangerskapet. Tungmetaller lagres i fettvev. Når fettvevet forbrennes frigis tungmetallene til blodet og slår seg ned i hjernevev ( som blant annet er fett) og i fosteret .. Anonymkode: 063a7...74f Det finnes fortsatt ingen dokumentert forskning på dette, verken dokumentasjon på prøver fra morkaker eller lignende. Anonymkode: 97b7d...52a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 10.02): Det finnes fortsatt ingen dokumentert forskning på dette, verken dokumentasjon på prøver fra morkaker eller lignende. Anonymkode: 97b7d...52a Hvorfor skal man ikke spise stor tunfisk , abbor, stor ferskvannsaure og det brune i krabbe om tungmetaller ikke passerer placenta???😳 Anonymkode: 063a7...74f 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 10.02): Det finnes fortsatt ingen dokumentert forskning på dette, verken dokumentasjon på prøver fra morkaker eller lignende. Anonymkode: 97b7d...52a Anonymkode: 063a7...74f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 10.02): Det finnes fortsatt ingen dokumentert forskning på dette, verken dokumentasjon på prøver fra morkaker eller lignende. Anonymkode: 97b7d...52a At tungmetaller akkumuleres i fett vev kan du vel være med på? og om du forbrenner fettvev - da går tungmetaller over i blodet? Er vi uenige om dette? hvis ikke - og du mener fhi er en kilde så sier vel denne artikkelen at tungmetaller kommer over til fosteret: https://www.fhi.no/nyheter/2021/tungmetaller-og-mineraler-i-svangerskapet-og-sammenheng-med-adhd-og-autisme/ ergo: slanker du deg vil tungmetaller du opp gjennom livet har akkumulert kunne overføres til fosteret... Anonymkode: 063a7...74f 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #20 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At tungmetaller akkumuleres i fett vev kan du vel være med på? og om du forbrenner fettvev - da går tungmetaller over i blodet? Er vi uenige om dette? hvis ikke - og du mener fhi er en kilde så sier vel denne artikkelen at tungmetaller kommer over til fosteret: https://www.fhi.no/nyheter/2021/tungmetaller-og-mineraler-i-svangerskapet-og-sammenheng-med-adhd-og-autisme/ ergo: slanker du deg vil tungmetaller du opp gjennom livet har akkumulert kunne overføres til fosteret... Anonymkode: 063a7...74f Hvis miljøstoffer fra slanking var så farlig som du påstår så hadde det stått i denne kilden du linket til. Det ville jo vært veldig relevant til temaet. Jada, så finnes det tungmetaller i fett og noe av dette løses ut i blodet når man gå ned i vekt, men nøyaktig hvor mye? Like mye som om du spiser de matvarene som blir frarådet? Eller like mye som et brød?-linken du viste til sier at korn er en kilde. Skal man slutte å spise brød fordi det kan inneholde en uant menge tungmetaller på samme måte som en kilo fett kan kan inneholde en uant mengde tungmetaller? Det er heller ikke slik at 100% av tungmetallene går rett til foster, så hvor mye er det? Dette er viktige spørsmål som må besvares med gode kilder og ikke enkel slutning som du kommer med. Anonymkode: 0ef8e...d66 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå