Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å gå med gravideklær. Savner så veldig vanlige klær. Tenkte å pakke ned bare vanlige klær i fødselsbagen, ikke de trangeste pre-preg klærne så klart, men litt baggy. Men så begynte å tenke nå at hva hvis jeg ikke får de på? Bryr meg ikke om de er ukomfortable, skal kare å lide meg hjem i de😄 Men hva hvis jeg ikke får de på? Får man da låne noe på sykehuset så man komme seg hjem?  

Anonymkode: 763ed...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke klær på sykehuset, bare slike sykehusskjorter.

Ha et sett behagelige klær, selv om de er "vanlige". Regn med å ha en lite flatterende myk pute av en mage og ganske så hoven og øm nedentil. Kosebukse, tskjorte og lang cardiganer fine reisehjemklær. Det er nok av tid til å kle seg i kjoler og dongeribukse senere, rett etter fødselen setter man mest pris på noe som er praktisk i forhold til amming og behagelig å ha på. 

Anonymkode: 54954...fff

• Liker 7
Skrevet

Det beste er å ta med noen bukser med god plass til magen. Jeg er slank og gikk ikke mye opp i vekt under forrige graviditet. Men på sykehuset etter fødsel gikk jeg kun i gravidjoggebukser. Magen var hoven og sikkert på størrelse med en 5-6 måneders gravidmage de første dagene etter fødsel, så vanlige bukser hadde jeg ingen sjangs til å komme i. Har aldri sett at de har pasientbukser på barselavdelingen, kun skjorter. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har brukt vanlige strømpebukser i et nummer større hele graviditeten. Tok med det og løse kjoler til å ha over. Behagelig + at jeg følte meg mer vel enn i joggebukse. 

Anonymkode: d90ae...6fd

Skrevet

Kan du ikke både ta med de klærne du planlegger OG noe som er behagelig og som du vet du får på deg? Det kan jo hende du er heldig som ikke hovner opp i underlivet og at magen blir helt flat med en gang, så du kan jo ta med fine klær i tillegg til kosebukse. Jeg forstår at du lengter etter vanlige klær da, men for min del var det best å ha behagelige klær. Babyen var det som var i fokus uansett!

Anonymkode: f5cfb...1ae

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skjønner du gleder deg, men med ubehaget etter fødsel, både nedentil og pga amming, er nok kanskje ubehagelige klær det siste jeg ville utsatt meg for😅. Ender man opp med keisersnitt kan du jo ikke ha noe som borrer inn i såret. 
Hva med strømpebukse og kjole e.l.? 
Jeg hadde forøvrig masse fine gravidklær som jeg savner å bruke☺️ 

Du får sikkert ei sykehusskjorte, om du føler det er et bedre alternativ enn å ta med en behagelig gravidbukse i bagen. Men de setter sikkert pris på å få beholde den selv, folk stjeler jo sykt mye fra sykehus😣

Endret av Lija
Skrevet

Jeg er tydeligvis litt avvikende, for jeg syntes det var godt med litt stramme klær som støttet magen. Hadde med en ganske stretchy jeans med høyt liv, og det var deilig å gå i vanlige klær igjen! Brukte også litt de strammere gravidjeansene. Kosebukser med løst liv syntes jeg var ubehagelig og upraktisk, siden enten kom strikken på feil sted eller så ga de lite støtte.

Anonymkode: c76c1...ff6

Skrevet

Ville ventet med de vanlige klærne til jeg kom hjem. Sykehuset har jo ikke masse klær i alle former og størrelser liggende i tilfelle folk ikke har med egne klær. Som andre her skriver, ta i det minste med gravidklær i tillegg til de vanlige klærne. 

Anonymkode: c77f6...309

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid tatt på meg mine vanlige "trange" jeans rett etter fødselen og foretrekker det, men det er jo ikke godt for deg å vite om det er noe som fungerer for deg siden det er første fødsel, så det er nok lurt å ta med flere alternativer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt med klær jeg var sikker på å få på meg, ja… Jeg har ikke hatt med joggebukse på sykehuset og har som deg tenkt at jeg ville føle meg litt finere. Magen min har også trukket seg tilbake relativt fort i forhold til mange jeg har sett, men likevel ble den jo ikke flat med en gang, det er det vel få som opplever. Jeg hadde med meg skjortekjoler og lange skjorter og hadde tights eller gravidstrømpebukse under. Etter siste fødsel var jeg veldig mørbanket, fordi de trykket så utrolig mye på magen min, men likevel syns jeg ikke en ettersittende tights var noe problem for magen, da jeg endelig kom med opp av senga etter et par dager.

• Liker 1
Skrevet

Takk for råd☺️

Da pakker jeg som jeg har tenkt, har som sagt ikke noe problemer med at det skal gjøre vondt kun hvis jeg ikke skulle få på meg en av mine vanlige olabukser (gud som jeg savner de) Gjør også som flere rådet til og pakker med en gravidbukse for sikkerhetsskyld (men håper at den bare kan gå rett i uff kontaineren og aldri på meg igjen😅

Skrevet

Du kommer jo sikkert til sykehuset i et plagg eller to, hvis det du tar med ikke passer tror jeg du kommer deg hjem igjen med samme klærne du ankom i. 

Anonymkode: e3920...027

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for råd☺️

Da pakker jeg som jeg har tenkt, har som sagt ikke noe problemer med at det skal gjøre vondt kun hvis jeg ikke skulle få på meg en av mine vanlige olabukser (gud som jeg savner de) Gjør også som flere rådet til og pakker med en gravidbukse for sikkerhetsskyld (men håper at den bare kan gå rett i uff kontaineren og aldri på meg igjen😅

Jeg hadde med meg vanlige klær, men selv med kun er få pyntesting og lite vondt ville det føltes ganske uklokt å trykke det store bindet inn i en vanlig bukse. Glad jeg hadde med meg andre klær også!

• Liker 1
Skrevet
Besant skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde med meg vanlige klær, men selv med kun er få pyntesting og lite vondt ville det føltes ganske uklokt å trykke det store bindet inn i en vanlig bukse. Glad jeg hadde med meg andre klær også!

Godt poeng 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for råd☺️

Jeg kunne fint tatt på meg vanlig bukse hadde det ikke vært for den enorme bleia de fleste av oss må gå med dagene etter fødsel. 😄 Er det noe som er lite pent på en voksen dame er det jo bleierumpe. 

Anonymkode: d92fb...48d

• Liker 1
Skrevet

Sykehuset har ikke klær. Kan du ikke lide deg gjennom dagene på sykehuset med gravidklær - og heller få prøve diverse i ro og fred hjemme? Du har vært gravid i månedsvis, du tåler to-tre dager til🤪

Anonymkode: 056aa...e52

• Liker 2
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Sykehuset har ikke klær. Kan du ikke lide deg gjennom dagene på sykehuset med gravidklær - og heller få prøve diverse i ro og fred hjemme? Du har vært gravid i månedsvis, du tåler to-tre dager til🤪

Anonymkode: 056aa...e52

Hehe mye man tåler, men godt å slippe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...