Gjest katterersexy Skrevet 28. september 2005 #1 Skrevet 28. september 2005 Denne tråden her inne på kropp&helse. Der fordømmer dere hasj. For meg er det HELT OKEY at folk fordømmer hasj (dere vet ikke hva dere snakker om uansett), men det jeg finner ganske så paradoksalt er jo at MANGE av dere her inne er lykkepille-etere, valium-knaskere, sovepille-avhengige også videre. Er disse pillene bedre enn hasj? Hvordan? Hvorfor? hvem sier det? er de bedre fordi de er lovlige? Betyr det at man da blir mindre avhengig av piller enn av hasj? kan piller føre til sterkere medikamenter (morfin?). Og ja...hvordan kan jeg vite at flere her inne knasker piller? bare bla litt nedover på denne siden (og andre forum her inne) så vil dere jo finne flere tråder ang. deres pillebruk.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. september 2005 #2 Skrevet 28. september 2005 Jeg knasker piller fordi jeg trenger dem.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 Er helt enig med trådstarter uten at NOEN trenger å føle seg truffet, for dette er generelt. Jaja ødelegg deg selv med å ta deg noen få trekk i uka, men å forandre personlighet med piller er heeelt oki, hva dere tenke med >:--O Kan ikke folk bare passe sine egne saker så får vi idioter sitte og bli høy mens dere lysets engler i lykkeland kan gå og smile hele dagen som dere skulle vært på verste sopptur!!! ....når jeg tenker meg om skulle jeg logget meg ut nå.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Det er mange som bruker medisiner, så derfor kan man ikke være imot narkotika? Ja..det var jo logisk. Noen blir avhengige av valium/vival etc, og da er det snakk om misbruk. Hvorvidt valium-misbrukere er bedre enn hasj-misbrukere kan vel tolkes på flere måter. Men det viktige er at folk som bruker medisiner på vettug måte er ikke misbrukere.. Jeg har enda til gode for å høre om noen som ruser seg på SSRI... Folk som bruker hasj til selvbehandling/medisinering, det er derimot veldig vanlig. Og det kan ha uheldige konsekvenser
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Er helt enig med trådstarter uten at NOEN trenger å føle seg truffet, for dette er generelt. Jaja ødelegg deg selv med å ta deg noen få trekk i uka, men å forandre personlighet med piller er heeelt oki, hva dere tenke med >:--O ← Lykkepiller forandrer ikke personlighet, de får frem den gamle personligheten som depresjonen har lagt et slør over. Samme med angstmedisin, de gjør at mennesker med angst kan fungere slik de gjorde før angsten virket hemmende. Sovepiller brukes for at mennesker som ikke får sove, får sove igjen. Osv osv. Ser du virkelig ikke forskjellen på medisiner og rusmidler? Hint: de har veldig forskjellig virkning.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #6 Skrevet 28. september 2005 Å er dette sant, for jeg har vært vitne til flere folk som har forandret seg, den som leser her og måtte føle seg truffet NEI det er ikke deg så ikke ork! Rusmidler forandrer heller ikke personligheten hvis du bruker det med måte. Folk som tar piller blir normale, men lar de vær et par dager går alt til helvete, det har vi alle sett. Så ja.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 28. september 2005 #7 Skrevet 28. september 2005 Jeg knasker piller fordi jeg trenger dem. ← Ja, greit nok, men piller er vanedannende. Både fysisk og psykis. er hasj det tror du?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 Er helt enig med trådstarter uten at NOEN trenger å føle seg truffet, for dette er generelt. Jaja ødelegg deg selv med å ta deg noen få trekk i uka, men å forandre personlighet med piller er heeelt oki, hva dere tenke med >:--O Kan ikke folk bare passe sine egne saker så får vi idioter sitte og bli høy mens dere lysets engler i lykkeland kan gå og smile hele dagen som dere skulle vært på verste sopptur!!! ....når jeg tenker meg om skulle jeg logget meg ut nå. ← Jeg er også helt enig med meg selv og deg.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. september 2005 #9 Skrevet 28. september 2005 Ja, greit nok, men piller er vanedannende. Både fysisk og psykis. er hasj det tror du? ← Hasj er i hvert fall psykisk vanedannede. Men jeg iser ikke dermed at alle som røyker hasj blir avhengige.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 28. september 2005 #10 Skrevet 28. september 2005 Det er mange som bruker medisiner, så derfor kan man ikke være imot narkotika? Ja..det var jo logisk. Noen blir avhengige av valium/vival etc, og da er det snakk om misbruk. Hvorvidt valium-misbrukere er bedre enn hasj-misbrukere kan vel tolkes på flere måter. Men det viktige er at folk som bruker medisiner på vettug måte er ikke misbrukere.. Jeg har enda til gode for å høre om noen som ruser seg på SSRI... Folk som bruker hasj til selvbehandling/medisinering, det er derimot veldig vanlig. Og det kan ha uheldige konsekvenser ← Jo, man kan være imot narkotika selvom man bruker medisiner, MEN man burde kanskje være litt obs på at piller absolutt kan føre til skade (sikkert mer enn hasj) og det som værre er. Man blir jo ikke avhengig av hasj i den forstand, men det gjør man jo virkelig av piller. Dessuten... det er jo åpentlyst at man blir avhengig av piller (det står på selve pakkningsvedlegget), så hvorfor er det så lett å få dem da? Tror du at alle som tar piller her inne blandt annet kun tar en ved behov? No way! Jeg tviler sterkt på det. Jeg tror alt for mange misbruker piller jeg, men det som er, er at det er så iiinnmari vanskelig å gjennomskue. Jeg vet ikke hvor mange jeg kjenner som tar en eller annen form for piller. "Alle" spiser det jo. Og piller er virkelig ikke bedre enn hasj (ei heller alkohol). Den eneste forskjellen er at det er lovlig (hvorfor? det er jo sprøtt). Og greit nok at det kan være uheldige konsekvenser ved hasjrøyking, men hva gjør ikke piller? to pop a pill, or to not pop a pill...that is the questiuon.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 28. september 2005 #11 Skrevet 28. september 2005 Hasj er i hvert fall psykisk vanedannede. Men jeg iser ikke dermed at alle som røyker hasj blir avhengige. ← Nei nettopp. Piller derimot er psykisk OG fysisk vanedannede.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 28. september 2005 #12 Skrevet 28. september 2005 Å er dette sant, for jeg har vært vitne til flere folk som har forandret seg, den som leser her og måtte føle seg truffet NEI det er ikke deg så ikke ork! Rusmidler forandrer heller ikke personligheten hvis du bruker det med måte. Folk som tar piller blir normale, men lar de vær et par dager går alt til helvete, det har vi alle sett. Så ja. ← Jepp jepp jepp.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. september 2005 #13 Skrevet 28. september 2005 Ja, men når jeg trenger medisiner så tar jeg dem. Så får jeg gjøre det jeg må når jeg skal slutte med dem.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #14 Skrevet 28. september 2005 For all del, jeg er klar over at mange som får utskrevet medisiner uten at det foreligger noen reell grunn. Men ser ikke relevansen i å sammenlikne det med folk som bruker narkotika. Det er noen som bruker medisiner selv om de hadde klart seg uten. Alle som bruker narkotika hadde klart seg uten. Jaja, føler jeg har sagt mitt. Det er et fritt land, vil man ødelegge seg selv med sentralstimulerende midler, så kan man det.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #15 Skrevet 28. september 2005 For all del, jeg er klar over at mange som får utskrevet medisiner uten at det foreligger noen reell grunn. Men ser ikke relevansen i å sammenlikne det med folk som bruker narkotika. Det er noen som bruker medisiner selv om de hadde klart seg uten. Alle som bruker narkotika hadde klart seg uten. Jaja, føler jeg har sagt mitt. Det er et fritt land, vil man ødelegge seg selv med sentralstimulerende midler, så kan man det. ← Det er ikke lov å bruke hasj her i landet så den er grei... Man har heller ikke lov til å ta livet sitt selv om man vil det - ikke at man kommer i fngsel etterpå....., men om man blir oppdaget mens man forsøker, blir man stoppet.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #16 Skrevet 28. september 2005 . Det er noen som bruker medisiner selv om de hadde klart seg uten. Alle som bruker narkotika hadde klart seg uten. ← Det er nok ikke nødvendigvis så enkelt. Jeg tror faktisk at veldig mange av de som røyker en tjall i ny og ne, eller daglig, gjør det som selvmedisinering. De trenger det for å roe ned hodet og sine hyperaktive hjerner. kanskje burde de vært til utredning og fått noen piller de kunne knasket i stedet, men ville det nødvendigvis vært noe bedre? Er man klar over hvor mange mennesker som dør i året på grunn av bivirkninger ved medisinering? Og da mener jeg der hvor det faktisk er skrevet ut i riktige doser og har vært brukt i riktige doser? Husker ikke tallene eller hvor jeg leste det, men det er faktisk skremmende høye tall.
hecuba Skrevet 28. september 2005 #17 Skrevet 28. september 2005 Feg har samme holdningen til piller. Tar ikke lengre paracet eller ibux ved f.eks. menssmerter og hodepine eller feber(med mindre den er veldig høy). Sovemedisiner bruker jeg heller ikke, og jeg nekter å ta piller for andre med mindre jeg mener det er veldig nødvendig(da mener jeg antibiotika og p-piller). Føler da at jeg godt kan unne meg annen "gift" en gang i blant.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #18 Skrevet 28. september 2005 Det er nok ikke nødvendigvis så enkelt. Jeg tror faktisk at veldig mange av de som røyker en tjall i ny og ne, eller daglig, gjør det som selvmedisinering. De trenger det for å roe ned hodet og sine hyperaktive hjerner. kanskje burde de vært til utredning og fått noen piller de kunne knasket i stedet, men ville det nødvendigvis vært noe bedre? ← Ja, det tror jeg ville vært bedre. Landets fremste ADHD-eksperter mistenker at veldig mange narkomane begynte med stoff som selvmedisinering. Det er vel ingen tvil om at disse ville fått det bedre med ritalin/concerta etc. Ikke minst fordi de ville brukt medisinen under faglig overvåking.. (Selvmedisinering er alltid skummelt.)
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #19 Skrevet 28. september 2005 Rusmidler forandrer heller ikke personligheten hvis du bruker det med måte. ← Ja så er det jo å bruke med måte da. Jeg ser enkelte her hardnakket hevder at de ikke er avhengige selv om de bruker hasj flere ganger i uka. Men hvor går grensen egentlig? Har du prøvd å gå ei uke uten? Jeg ser ikke relevansen mellom det å bruke piller og narkotika. Personlig så bruker jeg nå sterke smertestillende medikamenter som endel av kreftbehandling. Men jeg tar det for at jeg for tiden lever i et smertehelvete. Hasj brukes for å oppnå en rus. Hvilken av disse alternativene er misbruk?
Gjest Spacegirl Skrevet 28. september 2005 #20 Skrevet 28. september 2005 Jeg ser ikke helt hva holdningen til medisinbruk og holdningen til bruk av hasj har å gjøre med hverandre men... Jeg bruker medisiner, bl.a. antidepressiva og Lithium, og jeg har ingenting imot hasj. Har røkt hasj selv, men måtte innse at jeg ikke tålte det og derfor har jeg sluttet. Men jeg har ingenting imot at andre røyker hasj.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå