Gå til innhold

Pene/attraktive kvinner har alle fordeler, og lite pene/uattraktive kvinner straffes for det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som stygg/uattraktiv kvinne har jeg sett dette så lenge jeg har levd. Pene kvinner får alt servert på et gullfat. De kan også oppføre seg så jævlig de vil og allikevel slippe unna med det. Jeg opplever at menn tar seg av dem uansett hvor jævlig de oppfører seg i en situasjon, mens de jager meg/ber meg om å gå vekk når jeg prøver å være behjelpelig. Jeg har fått skylden for mye dritt uten at jeg har gjort noe galt, mens de kvinnene menn liker utseendemessig går med nesa i været og nyter at de slipper unna etter å ha oppført seg som et rævhøl. Man ser at de er fornøyd når de får oppmerksomheten de søker etter uansett oppførsel. Menn er som hunder som logrer med halen og løper mot dem, mens de sier "husj husj" til kvinner de ikke liker av utseende. Jeg har alltid oppført meg bra og vært snill når jeg møter nye mennesker. Men nå tror jeg ikke at jeg gidder det mer. Når man blir sett på som en slags syndebukk bare fordi man ikke har utseende med seg, kan man like gjerne isolere seg og ikke gidde folk lenger i det hele tatt. Jeg hater når folk sier at alle kvinner opplever respekt og skjemmes bort. For dette gjelder ikke alle av oss. Det gjelder nok de fleste kvinner, men ikke oss få prosentene som er stygge av utseende. Dette handler ikke kun om vanlige kvinnelige issues, dette er faktisk tilfelle. 

Anonymkode: 57eab...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg først og fremst ville tatt en titt på hva slags folk du omgås, hvis dette beskriver de faktiske forhold i livet ditt. 

Anonymkode: 23556...705

• Liker 3
Skrevet

Kvinneguiden har blitt et dysert sted hvor menn og kvinner med mindreverdighetskomplekser rakker ned på det motsatte kjønn. Snakk med psykolog i stedet for å fore andre incels med propaganda 

Anonymkode: 9b474...905

Skrevet

Alle hater pene damer. Alle menn som ikke får pult de pene damene, hater de pene damene. Alle damer som ikke er like pene som de pene damene, hater de pene damene. Og alle de pene damene hater alle de andre pene damene fordi de ikke føler seg like pen som de andre pene. 

Hilsen stygg som er som alle andre som hater alle andre. Og seg selv 😄

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg betegner meg selv som en mindre attraktiv kvinne. Sammenlignet med de kvinnene som er definert som attraktive, ser jeg ikke ut. Noe jeg har akseptert for lenge siden. Tro meg, jeg er stygg. 

Men. Jeg har ikke opplevd så ofte å bli behandlet dårlig av menn. Jeg har opplevd flere ganger at menn holder åpen døra for meg, selv når jeg er bustete på håret og iført joggebukse og hettegenser som er to størrelser for store. Jeg tror ikke noen kvinner er pene når de er så deprimerte at de ikke pusser tenner eller dusjer, og kler seg i skitne, for store klær. Så det er ikke bare jeg som "faktisk er pen", men menn som faktisk er ålreite. Jeg har hatt en del forskjellige fastleger oppigjennom årene, og felles for dem alle er at de har vært menn. Og alle har behandlet meg med respekt og verdighet, forståelse og omsorg. Smiler jeg til en mann av uante grunner, så smiler han tilbake. 

Det er bare noen få eksempler fra et helt liv. Selvsagt finnes der unntak, men det er ikke regelen. Menn flest er ikke så opphengt i utseende som du vil ha det til, og det er ikke slik at alle menn behandler alle mindre attraktive kvinner dårlig. Det er ikke alle menn som har et dårlig kvinnesyn. Det er ikke alle menn som bare bryr seg om kvinnen om hun er pen. 

Anonymkode: 488a6...c3e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinneguiden har blitt et dysert sted hvor menn og kvinner med mindreverdighetskomplekser rakker ned på det motsatte kjønn. Snakk med psykolog i stedet for å fore andre incels med propaganda 

Anonymkode: 9b474...905

Saph skrev (4 minutter siden):

Alle hater pene damer. Alle menn som ikke får pult de pene damene, hater de pene damene. Alle damer som ikke er like pene som de pene damene, hater de pene damene. Og alle de pene damene hater alle de andre pene damene fordi de ikke føler seg like pen som de andre pene. 

Hilsen stygg som er som alle andre som hater alle andre. Og seg selv 😄

Det er ikke rettferdig å bli behandlet som et misfoster pga. utseende. Det jeg skriver er min erfaring. Og jeg skrev allerede i HI at det handler ikke om vanlige komplekser som kvinner har. Jeg er stygg, og må derfor lide for det. Jeg kan bli stoppet i tollen bare pga. utseende, mens pene kvinner kan stå å lage bråk og allikevel slippe unna. 

Anonymkode: 57eab...e6c

Skrevet

Er det ikke deilig å ha noen å hate, føles det ikke å ha noen å hate.

Anonymkode: 54b9a...66c

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke en korrekt beskrivelse av virkeligheten.

Det er riktig at attraktive kvinner mottar størstedelen av oppmerksomheten til simper. Men det er nok av menn som simper for mindre attraktive kvinner også.

Anonymkode: 7c74c...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...