AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg har en baby på 8 mnd som egentlig sover ganske godt om nettene, våkner av og til. Har en 3-åring som legger seg fint om kvelden og sover til neste morgen. Men jeg er så sliten hele tiden. Kjenner på en konstant brain-fog hvor jeg ikke klarer å tenke klart. Snart skal jeg tilbake i skift-jobben og jobbe nattskift. Mannen jobber også skift så jeg må ta en del av lasten her hjemme til vanlig. Kan noen fortelle meg når det ble bedre? Får man noen gang energien tilbake? Forsvinner hjernetåken noen gang? Hilsen sliten og fortvilet småbarnsmamma. Skal også nevnes at jeg har ingen fødselsdepresjon altså, kun søvnmangel. Jeg vet jeg er utrolig heldig med to barn, mann, hus jobb og alt det der. Jeg savner bare å føle meg som meg selv igjen. Anonymkode: 6ec85...5b0 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Blir aldri deg selv igjen etter to barn. Anonymkode: 4afbd...083 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Blir aldri deg selv igjen etter to barn. Anonymkode: 4afbd...083 TS Håper virkelig ikke dette stemmer. Hvor gammel er din yngstemann? Anonymkode: 6ec85...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS Håper virkelig ikke dette stemmer. Hvor gammel er din yngstemann? Anonymkode: 6ec85...5b0 Stoppet på ett barn. Anonymkode: 4afbd...083 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 For min del (var alene med to barn fra de var 4 mnd og 3 år), hjalp det da begge hadde bikket 8år☺️ Hold ut! Anonymkode: 6a198...acb 2
netpuppy Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Har du sjekket stoffskiftet, TS? Man kan utvikle lavt stoffskifte etter svangerskap/fødsel og det kan gjøre deg helt ekstremt sliten. Den vanlige slitenheten kommer seg litt etter litt, spesielt når du slutter å amme, ikke deler seng eller rom med babyen og begynner å få 7 timer uavbrutt søvn hver natt. Men jeg har en på 5 og en på 2,5 og jeg er fortsatt veldig sliten, bare ikke like dødssliten som når vi hadde baby i hus. 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 1. Sjekk vitaminene. Jeg hadde lavt d-vitamin. 2. Energidrikk.. kaffe holdt ikke. Anonymkode: ce166...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Har barn på 6, 10 og 12 år. Eldste har alltid sovet dårlig(og gjør det fortsatt) Og så fikk jeg meg en knekk med nr 2, som sov elendig dårlig fra 6-18 mnd. Har aldri kommet meg opp igjen etter det. Utviklet bl a søvnproblemer selv. Fikk riktignok et barn til, men det var det enkleste når det kom til søvn, så søvnmessig ble det egentlig ikke noe verre da. Men mer krevende og hektisk hverdag ble det såklart. Har innfunnet meg med at det er sånn og tilpasser livet til energinivået.(jobber bla deltid) Anonymkode: 0724e...d06 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en baby på 8 mnd som egentlig sover ganske godt om nettene, våkner av og til. Har en 3-åring som legger seg fint om kvelden og sover til neste morgen. Men jeg er så sliten hele tiden. Kjenner på en konstant brain-fog hvor jeg ikke klarer å tenke klart. Snart skal jeg tilbake i skift-jobben og jobbe nattskift. Mannen jobber også skift så jeg må ta en del av lasten her hjemme til vanlig. Kan noen fortelle meg når det ble bedre? Får man noen gang energien tilbake? Forsvinner hjernetåken noen gang? Hilsen sliten og fortvilet småbarnsmamma. Skal også nevnes at jeg har ingen fødselsdepresjon altså, kun søvnmangel. Jeg vet jeg er utrolig heldig med to barn, mann, hus jobb og alt det der. Jeg savner bare å føle meg som meg selv igjen. Anonymkode: 6ec85...5b0 Hos meg ga det seg etter 3 år med ett barn. Så jeg forstår at du føler deg helt koko! Anonymkode: 124b2...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 Det blir bedre og bedre i ulike stadier. Her føltes det bedre: - da alle sykdommene ga seg rundt barnehagealder (mange ulike sykdommer her da) - etter bleieslutt - da vi slapp å drasse med oss vogn - det ble også lettere da vi etter hvert slapp å bli med til skolen på morgenene/hente ved skoleslutt For øvrig har vi alltid ment at frem til barn er ute av den første trassalderen, altså rundt tre år, så er man i sin egen lille boble, og ingen av de voksne foreldrene bør ta seg for nær av noe i den perioden slik at forholdet ender. Det er en UNNTAKSTILSTAND. Anonymkode: ace44...041 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en baby på 8 mnd som egentlig sover ganske godt om nettene, våkner av og til. Har en 3-åring som legger seg fint om kvelden og sover til neste morgen. Men jeg er så sliten hele tiden. Kjenner på en konstant brain-fog hvor jeg ikke klarer å tenke klart. Snart skal jeg tilbake i skift-jobben og jobbe nattskift. Mannen jobber også skift så jeg må ta en del av lasten her hjemme til vanlig. Kan noen fortelle meg når det ble bedre? Får man noen gang energien tilbake? Forsvinner hjernetåken noen gang? Hilsen sliten og fortvilet småbarnsmamma. Skal også nevnes at jeg har ingen fødselsdepresjon altså, kun søvnmangel. Jeg vet jeg er utrolig heldig med to barn, mann, hus jobb og alt det der. Jeg savner bare å føle meg som meg selv igjen. Anonymkode: 6ec85...5b0 Når barnet var 12 år Anonymkode: 7a912...306 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det blir bedre og bedre i ulike stadier. Her føltes det bedre: - da alle sykdommene ga seg rundt barnehagealder (mange ulike sykdommer her da) - etter bleieslutt - da vi slapp å drasse med oss vogn - det ble også lettere da vi etter hvert slapp å bli med til skolen på morgenene/hente ved skoleslutt For øvrig har vi alltid ment at frem til barn er ute av den første trassalderen, altså rundt tre år, så er man i sin egen lille boble, og ingen av de voksne foreldrene bør ta seg for nær av noe i den perioden slik at forholdet ender. Det er en UNNTAKSTILSTAND. Anonymkode: ace44...041 Synes dette høres veldig logisk ut. Anonymkode: 1bcf7...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 Jeg fikk energien tilbake da babyen var 7 mnd og sov hele natten. Stoppet på ett barn. Har aldri angret. Anonymkode: 78cd5...f83 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 Fikk energien tilbake da mannen forlot meg. Viste seg at det var han som slet meg ut.... Anonymkode: f84de...4a3 7
vea Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 Er ennå ikke bra, viste seg at fødselen og hormonresponsen der utløste høyt stoffskifte som gikk over til lavt, hashimotos. Jeg trodde jeg bare var en sliten tobarnsmor, men jeg var jo mye mer sliten enn det som var normalt viste det seg. Med første var jeg deprimert, med andre visste jeg at det var annerledes så dro til slutt til legen, men skulle dratt mye tidligere. Er du usikker er mitt råd alltid å ta en tur til legen, sjekk stoffskifte og vitaminer.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 Da jeg sluttet å arbeide og flyttet til syden. Er mor til to barn på 6 og 7. Anonymkode: 62abc...598
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #17 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da jeg sluttet å arbeide og flyttet til syden. Er mor til to barn på 6 og 7. Anonymkode: 62abc...598 Er det til det beste for barna da? Å flytte fra trygge Norge til…Syden? Anonymkode: 6f0c6...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da jeg sluttet å arbeide og flyttet til syden. Er mor til to barn på 6 og 7. Anonymkode: 62abc...598 Syden ja, verdens beste land 😆 Anonymkode: c09e7...487 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #19 Skrevet 22. september 2021 Kanskje ikke det du vil høre, men for meg løsnet det nå nylig, tvillinger på 8 mnd som sover hele natten og spiser godt på dagen, og en selvgående og blid 5-åring. Jeg er også veldig åpen for at det kan forandre seg i nærmeste fremtid, i og med at barn er barn😅 Anonymkode: bb000...cc1
Millimani Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 Det kan være du har fått en del plager du ikke tenker over, f.eks. mangel på vitaminer, og stoffskifteproblematikk. Man skal aldri si aldri. Jeg har ikke barn, så jeg aner ikke, men ser mulighetene. Det endrer seg gjerne når barna blir større, og mer selvhjulpne. Da får du og mannen din gradvis deres "andre ungdom" 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå