AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Datteren min har fått barnemark-dette forstyrrer nattesøvnen hennes selv flere dager etter kuren. Har vasket sengetøy, håndklær, toaletter og hele familien har dusjet hver morgen i 4 dager. Må man holde på slik i 2 uker? Når slutter det å forstyrre søvnen hennes? Føler ikke marken er død etter kuren. Frister å gi flere piller men det er ikke anbefalt. Må vente 10 dager iflg apotek og lege. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: e3309...161
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Er lett å finne ut om de er vekk, bare lys med en lommelykt mot anus om kvelden, så kommer de krypende ut. 🤢 Jeg sjekker ungene sånn en gang i mnd på den måten, etter 3 runder med disse eklingene. 😬 Anonymkode: 93d15...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er lett å finne ut om de er vekk, bare lys med en lommelykt mot anus om kvelden, så kommer de krypende ut. 🤢 Jeg sjekker ungene sånn en gang i mnd på den måten, etter 3 runder med disse eklingene. 😬 Anonymkode: 93d15...a5c Ja, jeg gjorde det men kvier meg veldig for å gjøre det hver kveld for synes det er så grusomt ekkelt🤮 Hva om jeg ser de fortsatt etter 4 dager? Kan jeg gi enda en pille da mon tro?🧐 Anonymkode: e3309...161
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg gjorde det men kvier meg veldig for å gjøre det hver kveld for synes det er så grusomt ekkelt🤮 Hva om jeg ser de fortsatt etter 4 dager? Kan jeg gi enda en pille da mon tro?🧐 Anonymkode: e3309...161 Ville hørt med lege først Anonymkode: c6619...925 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Har alle i familien tatt pille? Det må man nemlig.. Og vaske over flater som dørhåndtak til bad osv Anonymkode: b4f28...580 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har alle i familien tatt pille? Det må man nemlig.. Og vaske over flater som dørhåndtak til bad osv Anonymkode: b4f28...580 Ja-alle har tatt pille og alt av flater, toaletter, håndklær og sengetøy er vasket hver dag-men lurer på om vi må drive med denne vaskingen av sengetøy hver dag i 14 dager? Anonymkode: e3309...161
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 jeg mistenker barnemark, men kan ikke si ungen klør så mye om natta? Litt kløing kveldstid, det er stort sett alt. Er usikker på om det er barnemark eller eksem, egentlig? Hvor mye hvite kryp så dere når dere sjekka opp i der med lommelykt? Jeg så noen få hvite prikker som kanskje kunne være mark, men ingenting som beveget seg eller noe sånt. Kunne vært noe annet, jeg vet ikke helt hva. Kanskje 5-10 hvite prikker totalt. Anonymkode: 432d0...3d2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 21.00): jeg mistenker barnemark, men kan ikke si ungen klør så mye om natta? Litt kløing kveldstid, det er stort sett alt. Er usikker på om det er barnemark eller eksem, egentlig? Hvor mye hvite kryp så dere når dere sjekka opp i der med lommelykt? Jeg så noen få hvite prikker som kanskje kunne være mark, men ingenting som beveget seg eller noe sånt. Kunne vært noe annet, jeg vet ikke helt hva. Kanskje 5-10 hvite prikker totalt. Anonymkode: 432d0...3d2 Det høres ut som barnemark. Vårt barn har også fått hvite prikker rundt anus som vi har vasket vekk. Tar imot alle tips og råd for hvordan bli kvitt disse ekle krypa så fort som få!!😷 Anonymkode: ac680...b29
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Vi har gått gjennom dette. Datteren min klagde lenge over kløe nedentil. Det tok dessverre lang tid før vi fant ut at det var barnemark. 2 dager etter at hun tok tabletten forsvant alle plagene her! Ingen kløe eller oppvåkning om nettene. Hun dusjet hver morgen i ca 5 dager. Vi byttet sengetøy hver tredje dag. Hele familien tok kuren for å være på den sikre siden (2 tabletter med 2 ukers mellomrom) Anonymkode: 1534f...eae
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 21.00): jeg mistenker barnemark, men kan ikke si ungen klør så mye om natta? Litt kløing kveldstid, det er stort sett alt. Er usikker på om det er barnemark eller eksem, egentlig? Hvor mye hvite kryp så dere når dere sjekka opp i der med lommelykt? Jeg så noen få hvite prikker som kanskje kunne være mark, men ingenting som beveget seg eller noe sånt. Kunne vært noe annet, jeg vet ikke helt hva. Kanskje 5-10 hvite prikker totalt. Anonymkode: 432d0...3d2 Høres ut som egg.. Marken legger egg om natta. Det fører til kløe. Viktig å dusje om morgenen ved mistanke og starte behandlingen med tablett Anonymkode: 1534f...eae
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Man må vaske anus hver morgen. Trenger ikke dusje, men bruk såpe på klut f.eks. Barnefaren er ofte veldig aktiv dagene etter man har tatt pillen. Etter 5 dager er problemet ofte vekke, etter min erfaring Anonymkode: 2228f...e0d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må vaske anus hver morgen. Trenger ikke dusje, men bruk såpe på klut f.eks. Barnefaren er ofte veldig aktiv dagene etter man har tatt pillen. Etter 5 dager er problemet ofte vekke, etter min erfaring Anonymkode: 2228f...e0d Men må man kokvaskes all tøy hver eneste dag? Anonymkode: ac680...b29
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men må man kokvaskes all tøy hver eneste dag? Anonymkode: ac680...b29 Undertøy skal vaskes på 60 grader. Du skal vaske sengetøyet etter hver pille. Anonymkode: 2228f...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå