Gå til innhold

Syntes du det er rart at enslig menn adopterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig syntes jeg ikke det er rart men kan tenke meg mange synets det. En bekjent av meg tenker på å adoptere et barn eller to i framtiden. Han er enslig. 

Anonymkode: bbffe...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umiddelbart så tenker jeg nei 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 8c06f...5d8

Skrevet

Synes ikke enslige burde få adoptere i det hele tatt. 

Anonymkode: 40967...d65

• Liker 12
Skrevet

For meg blir det helt feil. Barn trenger to foreldre.

Anonymkode: 2f099...f99

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Umiddelbart så tenker jeg nei 🤷🏼‍♀️ 

Det ble kanskje uklart, men tenker umiddelbart at det ikke er rart. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anonymkode: 2f099...f99

Med din kapasitet og dine resurser vil det trenge to, men folk er forskjellige og mange kan fint ha barn alene.

Anonymkode: 2a128...f98

• Liker 17
Skrevet

Ville tenkt det er uvanlig, det er vel ikke like ofte enslige får adoptere.

Anonymkode: 9209e...4c1

• Liker 2
Skrevet

Barn trenger et trygt å godt hjem og stabile og omsorgsperson(er) så om den enslige mannen kan gi barnet dette er det mye bedre enn å vokse opp i et destruktivt hjem med voldelige foreldre. 

• Liker 9
Skrevet

Ja. Det er rart. Menn har knapt omsorsgen i kroppen. Hva skal de med barn uten en mamma. 

Anonymkode: 210f1...da6

• Liker 7
Skrevet

Svaret er klart og tydelig nei!

Anonymkode: 22538...4dc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det er rart. Menn har knapt omsorsgen i kroppen. Hva skal de med barn uten en mamma. 

Anonymkode: 210f1...da6

Du tar helt feil

Anonymkode: bbffe...d9c

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke noe rarere enn at enslige kvinner adopterer. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan til dels være ærlig, men samtidig så er det jo også sånn at det er langt flere barn som trenger adoptiv foreldre enn det mennesker som adopterer... 

Lett å si at det "blir helt feil", men da sitter det altså noen stakkars sårbare barn på ett guffent barnehjem, eller vokser opp underskikkelig kjipe omstendigheter som hadde hatt utrolig godt av å få et trygt hjem, selv om det "bare" skulle være ett stk.  mamma eller pappa... :vetikke:

Edit - Nei, jeg synes ikke det, TS

Endret av Beeblebrox
  • Liker 4
Skrevet

Nei, syns ikke det er rart. Hva er forskjellen på at en enslig mann adopterer og en enslig kvinne? Som om kvinner er bedre foreldre enn menn🤨

• Liker 5
Skrevet

Bare fint at foreldreløse barn får en forelder, eller flere foreldre. 

Skrevet
Beeblebrox skrev (1 time siden):

Jeg kan til dels være ærlig, men samtidig så er det jo også sånn at det er langt flere barn som trenger adoptiv foreldre enn det mennesker som adopterer... 

Lett å si at det "blir helt feil", men da sitter det altså noen stakkars sårbare barn på ett guffent barnehjem, eller vokser opp underskikkelig kjipe omstendigheter som hadde hatt utrolig godt av å få et trygt hjem, selv om det "bare" skulle være ett stk.  mamma eller pappa... :vetikke:

Edit - Nei, jeg synes ikke det, TS

Dessverre så stemmer dette bare delvis. Det finnes (i mitt syn) veldig veldig mange barn trenger adoptivforeldre, men dessverre er mange av disse barna ikke frigitt og godkjent for adopsjon. Derfor er det i Norge flere foreldre i adopsjonskø enn det er barn tilgjengelig for adopsjon.

PS: Det var i hvertfall slik tidligere, selvfølgelig er det jo mulig at situasjonen har endret seg..Så jeg skal ikke være for bastant..

Til saken: Selv om to stabile foreldre alltid er å foretrekke, ville jeg ikke reagert på at en singel mann (eller dame for den saks skyld) adopterer, så lenge vedkommende har ressurser til å bli en god forelder.

Anonymkode: 2714b...7d4

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange single menn i Norge adopterte barn i 2020?

Anonymkode: b9f55...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dessverre så stemmer dette bare delvis. Det finnes (i mitt syn) veldig veldig mange barn trenger adoptivforeldre, men dessverre er mange av disse barna ikke frigitt og godkjent for adopsjon. Derfor er det i Norge flere foreldre i adopsjonskø enn det er barn tilgjengelig for adopsjon.

PS: Det var i hvertfall slik tidligere, selvfølgelig er det jo mulig at situasjonen har endret seg..Så jeg skal ikke være for bastant..

Til saken: Selv om to stabile foreldre alltid er å foretrekke, ville jeg ikke reagert på at en singel mann (eller dame for den saks skyld) adopterer, så lenge vedkommende har ressurser til å bli en god forelder.

Anonymkode: 2714b...7d4

Om det er kø eller ikke i Norge - det skal ikke jeg uttale meg om, for det har jeg virkelig ikke peiling på, men at det finnes langt flere barn som trenger det er det vel ingen tvil om? Det er jo i så fall tragisk om det sitter skikkede adoptivforeldre i kø her i Norge imens det flyter over av stappfulle og elendige barnehjem over hele verden 🤪

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...