Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå har jeg sett meg lei av å gå frem og tilbake, og vil bare bestemme meg en gang for alle! Vår lille frøken som melder ankomst i januar trenger en vognpose, og jeg er så usikker på hvilken som evt., passer best for oss. Vi bor i Rogaland, ikke så langt fra Stavanger, og dermed er det ikke slik at vi har tunge vintre. Det blir sjelden veldig kaldt, men her vi bor er det dog en del vind. Jeg har lest at voksi explorer er anbefalt for milde vintre (og den er rimelig!), men så har jeg jo ingen erfaring. Et vennepar har også tipset om nordlys posene. Vi har emmaljunga nxt90 vogn.

Jeg håper noen her inne kan komme med gode råd og hjelpe en ung førstegangsmor med begrenset omkrets med barn 😅

Anonymkode: 62ae2...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Easygrow grandma-posen. Brukte den hele året til forrige barn, og skal også det nå med min baby som er ventet i januar. 

LINK

Som annonsen sier så er det en avtagbar dundyne inni, så man regulerer lett veldig kalde dager mot mindre kalde dager. Posen er såå god og myk ♥

• Liker 2
Skrevet

Ikke overtenk dette, det er ikke så stor forskjell fra eller til :) D

Kjøp en modell som er på tilbud eller som du finner brukt er mitt tips. :)

Anonymkode: 64948...5d1

• Liker 4
Skrevet

Voksi Active :) 

Ikke kjøp Easygrow Grandma, den kan ikke forlenges i lengden og brukstiden er ikke like lang som andre poser. Ikke kan man snurpe den ordentlig sammen rundt hodet heller. 

Anonymkode: 9d160...e18

Skrevet

Nordlysposene er kjempevarm og varer bare til ca 1,5 år, pluss minus, pga lengden. Pose som kan forlenges er økonomisk da den videre kan brukes i barnehagen og ut hele vognperioden. Ellers er Voksi og Easygrow gode poser alle sammen, i grunn. Noen passer enkelte vogner bedre enn andre, men det er en liten filleting for oss som bryr oss litt for mye 😛

Anonymkode: ed976...75a

• Liker 1
Skrevet

Jeg så aldri behovet for vognpose i bagdelen. Brukte lammeskinn og dyne + evt teppe frem til vi byttet til sittedel med begge barna.

Amatariel skrev (7 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd med Easygrow grandma-posen. Brukte den hele året til forrige barn, og skal også det nå med min baby som er ventet i januar. 

LINK

Som annonsen sier så er det en avtagbar dundyne inni, så man regulerer lett veldig kalde dager mot mindre kalde dager. Posen er såå god og myk ♥

Denne har vi og, men for vår del som bor på Nordvestlandet, er dette en vinterpose selv med bare en dyne i. Mine barn er varme når de sover og fra april-oktober har vi brukt Easygrow Lite poser, med lammeskinn under når tempen synker ned mot 10 grader..

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Voksi Active :) 

Ikke kjøp Easygrow Grandma, den kan ikke forlenges i lengden og brukstiden er ikke like lang som andre poser. Ikke kan man snurpe den ordentlig sammen rundt hodet heller. 

Anonymkode: 9d160...e18

Mine barn er litt kortere enn snittet, men eldste hadde fortsatt god plass i Grandma når vi pakket den bort for våren når hun var drøyt 2,5 år. Jeg synes den er romslig og lang og for oss har den holdt hele vognperioden.

Anonymkode: d83c3...9cb

Skrevet

Bor i Bergen da, men hadde aldri bruk for pose i bagdelen. Brukte dyne, og et ullteppe ved behov

Skrevet

Har Easygrow nature i Bergen. Hadde jeg kjøpt ny nå hadde det kanskje blitt Nord. Veldig fornøyd!

Anonymkode: 177e6...349

Skrevet

Brukte ikke pose i bagdelen. Det ble for fult oppi der synes jeg. Brukte dyne og evt teppe. 

Anonymkode: 67d98...ce5

Skrevet

Det er ikke noe markant forskjell mellom kjente merker.

• Liker 1
Skrevet

Om du får vinterbaby, så anbefaler jeg Nordlys med saueskinn inni. Så utrolig fornøyd med den

Anonymkode: def5f...150

Skrevet

Hadde Nordlys og Easygrow og merket markant forskjell på at barnet ble klammere og våtere i Nordlys. Easygrow pustet bedre.

Anonymkode: bf072...af3

Skrevet

Kan signere på at voksi explorer er hod, særlig om du bor et sted med milde vintre! Om det er masse kuldegrader skal man jo uansett ikke ut med baby :) jeg bruker den også på høst/vår og tilpasser med varmere klær/pledd når det blir kaldere :) 

Anonymkode: 52e6f...7fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...