AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Det har kommet meg for øret at bf ikke har søkt om pappaperm og den skulle han startet med om kort tid. Han gleder seg til å få fri fra jobben under denne permisjonen, men så lenge han ikke har søkt så får han vel heller ikke den? Det er NAV som har informert meg om dette og de sier at om han ikke søker, så tilfaller permisjonen meg (mor). Stemmer dette? Kan informere om at jeg har mast på han om å søke i flere mnd, men det har han da ikke gjort. Vi bor ikke sammen lenger heller, så det passer meg fint å overta den permisjonen da baby bare ammes og ikke vil ha hverken flaske eller smokk. Anonymkode: f1d69...a4d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Så lenge søknaden er inne før permisjonen hans starter, så burde det gå greit. Anonymkode: 03887...ad1 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Om dere ikke har felles boadresse, så har han ikke krav på pappaperm. Så om det går en faen i deg, så kan du bare sende mail til NAV om at du tar over hans perm. Anonymkode: 7c8f4...654 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Du får jo bare minne ham på det igjen. Mest sannsynlig får han vel sikkert påminnelse fra Nav han også, men si det til ham for sikkerhets skyld, det kan jo være noe kommunikasjonssvikt. Skikkelig råttent gjort om du Ikke unner ham permisjonen sin, pappa sin permisjon er dyrebar og viktig for et godt forhold mellom far og barn. Så mas litt til, det vil jo virkelig bli dårlig stemning om han opplever at du lurer ham. Om du absolutt vil være lenger sammen med barnet nå kan pappaen søke om utsettelse av sin permisjon og du ta ut ulønnet permisjon. Anonymkode: 44e75...c72 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om dere ikke har felles boadresse, så har han ikke krav på pappaperm. Så om det går en faen i deg, så kan du bare sende mail til NAV om at du tar over hans perm. Anonymkode: 7c8f4...654 Vi har ikke felles adresse og barnet er på min adresse også. Hvis det er så enkelt å bare sende Mail om å overta permisjonen så skal jeg gjøre det. Han får ikke hatt baby mer enn noen timer mellom 2 måltider enn så lenge uansett. Anonymkode: f1d69...a4d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får jo bare minne ham på det igjen. Mest sannsynlig får han vel sikkert påminnelse fra Nav han også, men si det til ham for sikkerhets skyld, det kan jo være noe kommunikasjonssvikt. Skikkelig råttent gjort om du Ikke unner ham permisjonen sin, pappa sin permisjon er dyrebar og viktig for et godt forhold mellom far og barn. Så mas litt til, det vil jo virkelig bli dårlig stemning om han opplever at du lurer ham. Om du absolutt vil være lenger sammen med barnet nå kan pappaen søke om utsettelse av sin permisjon og du ta ut ulønnet permisjon. Anonymkode: 44e75...c72 Jeg vet ikke, jeg. Hva er mest råttent? At far ikke får permisjon eller at baby ikke får mat? Anonymkode: 7c8f4...654 10
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Du skal ha hele permisjonen. Dere bor ikke sammen. Anonymkode: 34a26...509 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får jo bare minne ham på det igjen. Mest sannsynlig får han vel sikkert påminnelse fra Nav han også, men si det til ham for sikkerhets skyld, det kan jo være noe kommunikasjonssvikt. Skikkelig råttent gjort om du Ikke unner ham permisjonen sin, pappa sin permisjon er dyrebar og viktig for et godt forhold mellom far og barn. Så mas litt til, det vil jo virkelig bli dårlig stemning om han opplever at du lurer ham. Om du absolutt vil være lenger sammen med barnet nå kan pappaen søke om utsettelse av sin permisjon og du ta ut ulønnet permisjon. Anonymkode: 44e75...c72 Er det råttent at babyen må ha mat annenhver time og bare vil ha pupp? Blir ekstremt masete om bf skal komme med baby annenhver time hver eneste dag. Det er dessuten ikke min skyld at han ikke har søkt enda jeg har bedt han om det maaaaange ganger. Om jeg kan ta hans del så gjør jeg det glatt og kommer ikke til å minne han på det igjen. Anonymkode: f1d69...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det råttent at babyen må ha mat annenhver time og bare vil ha pupp? Blir ekstremt masete om bf skal komme med baby annenhver time hver eneste dag. Det er dessuten ikke min skyld at han ikke har søkt enda jeg har bedt han om det maaaaange ganger. Om jeg kan ta hans del så gjør jeg det glatt og kommer ikke til å minne han på det igjen. Anonymkode: f1d69...a4d Men sånn er det jo for alle mødre og barn når pappaperm starter? Man må starte med smaksprøver, pumpe eller gi mme. Anonymkode: 2d29a...8b1 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men sånn er det jo for alle mødre og barn når pappaperm starter? Man må starte med smaksprøver, pumpe eller gi mme. Anonymkode: 2d29a...8b1 Baby tåler ikke MME, blitt frarådet dette av både fastlege og helsesøster. Hjelper ikke å pumpe når baby ikke vil ta flaske. Vi har virkelig forsøkt. Smaksprøver på hva? Baby er under 4 mnd. Anonymkode: f1d69...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Baby tåler ikke MME, blitt frarådet dette av både fastlege og helsesøster. Hjelper ikke å pumpe når baby ikke vil ta flaske. Vi har virkelig forsøkt. Smaksprøver på hva? Baby er under 4 mnd. Anonymkode: f1d69...a4d Da er det jo en stund til pappapermisjon, du har god tid til å løse problemet da. Anonymkode: 2d29a...8b1 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 Ehm. Vurderer dere seriøst at han skal ta pappaperm selv om dere ikke bor sammen? Skal babyen flytte til han da? Det er ikke forsvarlig, det er jo du som er den nærmeste omsorgspersonen. Med mindre han har vært MYE hos dere så ville jeg tatt permisjonen selv, for barnets beste. Anonymkode: 366d1...b24 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det jo en stund til pappapermisjon, du har god tid til å løse problemet da. Anonymkode: 2d29a...8b1 Spørsmålet mitt var ikke om jeg fikk løst dette « matproblemet» til babyen, men om jeg kunne overta permisjonen. Noe jeg kommer til å høre med NAV om i morgen den dag. Anonymkode: f1d69...a4d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm. Vurderer dere seriøst at han skal ta pappaperm selv om dere ikke bor sammen? Skal babyen flytte til han da? Det er ikke forsvarlig, det er jo du som er den nærmeste omsorgspersonen. Med mindre han har vært MYE hos dere så ville jeg tatt permisjonen selv, for barnets beste. Anonymkode: 366d1...b24 Det er akkurat hva jeg mener også. Han ser babyen 1 times tid ca 2 ggr i uken. Det er etter hans initiativ og på den tiden skrifter han ikke bleie om det trengs engang. Han bare triller en tur og ferdig med det. Så nei, jeg er ikke for at han skal ha baby i permisjon, men han syns han skal ha 50/50 samvær allerede nå. Kan trygt si det er gnisninger mellom oss pga dette. Anonymkode: f1d69...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 Selvfølgelig bør far få være med ungen sin. Synes du gjør deg vanskelig her. Anonymkode: 9e537...b24 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig bør far få være med ungen sin. Synes du gjør deg vanskelig her. Anonymkode: 9e537...b24 Jeg nekter han ikke å være med baby. Han kan treffe baby så mye han vil, men så lenge jeg ammer går det ikke at han har baby mer enn ett par timer før baby skal ha mat igjen. Det er heller ikke aktuellt at vi skal være his hverandre hele dager bare fordi han skal få sin permisjon. Går han ut i permisjon, så må jeg jobbe. Da får ikke baby mat på minst 9 timer og jeg synes ikke det er forsvarlig. Anonymkode: f1d69...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #17 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg nekter han ikke å være med baby. Han kan treffe baby så mye han vil, men så lenge jeg ammer går det ikke at han har baby mer enn ett par timer før baby skal ha mat igjen. Det er heller ikke aktuellt at vi skal være his hverandre hele dager bare fordi han skal få sin permisjon. Går han ut i permisjon, så må jeg jobbe. Da får ikke baby mat på minst 9 timer og jeg synes ikke det er forsvarlig. Anonymkode: f1d69...a4d Han skal jo ikke ha permisjon før om noen måneder, dette er et ikke-eksisterende problem. Ingen over 6 måneder fullammes. Anonymkode: 9e537...b24 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #18 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Baby tåler ikke MME, blitt frarådet dette av både fastlege og helsesøster. Hjelper ikke å pumpe når baby ikke vil ta flaske. Vi har virkelig forsøkt. Smaksprøver på hva? Baby er under 4 mnd. Anonymkode: f1d69...a4d Hvorfor tror du at baby ikke tåler mme? Anonymkode: 9e537...b24 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #19 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er akkurat hva jeg mener også. Han ser babyen 1 times tid ca 2 ggr i uken. Det er etter hans initiativ og på den tiden skrifter han ikke bleie om det trengs engang. Han bare triller en tur og ferdig med det. Så nei, jeg er ikke for at han skal ha baby i permisjon, men han syns han skal ha 50/50 samvær allerede nå. Kan trygt si det er gnisninger mellom oss pga dette. Anonymkode: f1d69...a4d Ikke tale om om jeg hadde gått med på det! Han er ikke en omsorgsperson som barnet er nært knyttet til. Ingen familievernkontoret hadde anbefalt dere 50/50! Anonymkode: 366d1...b24
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #20 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du at baby ikke tåler mme? Anonymkode: 9e537...b24 Fordi vi har gitt MME og hatt ett skrikehelvete uten like. Har prøvd forsiktig flere ganger og jeg utsetter ikke baby for smerter bare for at far skal få ha baby lenger enn 2 timer. Når både lege og helsesøster fraråder MME så hører jeg på de. Anonymkode: f1d69...a4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå