Gå til innhold

Slippe førstegangstjenesten pga stressproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte, jeg har en kropp som fysisk reagerer på stress ved at jeg får smerteanfall og hodepine, har ikke hatt det ille på et par år, men merker det svakt til tider. Har kommet inn I forsvaret nå, men merker på jobben at det har begynt å bygge seg opp igjen. Er dette god grunn til å slippe forsvaret? Må jeg da få diagnose eller noe slikt for det når legene sier det bare er stresstrigget, eller må jeg da skaffe legeerklæring på at jeg ikke tåler stress?

Tror den "diagnosen" kan ødelegge karrieremålet mitt da mitt stipendiat setter krav til god helse, noe jeg jo har så lenge jeg slipper stress jeg ikke selv påfører meg (jobb jeg ikke liker, skole jeg ikke ønsker osv). Tåler helt fint hektiske dager så lenge jeg trives. Vet ikke om jeg da ønsker å få det skriftlig eller registrert da.

Anonymkode: 15661...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det kan jo hende du vil trives i Forsvaret. De fleste gjør jo det. 

Anonymkode: 4671b...722

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kom du inn i forsvaret når du er stipendiat, så sent? Er det ikke folk fra rett etter vgs de henter?

Du bør snakke med legen din. Hvis du ikke vil, og du mener du ikke er skikket til forsvaret, bør du snakke med legen din om hvor negativt stress påfører deg. Det er god nok grunn til å slippe Forsvaret, hvis legen din mener at du ikke er godt nok skikket. Du bør ha legeerklæring, for du må dokumentere det nå som du først har kommet inn.

Anonymkode: b2e9b...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...