Gå til innhold

Kan jeg ta et bad med badebombe i uke 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs gravid og spør sikkert dumt, men🙈

Anonymkode: 16b83...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter på en bombe og jeg venter. Begynner å bli utstå nå.

Anonymkode: 2f03f...7da

Skrevet

Husk at alt trekkes inn, så sterke parfymer etc anbefales ikke

Anonymkode: a0cbf...2f1

Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Kos deg med badingen når du kan, etter fødselen skal man jo ikke bade på en stund, så bad i vei! Det er så deilig å ligge i vannet når man er høygravid :)

Anonymkode: 26101...173

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk at alt trekkes inn, så sterke parfymer etc anbefales ikke

Trekkes inn gjennom huden? Trekkes inn der nede, hvor det er lukket inn til fosteret? Altså, hva mener du? 😅

Anonymkode: e55e5...7a6

• Liker 5
Skrevet

Er det en grunn til at du ikke skal kunne gjøre det tenker du? 

Kun etter slimproppen er gått at det er åpent og du bør avstå fra ting som kan føre bakterier opp og inn. Ellers er det potte tett med mindre du har kjent på rier og har gått forbi avkortet mormunn og begynt å få åpning. 

Tror jeg ville vært litt skeptisk i uke 38 og utover, men ikke engang passert 30 så kjør på og kos deg 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trekkes inn gjennom huden? Trekkes inn der nede, hvor det er lukket inn til fosteret? Altså, hva mener du? 😅

Vedkommende mener nok at alle stoffer trekkes inn i huden, feks badebombens innholdstiffer når du bader. 

Det trekker ikke inn i tissen! Der er det tett! (Hvis ikke hadde jo fostervannet rent ut ;) ) 

Noen, som vedkommende som svarte deg, blir veldig opptatt avå ikke tilføre kroppen/huden ukjente stoffer fordi de er redde for at det kan påvirke babyen negativt. Mens andre ikke hadde tenkt på det en gang - som meg feks. 

Så lenge badebomben er godkjent for salg i Norge og ikke inneholder stoffer som man VET (har forskning på) er skadelig for fosteret hadde jeg lett badet med den. Men kan hende jeg hadde tenkt meg om hvis den var kjøpt på marked i en markedsbod i et ymse ferieland…. 

Anonymkode: 5234f...c8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde unngått slike «Made in China» og andre jalla-greier kjøpt på billigbutikker. Går du for en kvalitets-bombe av et seriøst merke kan jeg ikke se at det er noe verre enn badeskum,badeolje osv.

Anonymkode: 021d6...4fd

Skrevet

Bad og kos deg du. :)  Produkter kjøpt på det norske markedet er trygt. Med mindre det er advart mot bruk under graviditet, er det ingenting å bekymre seg for. Om du sliter med kløe, allergi eller lignende, ville jeg selvsagt unngått det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I huden og inn til blodet og deretter til fosteret. Beklager at jeg var utydelig, trodde det var allmennkunnskap.

Skrevet
Parv skrev (41 minutter siden):

Produkter kjøpt på det norske markedet er trygt.

😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...