Gå til innhold

hva sydes dere om bryllupsmiddagen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har bestemt oss for å gifte oss , og har de selfølgeli begynt å planlegge. men da vi begynte å sjå på hvem vi skulle be til kaffe og hvem til middag fant vi ut at siden hannes venner kom så langt fra festlokalet. ca 7 t kjøring en vei, måtte alle de få middag. så da måtte jo mine venner også få komme til middag. vi er nå oppe i 120 stk med stort og smått :) så vi har bestemt oss for å lage en biff stroganoff, og servere det i sanne terner??? (boller) og ha ris, poteter, salat, dressing og skiver til. da helst loff. det er en god barndomsveninne som skall stå for kokkeleringen, og hunn lager den med fløtesaus og greier, så den er kjempe god.til det serverer vi rødvin med og uten alkohol, brus og vann.kansje en hvit vin også om vi kommer så langt :overrasket: så kommer det en liten dessert med is eller en enkel kake der vi serverer en konjakk, og litt kaffe(selfølgeli brus)før det blir "pause"og ommdekking til kake kalas...... og kjenner jeg sunnmørskakebordet rett, blir det minst en kake på mannen :grine2:

utpå natta blir det servert en god betasuppe med fårekjøtt,brød og flattbrød.

er det noe jeg har glemt da???? har du nen tips til en eventuell likør til kaken/isen? kansje litt mandigt med bare konjakk????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. mer "feminin" drikke til desserten, så blir det jo ofte servert Bailey's som et alternativ til cognac. Det er mange som liker det, men det er unektelig en smule kjedelig. Hva med en søt sherry eller portvin i stedet? Veldig godt, og litt mer elegant.

Når det gjelder middagen, så høres den helt fin ut, men jeg ville revurdert salaten, og heller hatt noe slags grønne grønnsaker til (aspargesbønner, gode erter eller liknende). Salat passer ikke særlig godt til mat med så mye og kraftig saus som stroganoff, den "drukner" gjerne litt, og blir slapp og ekkel.

Lykke til, håper dere får et koselig bryllup! :)

Skrevet

Enig når det gjelder salaten, det passer nok bedre med kokte eller dampede grønnsaker.

Hva med likøren Drambuie?

Skrevet

Synes det hørtes godt ut. Enig med de andre angående grønnsaker. Synes ikke kald salat er noe godt til gryterett, ville heller hatt "varme" grønnsaker.

Skrevet

tusen takk for gode tips til middag og likører. kjempe greit me litt innslag. :klem:

Skrevet

Synes det høres ut som en fin middag jeg..

og den blir jo ordentlig hjemmelaget og smaker da sikkert kjempegodt!

godt brød bør man kasnkje ha til..

men det hadde du jo skrevet opp så jeg nå

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg synes det høres flott ut, jeg!

Vi velger også å gjøre det enkelt (supper m/brød, og kakene som dessert sammen med fruktsalat), og tror det blir minst like hyggelig. Nå tråkker jeg sikkert mange her på tærne, men jeg synes vel egentlig at både tre og fem og enda flere-retters middager som tar flere timer kan bli litt vel mye av det gode...

Skrevet

var i brylluppet til en veninne nå i sommer og de hadde 3 retters til oss middagsgjestene. den var oppskrytt til de grader, og kostet bortimot 450 pr pers. mange var ferdige med å spise da jeg fekk min hovedrett servert i tillegg.... ikke noe hotell på meg nei... sølte rødvin på meg gjorde de også, kjolen var i isblå silke og kostet 2800 kr :frustrert:

Skrevet (endret)

Dette blir sikkert godt! Med et ekte sunnmørsk kakebord (og det vet jeg alt om) samt nattmat blir dette helt sikkert bra. Lykke til med bryllupet og det som skjer før også :babygutt:

Endret av hera
Skrevet

Synes opplegget høres fint ut! Vi kommer til å ha cointrau (appelsinlikør, kjempegod synes nå jeg) i tillegg til cognac og baileys. Dyrt på polet - billig på taxfree, bare et tips...

Skrevet

En portvin som er veldig god er Old Invalid (ja, merkelig navn - men veldig god!) Ellers syns jeg det høres veldig fint ut, men ville ikke hatt bare loff til, godt grovbrød bør også være med.

Skrevet

takker , takker....... appelsinlikør hørtes godt ut, og selv favoritiserer jeg litt grovere brød en loff :) kjekt å sjå at d e fleire en ej som synes sjølve festen og sammlinga av folk e viktigare en en "luksus"middag. men so he no vi selfølgeli luksus kakebord da...... hm.. berre ej ikkje forsnakka mej no og ingen tilbyr sej å lagre kaker :sjenert: litt flaut me et sokalla oslokakebord da.... 3 kake på 120 stk??? ikkje meininga å trakke nåkken på terne, men d e d ej he hørt igjenn fra alle.... :ironi:

Gjest Brudeberta 2006/07?
Skrevet

3 kaker på 120 mennesker er IKKE typisk oslosk!!!

Jeg er Oslo-jente, og kjenner meg ikke igjen i den kategorien!

:fy_fy::frustrert:;):ler:

Skrevet

Syns det høres ut som en fin løsning dere har kommet fram til!

Trenger ikke være 3-retters for at det skal bli en feiende flott bryllupsfest!

Til kaffen ville jeg servert cognac, bailys og en "blank" likør (urtelikør eller frukt/bærlikør).

Skrevet

Dette blir en fin bryllupsmiddag.

Her er en enkel og GOD velkomstdrink:

Leskende punsj til ca 6-8 porsjoner

2-3 dl husholdningssaft

8 dl vann

ca 1/2 frosne liter jordbær, bjørnebær og rips (var der bringebær også?)

1 appelsin eller sitron (her var begge deler)

7 dl brus med fruktsmak (sitron, tror jeg)

Vask appelsin/sitron i varmt vann og skjær i tynne skiver, del skivene i to.

Bland saft og vann, tilsett brus, frosne bær og appelsin/sitron rett før serving.

Skrevet

hihi.... beklager brudeberta, :ironi: va ikkje meininga å fornerme dej. e berre d at nåkken familiemedlemmerhadde vår i et bryllup i oslo, og da hedde det vert 1 bryllupskake, og 2 eller 3 andre kaker på nesten 60 stk. ette d he vi kalt d oslobord når d blir for lite kaker :sjenert: ... beklager.....

og trille, manglet der noe på oppskriften din på vellkomstdrink?

Skrevet

Det blir vel "ca. 1/2 liter frosne bær" hehe!

Skrevet
hihi.... beklager brudeberta,  :ironi: va ikkje meininga å fornerme dej. e berre d at nåkken familiemedlemmerhadde vår i et bryllup i oslo, og da hedde det vert 1 bryllupskake, og 2 eller 3 andre kaker på nesten 60 stk. ette d he vi kalt d oslobord når d blir for lite kaker :sjenert: ... beklager..... 

og trille, manglet der noe på oppskriften din på vellkomstdrink?

:icon_lol: kunnenesten vært vårt bryllup det (men bare nesten da, hadde vel 6 kaker og bryllupskake + fruktsalat til 80 personer, synes det kan bli for mye kaker også jeg da ;) )

Synes opplegget deres høres fint ut forresten :)

Skrevet

Jeg synes salat er kjempegodt ved siden av gryterett, og gjerne hvis det er litt søte innslag som ananas eller druer oppi. Hadde blitt skuffa hvis det hadde kommet vasne lunkne asparges på bordet, og ikke en crispy salat med issalat, mais, tomat, agurk osv... Men vi er forskjellige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...