Gå til innhold

Bør man kjøpe aksjer i Zalando?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg være den første til å si at jeg vet lite om aksjer, men synes det er litt gøy med små kjøp her og der.

Jeg ser nå at den tyske online-klesbutikken Zalando har sunket en del de siste ukene, men jeg vil jo tro at det bare er en dupp?

Zalando omsatte for 80 milliarder kroner under pandemien, og jeg hører stadig vekk fra venner og bekjente at de handler klærne sine der. Så da vil det kanskje være lurt å kjøpe mens det fortsatt er lavt?

Igjen, jeg vet lite om aksjer. Så derfor håper jeg på noen tips fra noen med litt mer erfaring :) 

#69dudes

Anonymkode: f5aec...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvordan du ser på det... Du nevnte at aksjen har gått opp ganske mye mens butikker har vært stengt. Nå åpner samfunnet igjen, og folk vil handle mer i butikk. Vil Zalando fortsette veksten? 

Zalando har, etter hva jeg kan se, aldri betalt ut utbytte til sine aksjonærer. 

Hva et selskap omsetter for er egentlig ganske irrelevant. Om de har driftskostnader på 80 milliarder og selger varer for 80 milliarder tjener de faktisk ikke en eneste krone. 

Anbefaler deg å lese mer om aksjer, aksjemarkedet og ikke kjøpe aksjer kun basert på omsetning eller hvor venner handler.   Eller hvor koselig navnet på det lokale flyselskapet er... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...