Gå til innhold

Noen som har vært i Dubai nylig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra hva jeg har lest meg opp på, virker det som det mtp korona skal fungere rimelig greit (ikke værre enn andre steder), men hører gjerne personlige erfaringer fra siste tiden. 

Det er et av stedene vi vurderer for en tur i oktober. Sol og varme er det som frister. Har såvidt vært innom på gjennomreise for noen år siden, men ingen større erfaring med å feriere der. Trenger egentlig ikke mye mer enn ok fint hotell med treningsmuligheter samt solk&bad 😎

Ikke gjør dette til en politisk diskusjon!  

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er ute etter et betalt ferieopphold mot at en Sjeik fyrer av en glatt og brun anakonda på brystet ditt, er det absolutt stedet å dra til. Det med covid vet jeg derimot ingenting om.

Anonymkode: 2f879...3fb

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du er ute etter et betalt ferieopphold mot at en Sjeik fyrer av en glatt og brun anakonda på brystet ditt, er det absolutt stedet å dra til. Det med covid vet jeg derimot ingenting om.

Ja, men nå var jo det du ikke vet noe om jeg var ute etter ;) 

• Liker 1
Skrevet
LeneXCII skrev (3 minutter siden):

Ja, men nå var jo det du ikke vet noe om jeg var ute etter ;) 

Som min blinde tippoldefar sa, det man ikke kan se finnes ikke. Ingen i familien fikk noe i arv fra han, så han var kanskje inne på noe.

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, LeneXCII said:

Ikke gjør dette til en politisk diskusjon!  

Da burde du ikke dra til Dubai, om du ikke liker slikt.

Anonymkode: 115f3...124

• Liker 11
Skrevet

Det finnes syke perverse mennesker i alle land, til og med i Norge. Å dømme landet Dubai ut fra hva noen perverse mennesker holder på med, det er ikke greit. Nordmenn har til alle tider reist over hele verden, og det er slett ikke alle land som har så fryktelig demokratisk styresett. Skjønner at Dubai er ekstra i skuddlinjen pga religion, men ærlig talt så er Dubai et fantastisk sted å være på ferie hvis man oppfører seg normalt.

Var i Dubai nylig og der går livet helt som normalt. Det eneste er at du må bruke munnbind på butikker, kjøpesentre, bane og lign.

Anonymkode: 1a2d1...437

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvsagt har jeg ikke vært der. Ønsker ikke å legge igjen en eneste krone av pengene mine til et samfunn som undertrykker kvinner så til de grader og behandler arbeidere mye dårligere enn jeg selv ville behandlet hvilke som helst slags dyr (jeg ville behandlet dem alle bra, men her....)

Det er andre steder å dra til hvor pengene dine kommer mer til nytte! Sånn tenker ihvertfall jeg. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var i Dubai nylig og der går livet helt som normalt. Det eneste er at du må bruke munnbind på butikker, kjøpesentre, bane og lign.

Takk for svar. 🙂

Skrevet
5 hours ago, LeneXCII said:

Takk for svar. 🙂

Var også nylig i Dubai, ikke noe overdrevent kaos der. Nå har de også åpnet opp for at man kan reise mellom Dubai og Abu Dhabi uten at det blir for mye stress.

Når det kommer til reiseforsikring så anbefaler jeg å reise med Emirates, de tilbyr full dekning for covid-19, noe de fleste reiseforsikringer ikke tilbyr pga resiseforbud o.l.

De som maser om religion og kvinneundertrykkelse har sikkert reist til Tyrkia, Thailand og Filippinene, lang som ei heller behandler folk, kvinner og utenlandske arbeidere pent, men det snakkes det ikke så høyt om, sauene henger seg på det alle se andre mener. 

Anonymkode: d791a...707

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De som maser om religion og kvinneundertrykkelse har sikkert reist til Tyrkia, Thailand og Filippinene, lang som ei heller behandler folk, kvinner og utenlandske arbeidere pent, men det snakkes det ikke så høyt om, sauene henger seg på det alle se andre mener. 

Anonymkode: d791a...707

De landene har ikke sharialover, så litt mindre problematisk er det. Dessuten er det ikke bare kvinnesynet som er problematisk, men også hvordan gjestearbeidere fra fattige land blir behandlet; mer eller mindre som moderne slaver.

Anonymkode: d2167...c0f

• Liker 6
Skrevet

Det finnes steder som er billigere, like varmt, triveligere og ikke bygget av slaver. Steder hvor man kan være homofil uten å bli drept feks. Hvorfor vil du til Dubai...?

Anonymkode: 8efde...587

• Liker 8
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (15 timer siden):

Selvsagt har jeg ikke vært der. Ønsker ikke å legge igjen en eneste krone av pengene mine til et samfunn som undertrykker kvinner så til de grader og behandler arbeidere mye dårligere enn jeg selv ville behandlet hvilke som helst slags dyr (jeg ville behandlet dem alle bra, men her....)

Det er andre steder å dra til hvor pengene dine kommer mer til nytte! Sånn tenker ihvertfall jeg. 

Undertrykker kvinner, halshogger folk på åpen gate og dreper homofile. Fatter ikke at folk reiser dit.

Anonymkode: 2dba4...542

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Undertrykker kvinner, halshogger folk på åpen gate og dreper homofile. Fatter ikke at folk reiser dit.

Anonymkode: 2dba4...542

Og i tillegg er det jo skummelt. Plutselig blir man arrestert for et eller annet 'alvorlig uanstendig' som f eks å vise for mye hud, drikke alkohol eller kysse kjæresten på gata. Nei takk, det er ikke ferie... 

• Liker 3
Skrevet

Ikke bry deg om moralistene her TS!

Tenker du er som meg, samme faen om tørklehodene i Dubai kjører arbeidskraften sin hardt, hvis indere ikke ville ha jobb der så kunne de holdt seg i møkkalandet sitt. Hvorfor skal de bry oss hvordan de blir behandlet så lenge vi kan chille der? Når jeg har vært der så ser jeg ikke noe til den såkalte mishandlingen eller "slavetilstandene" uansett, de lavere klassene holder seg unna turistområdene.

Kjør på, kos deg! 😎

Anonymkode: b0af0...0a5

Skrevet
8 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Og i tillegg er det jo skummelt. Plutselig blir man arrestert for et eller annet 'alvorlig uanstendig' som f eks å vise for mye hud, drikke alkohol eller kysse kjæresten på gata. Nei takk, det er ikke ferie... 

Eller voldtatt og arrestert for sex utenfor ekteskap 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c25b0...cff

• Liker 5
Skrevet

Hei, vi bor i Dubai, Corona er ikke noe å tenke på. Dubai har høyeste raten vaksinerte i verden, etter Malta. Du må gå med munnbind overalt. Og det er litt færre bord på restaurantene enn det var før covid. Men bortsett fra det så er alt «som vanlig». Restauranter, barer, badeland etc er åpent. 

Det kan være greit å sjekke ut hoteller asap, fordi «Expo» begynner nå, som gjør at svært mange kommer til å reise til Dubai de neste månedene. Så prisene er nok litt høyere enn vanlig. 

Ganske morsomt å lese hva folk på KG tror om det «politiske miljøet» i Dubai. Skulle tro Dubai var Saudi Arabia 🤣  men som du selv ba om, la oss ikke gjøre dette til en politisk debatt 👍🏼 Vi digger uansett å bo her, det er virkelig helt supert.

Velkommen til Dubai 👏🏻

Anonymkode: c8638...d0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller voldtatt og arrestert for sex utenfor ekteskap 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c25b0...cff

Ja uff, det er helt grusomt. Og det skjer...

• Liker 1
Skrevet

Det handler ikke om religion, men om måten gjestearbeidere blir behandlet som slaver fordi turister skal kunne reise dit og bo på luksushotell og bare ha det såå fint, mens de som har vært med på å bygge den luksusen blir nektet å reise hjem igjen, eller dør under arbeidet. Er ikke så veldig gira på å støtte dette, nei.

Anonymkode: 23a6b...a2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 19.57):

Det kan være greit å sjekke ut hoteller asap, fordi «Expo» begynner nå, som gjør at svært mange kommer til å reise til Dubai de neste månedene. Så prisene er nok litt høyere enn vanlig. 

Skjønner, vurderer andre alternativer pga stive hotellpriser.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...