Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere:)

Jeg hadde samleie den 3 og 4 sep. Og tok angrepille den 6 sep. Det var da min eggløsning dag den 3 sep. Men den 18 fikk jeg blødninger. Den første dagen på morgen proppet bare ut veldig lite rød-rosa blod med slim. Senere på kvelden fikk jeg blødninger. Til nå så har jeg blødninger som kommer og stopper hele tiden. Har hatt det nå i 4 dager. Er det mulig å være gravid? Snakket med ei på apoteket. Hun sa at det er umulig fordi jeg tok angrepille og det er sikkert. Magen min er oppblåst og synes mensen min er rar denne gangen i forhold til andre gangene jeg har hatt. Så en liten klump i blodet to ganger, kan umulig være gravid da? 

Endret av Vico
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du allerede har at eggløsning vil pillen ikke funke uansett. Den kan utsette, men vanskelig utsette noe som allerede har skjedd. 

Anonymkode: 96085...e7e

• Liker 2
Skrevet

Tenkte også det! Men hun på apoteket mente det er umulig hvis jeg har tatt angrepillen. Fordi jeg kan ta den etter 5 dager står det på pakken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om du allerede har at eggløsning vil pillen ikke funke uansett. Den kan utsette, men vanskelig utsette noe som allerede har skjedd. 

Anonymkode: 96085...e7e

Tenkte også det! Men hun på apoteket mente det er umulig hvis jeg har tatt angrepillen. Fordi jeg kan ta den etter 5 dager står det på pakken.

Skrevet
Vico skrev (4 minutter siden):

Tenkte også det! Men hun på apoteket mente det er umulig hvis jeg har tatt angrepillen. Fordi jeg kan ta den etter 5 dager står det på pakken.

•  

Hun på apoteket tar feil og kan umulig ha vært farmasøyt. Har du hatt eggløsning den 3 september og tok angrepille den 6 september, har ikke den angrepillen gjort annet enn å lage trøbbel i kroppen din, men en angrepille er ikke en abortpille og den kan dermed ikke fjerne et befruktet egg. Men mange blir jo ikke gravid bare fordi de har hatt en eggløsning (det er vel sånn ca 25% sannsynlighet for graviditet). Den eneste måten å finne ut det på er å ta en test.

Anonymkode: 853d7...635

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun på apoteket tar feil og kan umulig ha vært farmasøyt. Har du hatt eggløsning den 3 september og tok angrepille den 6 september, har ikke den angrepillen gjort annet enn å lage trøbbel i kroppen din, men en angrepille er ikke en abortpille og den kan dermed ikke fjerne et befruktet egg. Men mange blir jo ikke gravid bare fordi de har hatt en eggløsning (det er vel sånn ca 25% sannsynlighet for graviditet). Den eneste måten å finne ut det på er å ta en test.

Jeg gikk for å kjøpe En test egentlig idag. Da sa hu på apoteket at jeg ikke trengte det og at angrepillen er helt sikkerxD 

Skrevet
Vico skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk for å kjøpe En test egentlig idag. Da sa hu på apoteket at jeg ikke trengte det og at angrepillen er helt sikkerxD 

Det er helt sinnsykt at man kan møte på noen som sier noe sånt i et apotek. Vedkommende bør åpenbart ikke jobbe der, og du må ta en test.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt sinnsykt at man kan møte på noen som sier noe sånt i et apotek. Vedkommende bør åpenbart ikke jobbe der, og du må ta en test.

Enig

Skrevet

Når du har sett klumper i blodet, er du nok ikke gravid. Men lurt å ta en test, som flere sier, for å være sikker.

Anonymkode: 84347...13a

Skrevet

Dette er hva Apotek1 selv skriver om nødprevensjon (angrepille).

https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/nodprevensjon

Der står det ganske tydelig at den ikke vil ha noen effekt dersom eggløsning allerede har funnet sted. Angrepillen inneholder et kvinnelig kjønnshormon som kan utsette eggløsningen med noen dager slik at sædcellene dør før du får eggløsning, men det hjelper jo ikke dersom du allerede har hatt eggløsning. Er det sikkert at du faktisk hadde eggløsning den dagen? Testet du eller temper du så du kan være sikker?

Jeg ville absolutt anbefale deg å fortsette testingen med strimler. Babyplan sine vanlige tester er de jeg selv foretrekker, og jeg ser andre her inne anbefale de ofte. De koster ikke så mye, men du får trygge kvalitetstester. Du kan finne de her:

https://babyplan.no/produkter/graviditetstest/babyplan-graviditetstest-strimmel/

For fremtiden bør du sørge for en sikrere form for prevensjon slik at du enklere kan unngå uønsket graviditet. Dersom du ikke ønsker å gå fast på prevensjon, bør du benytte kondom. Det er litt kjipt, men det er den direkte og litt ubehagelige sannheten; om du ikke sørger for trygg prevensjon, kan du risikere å bli uønsket gravid. Angrepille er ikke varig og trygg prevensjon, det er, som pakken tilsier, nødprevensjon. 

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg :klem:

Anonymkode: e43fe...9e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er hva Apotek1 selv skriver om nødprevensjon (angrepille).

https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/nodprevensjon

Der står det ganske tydelig at den ikke vil ha noen effekt dersom eggløsning allerede har funnet sted. Angrepillen inneholder et kvinnelig kjønnshormon som kan utsette eggløsningen med noen dager slik at sædcellene dør før du får eggløsning, men det hjelper jo ikke dersom du allerede har hatt eggløsning. Er det sikkert at du faktisk hadde eggløsning den dagen? Testet du eller temper du så du kan være sikker?

Jeg ville absolutt anbefale deg å fortsette testingen med strimler. Babyplan sine vanlige tester er de jeg selv foretrekker, og jeg ser andre her inne anbefale de ofte. De koster ikke så mye, men du får trygge kvalitetstester. Du kan finne de her:

https://babyplan.no/produkter/graviditetstest/babyplan-graviditetstest-strimmel/

For fremtiden bør du sørge for en sikrere form for prevensjon slik at du enklere kan unngå uønsket graviditet. Dersom du ikke ønsker å gå fast på prevensjon, bør du benytte kondom. Det er litt kjipt, men det er den direkte og litt ubehagelige sannheten; om du ikke sørger for trygg prevensjon, kan du risikere å bli uønsket gravid. Angrepille er ikke varig og trygg prevensjon, det er, som pakken tilsier, nødprevensjon. 

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg :klem:

Jeg har en app som står de dagene jeg har eggløsning:) Jeg husket feil nå. Det står fruktbarhet høy sjanse for å bli gravid den 2 og 3 og står eggløsning dag 4 da hadde vi samleie den 4 også.

Skrevet
Vico skrev (2 minutter siden):

Jeg har en app som står de dagene jeg har eggløsning:) Jeg husket feil nå. Det står fruktbarhet høy sjanse for å bli gravid den 2 og 3 og står eggløsning dag 4 da hadde vi samleie den 4 også.

En app vil aldri være helt presis med mindre du tester eller temper. Appene tar utgangspunkt i en idealsyklus, men du kan ha variasjoner fra syklus til syklus, men også uvanlig tidlig eller sen eggløsning. 

Sannsynligheten er vanligvis høyest for å oppnå graviditet i dagene før eggløsning, det er helt riktig, men det er absolutt mulig også på selve eggløsningsdagen.

Igjen, fortsett å teste og bruk en sikrere form for prevensjon neste gang :troest:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...