AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg ble for noen år siden oppsagt fra jobben pga. nedbemanning. Dette gikk veldig hardt inn på meg og jeg fikk en kraftig psykisk knekk. Har siden ikke klart å være i en ordinær jobb (pga psykiske plager) Kun utplasseringer gjennom NAV under ulike tiltak som jeg ikke har mestret særlig godt. Noe som førte til at jeg aldri ble «ordentlig» ansatt noe sted. Jeg er i dag 100% ufør. Finnes det en mulighet for erstatning fra arbeidsgiver her? Det er 18 år siden. Anonymkode: 46d0a...bea
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Nei, er jo ikke arbeidsgivers feil at du ikke takler virkeligheten. Dersom oppsigelsen var lovlig, så kunne ikke arbeidsgiver gjort noe særlig annerledes akkurat. Anonymkode: 0dd37...1e3 22
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Da ville ingen arbeidsgivere noen sinne kunne si opp folk eller permittere. Anonymkode: 9bd54...cdc 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Nei, på ingen måte. Det er ikke ulovlig å bli sagt opp pga nedbemanning og det er 18 år siden. Det er din plikt å jobbe for å bli bedre. Dette hadde nok ikke noe med arbeidsgiveren å gjøre, men deg selv. Anonymkode: 12986...a02 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Dette er en sak du burde tatt den gang for 18 år siden. Så her mener jeg du ikke har sak. At du fikk en knekk den gang og enda ikke er kommet over det synes jeg er merkelig. Det er tungt når man mister jobb mange det har skjedd for men sånn er faktisk arbeidslivet. Mye har vel skjedd i den bedriften både eier osv så du bør nok heller få hjelp til og komme deg videre i livet. Anonymkode: 9ad14...dba 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Vi har heldigvis noe som heter foreldelsesfrist og det du nevner her er en «ikke sak». Du er for sent ute, ei heller hadde du fått noen til å ta en slik sak. Vi bor i Norge og ikke i USA heldigvis, så her kan du ikke saksøke folk fordi man er krenket eller ikke liker utfallet av en sak, som i dette tilfellet er en lovlig måte å si opp på. Ikke tidligere arbeidsgiver son feil at du ikke klarte å omstille deg. Anonymkode: 8940d...923 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Herregud det er jo ikke arbeidsgiveren for 18 år siden sin feil at du ikke håndterer livet. Anonymkode: 6750c...2c0 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Tusen takk for svarene alle sammen! klem fra meg til deg❤️🤗 Anonymkode: 46d0a...bea
Loff77 Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ble for noen år siden oppsagt fra jobben pga. nedbemanning. Dette gikk veldig hardt inn på meg og jeg fikk en kraftig psykisk knekk. Har siden ikke klart å være i en ordinær jobb (pga psykiske plager) Kun utplasseringer gjennom NAV under ulike tiltak som jeg ikke har mestret særlig godt. Noe som førte til at jeg aldri ble «ordentlig» ansatt noe sted. Jeg er i dag 100% ufør. Finnes det en mulighet for erstatning fra arbeidsgiver her? Det er 18 år siden. Anonymkode: 46d0a...bea Ufør av oppsigelse? Høres voldsomt ut 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Loff77 skrev (27 minutter siden): Ufør av oppsigelse? Høres voldsomt ut Typisk Norge... Anonymkode: ecc12...127 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typisk Norge... Anonymkode: ecc12...127 Dette er ganske ekstremt og tror ikke du kan si at det er typisk norge. Har aldri på mine snart 40 år på denne jorden hørt at noen har blitt ufør for å ha blitt sagt opp på jobb. Anonymkode: a1eaa...669 2
KjøttOPP Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 Du kan spørre NAV om du kan jobbe hos dem, for tror de selv har et stort nedbemanningsproblem, jf. nylig volds-/drapshendelse og dens signaleffekt hos øvrige ansatte🙈
Raven.Writingdesk Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg ble for noen år siden oppsagt fra jobben pga. nedbemanning. Dette gikk veldig hardt inn på meg og jeg fikk en kraftig psykisk knekk. Har siden ikke klart å være i en ordinær jobb (pga psykiske plager) Kun utplasseringer gjennom NAV under ulike tiltak som jeg ikke har mestret særlig godt. Noe som førte til at jeg aldri ble «ordentlig» ansatt noe sted. Jeg er i dag 100% ufør. Finnes det en mulighet for erstatning fra arbeidsgiver her? Det er 18 år siden. Anonymkode: 46d0a...bea Bare at du tenker dette synes jeg personlig vitner om en mentalitet hvor du fraskriver deg ansvar og forsøker å grafse til deg mest mulig fra andre. Du dumper «skyld» over deg selv og dine utfordringer, på andre. Du burde seriøst ta ett oppgjør med deg selv. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typisk Norge... Anonymkode: ecc12...127 Dessverre er jeg faktisk litt enig. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er ganske ekstremt og tror ikke du kan si at det er typisk norge. Har aldri på mine snart 40 år på denne jorden hørt at noen har blitt ufør for å ha blitt sagt opp på jobb. Anonymkode: a1eaa...669 Nei, å bli ufør pga oppsigelse knyttet til nedbemanning er ganske ekstremt.. men jammen har jeg sett mange som mener det enten er arbeidsgiver, staten, kommunen, NAV, legen, skolen, eller naboen sin skyld/ansvar at livet gikk til helvete og dermed skal de stå ansvarlig for å fikse vedkommende sitt liv. Den gode gamle «Ask not what your country can do for you but what you can do for Your country» mentaliteten burde mange tørke støv av, fordi det er hele generasjoner her som vokser opp og er mest opptatt av egne rettigheter og goder fremfor å fokusere på hva de selv kan bidra med og gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 Ja. Kle deg ut i babykostyme, møt opp på døra til arbeidskjøper og krev at vedkommende knuger deg tett til sitt byssende bryst. Minst 15 minutter 3 dager i uka i et år. Det er det minste man kan forlange. Anonymkode: 68aaa...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typisk Norge... Anonymkode: ecc12...127 Typisk troll, mener du. Dette er jo så soleklart enten troll eller mental forstyrrelse. Regner med det første. Skjønner ikke at så mange av dere går rett på, og danner dere sikkert et (delvis)feilaktig bilde av verden basert på det. Anonymkode: 68aaa...3ab 2
Raven.Writingdesk Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typisk troll, mener du. Dette er jo så soleklart enten troll eller mental forstyrrelse. Regner med det første. Skjønner ikke at så mange av dere går rett på, og danner dere sikkert et (delvis)feilaktig bilde av verden basert på det. Anonymkode: 68aaa...3ab Noen av oss har nok dessverre møtt flere med slik holdning også utenfor Internett, så vi vet at de finnes. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 Åh, er det mulig å lage sak ut av oppsigelse pga nedbemanning? Rikdom here i come.. 🍾💰💰💰💰💰 Anonymkode: 475c4...063 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 Du har selvsagt ingen som helst sak. Anonymkode: 475c4...063 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå