DillaPåSilda Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Hei, er en mann på 22 som trenger litt råd og innspill ifbm bleking og farging av hår. Jeg har naturlig svart og tykt hår ( som når meg til øyebrynene forfra). Jeg vet at jeg blir nødt til å bleke håret flere ganger (2(+)) med lengre tidsperioder og kurer mellom for å få tilstrekkelig effekt og minimere slitasje. Så på noen produkter slik som disse: Directions Hair Lightening Kit | lyko.com (for å bleke første gangen?) Garnier Truly Blondes Nutrisse Ultimate Blonding Ultimate Platinum Blonde | lyko.com (andre runde med blekning og behandling?) Vet jeg blir nødt til å kjøpe kur for håret også. Noen som har råd/tips utover dette? Vet det kan komme anbefalinger om å holde meg unna disse produktene og heller ta en tur på frisørsalongen, men dette er svært dyrt hvor jeg bor. Er også bestemt på å skinne meg dersom resultatet blir dårlig, så er ikke bekymret for dette;)
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Siden håret ditt er såpass kort og siden det ikke har vært farget før er dette egentlig en relativt enkel jobb. Viktigste er å passe på at du bruker nok produkt slik at det ikke tørker ut diverse plasser og gir et ujevnt resultat. Det kommer til å bli gult. Du får ikke en pen blond farge med bleking alene. Du er nødt til å tone det etterpå. Anonymkode: c1c5b...b2f
Meadow Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Ikke gjør det. Mørkt hår er kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Ikke gjør det. Blondt hår, men mørke øyenbryn? ÆSJ! Ser bare rart ut! Anonymkode: bc453...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke gjør det. Blondt hår, men mørke øyenbryn? ÆSJ! Ser bare rart ut! Anonymkode: bc453...ba5 Kommet da helt an på stilen han kjører forøvrig. Det kan fort bli skikkelig stilig på rette typen🙂 Anonymkode: d7333...88c 2
DillaPåSilda Skrevet 28. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 0.50): Ikke gjør det. Blondt hår, men mørke øyenbryn? ÆSJ! Ser bare rart ut! Anonymkode: bc453...ba5 Hahaha, ikke det som var problemstillingen akkurat nå, men takk for bekymringen<3
Gjest Trøst Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 For en luksus det må være å tenke at om resultatet ikke blir bra, så kan man bare skinne seg. 🤣 En kvinnes mareritt, men null stress for gutta! Jeg er ikke frisør, men vil anbefale deg å være forsiktig med blekingen. Siden håret ditt er ubehandlet vil du nok få resultatet du ønsker temmelig raskt. Vil også anbefale deg å kjøpe en sjampo eller kur som nøytraliserer gule toner i håret, det gir en flottere blondfarge. Et slikt produkt har lilla farge, og det er viktig at du ikke lar produktet sitte i lenger enn et par minutter, spesielt etter at håret er nybleket. Bruker du det for lenge, vil håret få et tydelig lillaskjær. Går som oftest over etter noen hårvasker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå