Gå til innhold

AAP og medlemskap i fagforening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dessverre er jeg nå på AAP pga hodeskade, og nå jobber jeg målrettet med å komme meg tilbake i jobb.

Men...det jeg lurer på, er hva skjer med medlemskap i fagforeningen og hvordan kontingenten blir når en medlem havner på AAP?

Noen som har erfart, eller kjennskap eller kunnskap..?

Takker for svar! :) 

Anonymkode: 64c3b...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har signert dokumenter på medlemskapet, les vilkårene. 

Anonymkode: e2f15...fb7

Skrevet

Du slipper å betale selve fagforeningskontigentet, men du må betale for forsikringene. I mitt tilfelle er det 197kr mnd. Men da må man sende inn vedtaket fra Nav på mail til de.

Anonymkode: fb430...405

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du slipper å betale selve fagforeningskontigentet, men du må betale for forsikringene. I mitt tilfelle er det 197kr mnd. Men da må man sende inn vedtaket fra Nav på mail til de.

Tusen takk for svar. Ja, har sendt inn vedtak fra NAV til fagforeningen. Men må betale over 500 kr i mnd for medlemskapet, virker det som. Så er litt usikker. 

Anonymkode: 64c3b...949

Skrevet

Hva koster det til vanlig da? Høres absurd dyrt ut om man må betale 500kr/mnd rabattert... 

Skrevet

Jeg ser at jeg misforsto litt.
Her er mailen jeg fikk av Lo - Handel og Kontor

"Fint om du sender oss kopi av vedtaket på AAP. Du vil da få 3 mnd fritak for medlemskontingent og skal kun betale minstekontingent på kr 197 per måned så lenge du er på avklaringspenger."

Skrevet

Det er helt sikkert forskjellig i ulike foreninger. I den forening jeg er medlem er det kun de som har lønn som det kan trekkes i som betaler kontingent.

Anonymkode: d4393...ca4

Skrevet

Jeg huske ikke helt, men fagforeningskontigenten min regulerte seg utifra inntekt. Og når da inntekten forsvant helt så sa jeg ifra til fagforeninga (mulig jeg sendte inn NAV-vedtak, husker ikke), og fikk så fritak fra medlemskontigenten. Er medlem fortsatt og høster enda samme gode gjennom rabattordninger o.l. 

Anonymkode: 0f734...aee

Skrevet

I NITO fikk jeg helt fritak da jeg gikk på aap.

Trengte heller ikke betale noe for forsikringene som er inkludert i medlemskapet. Fikk student/pensjonist-pris på innbo.

Anonymkode: ed1be...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...