Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette?  "Nattverdmenigheten", en menighet som tar kirkestøtten (ca 1300 kr) og betaler den rett tilbake til medlemmene, uten krav på motprestation.

Det ser jo ut som et "tulle prosjekt", men samtidig virker de å ha et LHBT-vennlig mission om større inkludering.

Noen som hørt om de eller rentav er medlem?

De har en hjemmeside, www.nattverdmenigheten.no og den ser rett seriøs ut.

Anonymkode: b31b4...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes ikke den ser seriøs ut i det hele tatt. De skal forandre Bibelen og fjerne kapitler. Hvem tror de de er?

Og lokke med penger? Seriøst?

Etter nærmere syn ser dette ut å være politisk motivert. De får vel ikke statsstøtte uten medlemmer? Og lokkemiddelet er penger for å få dem.

Endret av Lawyam
Skrevet

Jeg synes det ser ut som bedre enn mange andre kristne menigheter.. vil heller ha en kirke som ikke forholder seg til de delene av bibelen som ikke er relevante lengre, enn en kirke som fordømner abort/homofili osv.

men så er jeg jo lett med bare pga pengene 🤗 

Anonymkode: 4d312...b9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva tenker dere om dette?  "Nattverdmenigheten", en menighet som tar kirkestøtten (ca 1300 kr) og betaler den rett tilbake til medlemmene, uten krav på motprestation.

Det ser jo ut som et "tulle prosjekt", men samtidig virker de å ha et LHBT-vennlig mission om større inkludering.

Høres heavy antibibelsk ut. Fascinerende prosjekt, ren Mammon.

Anonymkode: 86f4e...324

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres heavy antibibelsk ut. Fascinerende prosjekt, ren Mammon.

Tror du det er antibibelsk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Virker litt sånn

Skrevet

Synes det høres fint ut å fjerne forherligelsene av vold og folkemord fra Bibelen! Den gamle boka trenger helt klart en revisjon.

Skal melde meg inn og kjøpe en god flaske vin for pengene :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det sier seg selv. Når de fjerner hele kapitler av Bibelen, da er de definitivt anti-bibelsk.

• Liker 1
Skrevet
sofie777 skrev (3 minutter siden):

Det sier seg selv. Når de fjerner hele kapitler av Bibelen, da er de definitivt anti-bibelsk.

Enig

Skrevet

Jeg vet ikke..synes det høres feil ut at det er anti-bibelsk. Om du sammenligner med feks anti-rasisme. Da er du jo i mot rasisme som helhet.

Virker ikke som om disse figurene er i mot bibelen i sin helhet. De bare utelater fra dritten som fører med seg urettferdighet og undertrykkelse.

jeg er også glad i både folk og vin - jeg melder meg inn!

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo faktisk bibelen revidert opp gjennom århundrene. Kanskje svært på tide med en ny revisjon?

• Liker 2
Skrevet

Tror alikavel ikke det er noe for meg. Føles feil å skulle få penger av staten for ingenting.. jeg tror heller jeg heier på verdiene demmes fra sidelinjen..

Skrevet
sofie777 skrev (5 timer siden):

Var kirkemøtet i Nikea i år 325 også antibibelsk? Det var der de valgte hvilke bøker som skulle være med i Bibelen, og hvilke som skulle fjernes. Er Den katolske kirke antibibelsk? Er Den anglikanske kirke antibibelsk? og så videre.

Det er en hel rekke med bøker som det er uenighet mellom ulike kristne sekter om hvilke som er "offisielle" bibelbøker. Bibelen har blitt redigert mange ganger opp igjennom årene.

Sitat

Despite what many Christians believe, there is not one single version of the Bible. Biblical canon has changed repeatedly over the centuries with books being added or removed from the official scriptures and that process still continues today. The Bibles read by Catholics, Orthodox Christians and members of different denominations of Protestantism may contain very different books. 

5 Books That Are Not Included in the Bible | 5 Books That Were Removed From the Bible

Anonymkode: 0db4c...187

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke dette reklame for en sekt? Forøvrig, jeg hadde heller trodd på Jesus enn å få penger fra trossamfunnet.. 

Gjest Neocortex
Skrevet

Blir aldri bevilget støtte. Menigheten ble stiftet i sommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor holder disse til? Får man pengene med en gang? Hva slags betingelser er det?

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

For det første er det ikke lov å reklamere for en sekt på KG.

For det andre har denne sekten et så suspekt forhold til sex og mindreårige at dette er ting fornuftige mennesker holder seg langt unna.

Dette er ingen "menighet"; dette har like mye til felles med etablert religion som Children of God hadde, og det er ingen hemmelighet hva de stod for. Å la seg verve av denne "menigheten" for noen kroners skyld er idioti.

Anonymkode: dffeb...cbc

Skrevet

Heh, det blir plutselig mye sinne her med en gang noe nytt presenterer seg 😁😂

De misbruker vel helt åpent kirkestøtten, men kirkestøtten er uansett en uting. Vekk med den og la kirken stå på egne bein uten mine skattepenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Heh, det blir plutselig mye sinne her med en gang noe nytt presenterer seg 😁😂

De misbruker vel helt åpent kirkestøtten, men kirkestøtten er uansett en uting. Vekk med den og la kirken stå på egne bein uten mine skattepenger.

Dette er ikke noe nytt, men om de får statsstøtte forstår jeg ikkeno. De har jo ikke noen tro, og har et helt villt syn på kristne og kristendommen og tro.

De er ikke engang en sekt. De er jo motstandere av religion generelt.

Gå inn og finn ut hva de skriver på sine facebooksider så ser du hva de er opptatt av. 

Minner meg om HRS. De mistet jo støtten nettopp de også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes det ser ut som bedre enn mange andre kristne menigheter.. vil heller ha en kirke som ikke forholder seg til de delene av bibelen som ikke er relevante lengre, enn en kirke som fordømner abort/homofili osv.

men så er jeg jo lett med bare pga pengene 🤗 

Så mennesker nå tror de vet bedre enn Gud og alle mennesker før dem. 

Vår tid er preget av narsissisme. 

Anonymkode: 4e32b...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...