Gå til innhold

Kakefat til langpannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal lage kake til en anledning til helgen, jeg skal lage en sjokoladekake jeg vet jeg får til! Men jeg har alltid brukt den kakeformen som er angitt i oppskriften, 30*40 cm! Jeg har pleid å legge den på et fat som egentlig er litt for lite, men det gjør ikke noe når den skal rett inn på kakebordet. Nå skal jeg derimot ta den med meg, og skulle gjerne hatt en passende form, noen som vet hvor det kan kjøpes? Har googlet og googlet, men finne bare former som er litt for små...

Anonymkode: 96fba...311

Skrevet

Kan du bruke en sånn: https://www.nille.no/produkter/kjokken/bakeutstyr/p-bak1001-eira-langpanne-med-lokk-43l/?code=BAK1001&gclid=EAIaIQobChMIj93x99uP8wIVk5-yCh3yDA6nEAQYCCABEgLwhPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Står ikke noe detaljert mål, anner enn 32 cm bredde. Jeg har en lignende og den er 30x40 cm hvertfall.

Sånne finnes hvertfall å få kjøpt mange steder.

Anonymkode: e60ae...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du bruke en sånn: https://www.nille.no/produkter/kjokken/bakeutstyr/p-bak1001-eira-langpanne-med-lokk-43l/?code=BAK1001&gclid=EAIaIQobChMIj93x99uP8wIVk5-yCh3yDA6nEAQYCCABEgLwhPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Står ikke noe detaljert mål, anner enn 32 cm bredde. Jeg har en lignende og den er 30x40 cm hvertfall.

Sånne finnes hvertfall å få kjøpt mange steder.

Takk for svar! Vet du hva størrelsen er på kakeformen du bruker? Tenker at dersom formen er 30*40 blir denne akkurat litt for liten eller betyr det at den passer akkurat tror du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Vet du hva størrelsen er på kakeformen du bruker? Tenker at dersom formen er 30*40 blir denne akkurat litt for liten eller betyr det at den passer akkurat tror du?

Mener på at formen er 30x40. Baker kaken i formen og setter lokket rett på formen. Bruker bakepapir i bunnen. Skal jeg ta med kaken oppskjært, tar jeg den ut og skjærer den opp. Legger litt folie i formen og legger kakestykkene oppi. Skjærer gjerne smalt av kantene så stykkene ikke blir stående så tett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mener på at formen er 30x40. Baker kaken i formen og setter lokket rett på formen. Bruker bakepapir i bunnen. Skal jeg ta med kaken oppskjært, tar jeg den ut og skjærer den opp. Legger litt folie i formen og legger kakestykkene oppi. Skjærer gjerne smalt av kantene så stykkene ikke blir stående så tett.

Takk for svar! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...