Gå til innhold

Noen andre som bor et sted bare pga barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor her jeg bor utelukkende pga at vi flyttet hit da barna var små. Her var det lave kostnader på å kjøpe hus. Dessverre skjønte jeg ganske fort hvorfor det var så billig her- mye støy fra vei(er) i nærheten.

Jeg holder helt enkelt på å bli gal av støy enkelte dager. Spesielt nå på høsten er det mye støy pga våt veibane og lite løv på trærne.

Gleder meg til jeg barna blir så store at vi ikke er knyttet til området lenger. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymkode: fcde9...3eb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hverken jeg eller mannen min kommer i fra det stedet vi nå bor. Men, vi møttes her og fikk barn her. Nå er den yngste snart 18 og så for h*n er ferdig på videregående og flytter for å studere flytter vi også. Vi savner vakker natur. 

Anonymkode: 3d646...aa0

Skrevet

Så rart du ikke har klart venne deg til støyen etter flere år? Bor med en vei som nesten går igjennom soverom og stue, tenker ikke på det 1 sekund. Men ja bor her pga barn og skole.

Anonymkode: c3057...ab3

• Liker 1
Skrevet

Bor på bygda pga barn. Hater å bo langt ute i gokk. Når barna flytter ut skal jeg flytte tilbake til Oslo.

Anonymkode: 3c4eb...b3d

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i et område som er alt for dyrt til at jeg kan kjøpe leilighet. Blir boende, som leietaker, for at barna skal kunne fortsette på skolen hvor de trives, bo i nærheten av venner og sin far.

Anonymkode: 3ed9a...5b8

• Liker 1
Skrevet

Men flytt da, herlighet! Det er ikke bra for barn å bo et sted foreldrene hater heller. Ville heller bodd trangere på et sted jeg trives. 

Anonymkode: 9fce9...0a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men flytt da, herlighet! Det er ikke bra for barn å bo et sted foreldrene hater heller. Ville heller bodd trangere på et sted jeg trives. 

Jeg tror at det er bedre for barn å bo i nærheten av begge sine foreldre, enn at den ene flytter langt bort for å bli lykkelig. 

Familie, venner og skole er viktigere for barna mine enn at jeg bor akkurat der jeg selv vil.

Anonymkode: 82379...7a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at det er bedre for barn å bo i nærheten av begge sine foreldre, enn at den ene flytter langt bort for å bli lykkelig. 

Familie, venner og skole er viktigere for barna mine enn at jeg bor akkurat der jeg selv vil.

Anonymkode: 82379...7a2

Er ts skilt? Står ingenting om det i hi.

• Liker 1
Skrevet

Bor her pga barna. Liker stedet sånn passe, men ttor det er fint for barna å vokse opp her. 

Anonymkode: dd95d...3e3

Skrevet

Vi er veldig fornøyde der vi bor, flyttet hit før vi fikk barn, nå er begge barna på skole, som gjør det uaktuelt for oss å flytte særlig langt de neste 8-10 årene.

Vi hadde nok ønsket å flytte til en større bolig, men siden området er veldig populært og eneboliger er sjeldne er prisene også deretter som gjør at mulighetene er begrensede.

Når vi blir bare 2 voksne igjen i huset tror jeg nok vi kommer til å flytte litt på oss, ikke så mye pga området - mest pga huset.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er skilt fra faren deres, så det er ikke bare bare å få flyttet. 

Det er også svindyrt i området rundt, så vi måttet flyttet ganske langt unna for å få råd til noe annet. Det var jo også grunnen til at vi endte her i utgangspunktet. 

Skrevet

Ja, vi bor her fordi det er her barna har vennene sine og nettverket sitt. 
Hadde vi skullet ha valgt igjen så hadde vi flyttet til et billigere område før vi fikk barn. 

Anonymkode: 75896...e71

Skrevet

Ja vi flyttet her vi bor siden det er et veldig barnevennlig og fint område. Masse barn og rekkehus. Ville egentlig bo i nabokommunen men valgte større plass på grunn av barna. Håpet er å flytte tilbake til nabokommunen etterhvert

Anonymkode: e5fb3...fa2

Skrevet

Jepp bor på bitteliten plass med billig hus. Trives sånn helt ok. Kommer ikke til å bo her mer når barna er store.

Anonymkode: c8035...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er skilt fra faren deres, så det er ikke bare bare å få flyttet. 

Det er også svindyrt i området rundt, så vi måttet flyttet ganske langt unna for å få råd til noe annet. Det var jo også grunnen til at vi endte her i utgangspunktet. 

Du kan vel finna deg ein liten leilighet i samme område, litt lenger unna vegen? 

Anonymkode: 22a0e...e26

Skrevet

Da vi først fikk barn bodde vi i en mindre by. Trodde det ville bli fint å la barna vokse opp der. Men erfarte at det ikke var så greit. Så vi flyttet tilbake til studiebyen vår, og kjøpte hus i det dyreste villaområdet. Mest på grunn av skolen, som hadde et svært godt rykte på seg. Og etter flere år i det området vet vi at vi gjorde riktig ift barna. De har gode nettverk, går på en mobbefri skole, gjør det bra både på skole og sosialt. 

MEN: her bor mange pengesterke familier. "Alle" kjører de dyreste elbilene, samt har både diger hytte og flott båt. Jeg ser at en del foreldre prøver å kjøpe seg til god samvittighet- de har ikke tid til barna sine, men de punger ut for rådyre "leketøy". Mine barn er flinke til å overse slik materialisme, men jeg ser også hvordan de noen ganger kjenner på misunnelse over hva andre har. Det er jo ikke det at vi ikke KAN kjøpe dyre ting til barna, det er bare det at vi ikke ønsker det.

Når alt kommer til alt vil både jeg og min mann bort fra dette. Bo mer vekk fra folk, og langt fra kapitalisme og materialisme. Kunne gjerne bodd flere timer opp i landet, med fjell og skog rundt huset. Men akkurat nå blir vi her vi er.

(Har forresten hatt tre nabofamilier som alle sammen flyttet til ei typisk hyttebygd med få innbyggere, flere timer unna. Alle tre familiene er nå tilbake i nabolaget vårt, etter et par år på bygda. De innså vel at det ikke var så veldig lett å dra med seg barn opp til ingenmannsland...)

Anonymkode: 7f755...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...