Gå til innhold

Bruker du servietter av papir eller tøy til julemiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er mest vanlig. Er selv oppvokst med tøyservietter hos besteforeldre og papirservietter hos foreldre(uten at det på noen måte føltes hverdagslig eller kjipt) 

Det er jo så mye nydelige motiver å finne på papirservietter. Men fint å kunne gjenbruke også. Hvilket stoff er best? Lin, bomull, damask?

Anonymkode: 8ccbe...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøy. Har linservietter som hører til juleduken.

Anonymkode: 31b4d...af6

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker "Linen like" papirservietter

Anonymkode: 5709b...f2e

Skrevet

Jeg bruker store papirservietter av god kvalitet.

Skrevet

Tøy her, men kunne like gjerne brukt fine papirservietter. Som du sier så er det mange fine motiver!

Skrevet

Bruker kun (hjemmelagde) tøyservietter, både til hverdags og fest. 

Anonymkode: 4cdcf...bb0

• Liker 2
Skrevet

Papir, av den litt finere typen. Jeg orker ikke vaske servietter, selv ikke til jul. 

Anonymkode: a3e1c...5d6

Skrevet

Bruker tøyservietter høytidsdagene. Men papir til øvrige frokoster og middager i jula. 

Anonymkode: 2bd61...3fe

• Liker 1
Skrevet

Bruker dopapir.  Skal jo bare tørke pizzasaus av fingre og munn alene. 

Anonymkode: e488c...146

Skrevet

Her bruker jeg kun papirservietter til jul. Jeg har ikke tøyservietter.

Skrevet

Har nydelige tøyservietter fra georg jensen, men akkurat julemiddagen setter alt for mye fettflekker 🙊

Anonymkode: e51e2...774

• Liker 1
Skrevet

Har alltid brukt papirservietter før, men kjøpte tøyservietter (vi valgte bomull) i gave til samboeren i fjor, så i år blir det nok de 🙂

Anonymkode: 86246...8d1

Skrevet

Vi bruker tøyservietter hver dag, hele året. Men har egne til hverdags og egne til fest.

Til jul er det veldig fint med hvite damaskservietter synes jeg - men det kommer jo helt ann på hvordan du ellers dekker opp 🙂

• Liker 1
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

Vi bruker tøyservietter hver dag, hele året. Men har egne til hverdags og egne til fest.

Til jul er det veldig fint med hvite damaskservietter synes jeg - men det kommer jo helt ann på hvordan du ellers dekker opp 🙂

Bare nysgjerrig, men hvordan gjør dere det med vasking av tøyserviettene? Setter dere på hvitvask daglig? 🤔

Anonymkode: 77504...beb

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare nysgjerrig, men hvordan gjør dere det med vasking av tøyserviettene? Setter dere på hvitvask daglig? 🤔

Anonymkode: 77504...beb

Nei, vi har ikke hvite servietter til daglig.

Har bomullsservietter som vi vasker sammen med håndklær og lignende. Tar de i tørketrommelen også, så det er ganske lettvint.

Skrevet
lurker skrev (8 timer siden):

Nei, vi har ikke hvite servietter til daglig.

Har bomullsservietter som vi vasker sammen med håndklær og lignende. Tar de i tørketrommelen også, så det er ganske lettvint.

Dere bytter hver dag, da? Har et vennepar som bruker tøyservietter hjemme, og vasker innimellom. Når vi er på middag må de passe på at de får "sine" servietter, det er så ekkelt at vi nå bare foreslår å møtes ute... 

• Liker 2
Skrevet

Begge deler. Tøy til å legge i fanget, papir til å tørke seg om munnen.

Anonymkode: 31326...1f0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere bytter hver dag, da? Har et vennepar som bruker tøyservietter hjemme, og vasker innimellom. Når vi er på middag må de passe på at de får "sine" servietter, det er så ekkelt at vi nå bare foreslår å møtes ute... 

Nye servietter til hvert måltid. Har mer enn nok av de. 

Anonymkode: 4cdcf...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...