Gå til innhold

Hcg-nivå. Er dette normal stigning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått svar på blodprøvene jeg har tatt nå, men ikke time på sykehuset før til uka. Lurer på om det er noen som har erfaring med hcg-verdier. Er ca i uke 8(litt usikker på akkurat dato på mens og eggløsning). 

Målte hcg Torsdag til 60.000 og mandag var den 94.000. Slik jeg leser så skal hcg doble seg hver 4.dag, men det har ikke skjedd her. Tok blodprøve ca 3 timer før på man enn på Tor, men så mye skulle ikke det ha å si. Noen som har hatt en lignende hcg-stigning? Positiv/negativ erfaring? Vil ikke ringe og mase på sykehuset, da jeg allerede har time der. Men synes det er lenge å vente en uke til for å få noen svar. 

Anonymkode: 02d6c...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du blodprøve så ofte? Er det ikke vanlig å kun ta en?

Ang spørsmålet ditt så mener jeg at HCG dobles i starten men så går det roligere etter hvert? Mulig jeg tar feil, så da får noen evt korrigere meg :) 

Anonymkode: 61657...76e

Skrevet

Tatt blodprøve kun to ganger og det er for å se stigningen i hcg. Gjort det pga blødning i svangerskapet. 

Skrevet

Synes det høres ut som en fin stigning❤️

Anonymkode: 1a1cb...df6

Skrevet

Så sent som i uke 8 kan den begynne å stabilisere seg og øker ikke nødvendigvis så mye som i starten. HCG er kun praktisk rundt uke 4-5, kanskje 6, etter det er det ikke noe særlig til å stole på. Det kan gå galt tross stigning, men med så høye tall er det umulig å forutse. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor tar du blodprøve så ofte? Er det ikke vanlig å kun ta en?

Ang spørsmålet ditt så mener jeg at HCG dobles i starten men så går det roligere etter hvert? Mulig jeg tar feil, så da får noen evt korrigere meg :) 

Anonymkode: 61657...76e

Man må ta minst to for å se stigning, men så sent er det en falsk trygghet/unødvendig stress. 

Anonymkode: 988a5...832

Skrevet

Ok, det visste jeg ikke. Jeg tok nr. 2 for å se at den ikke hadde begynt å synke pga blødning.  Men trodde ikke den begynte å flate ut/stabilisere seg så tidlig. Men skjønner at det kan gå galt allikevel. Men føler meg litt mer optimistisk nå enn før den ble tatt, da den i hvert fall ikke har sunket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ok, det visste jeg ikke. Jeg tok nr. 2 for å se at den ikke hadde begynt å synke pga blødning.  Men trodde ikke den begynte å flate ut/stabilisere seg så tidlig. Men skjønner at det kan gå galt allikevel. Men føler meg litt mer optimistisk nå enn før den ble tatt, da den i hvert fall ikke har sunket. 

Det kan ta lang tid fra blødning og til HCG synker, så jeg ville heller bedt om en ultralyd! Lykke til! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kan ta lang tid fra blødning og til HCG synker, så jeg ville heller bedt om en ultralyd! Lykke til! 

Skal på ultralyd neste uke. Takk 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...