AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg har tvillinger i ungdomsskolealder og de faller mer og mer utenfor fordi de ikke har elsparkesykkel. Jeg er alene med de og har ikke råd til å kjøpe dette. Gang på gang blir vennegjengene enige om å møtes hos den og den og så suser alle av gårde utenom mine barn, som enten må gå eller som da dropper det.  Er det dumt å ta opp på foreldremøte? Anonymkode: 447af...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Har de sykkel? Anonymkode: 7f762...993 15
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de sykkel? Anonymkode: 7f762...993 Ja, de har brukt det noe, men det er veldig bakkete her. Er nok derfor så mange har elsparkesykkel.  ts Anonymkode: 447af...9c5
ekkoet Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 (endret) Noen er nok enige med deg, men jeg tror ikke dette vil bli godt mottatt generelt - verken blandt foreldrene som har kjøpt disse for at barna skal bruke dem og spesielt ikke blandt ungdommene som ikke får bruke dem lengre - det kommer nok til å komme ut hvor initiativet kom fra og da blir tvillingene dine lite populære. Har ikke noen enormt gode forslag, men vanlige sykler, har barna dine det? (ser du svarte på dette, men det hjelper jo litt, ihvertfall i nedoverbakkene) Endret 21. september 2021 av ekkoet 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Jeg er enig i at dette er en uting. Jeg ser med gru på disse elsparkesyklene og skadene som et fall potensielt medfører. Mine unger får ikke lov til å låne/få elsparkesykkel, men finnes det utlåns-elsparkesykler? Kanskje de da kan få appen og låne innimellom? Her koster det 10 kroner for å låse den opp og deretter 1 kr. pr. min. Hva med å tjene penger selv? Min sønn har arbeidet på Rema siden han var 13 og på den måten så har han en veldig god sparekonto. Han bare oppsøkte butikken og spurte om de trengte ekstrahjelp, og det gjorde de. Han jobber fast annenhver helg. Anonymkode: 41c88...e0e 19
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Når jeg hører om ting som «alle» har, ber jeg om å få navnene til de som har. Som regel er det snakk om maks 3-4 som faktisk har tingen. Mitt standardsvar er da at de kan ønske seg tingen til jul eller bursdag, eller spare til den selv. Anonymkode: 245e9...516 33
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Jeg hater disse syklene, og håper folk etter hvert går lei. Gidder ikke ha en til meg selv engang. Anonymkode: 8030c...015 17
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er enig i at dette er en uting. Jeg ser med gru på disse elsparkesyklene og skadene som et fall potensielt medfører. Mine unger får ikke lov til å låne/få elsparkesykkel, men finnes det utlåns-elsparkesykler? Kanskje de da kan få appen og låne innimellom? Her koster det 10 kroner for å låse den opp og deretter 1 kr. pr. min. Hva med å tjene penger selv? Min sønn har arbeidet på Rema siden han var 13 og på den måten så har han en veldig god sparekonto. Han bare oppsøkte butikken og spurte om de trengte ekstrahjelp, og det gjorde de. Han jobber fast annenhver helg. Anonymkode: 41c88...e0e Vi bor akkurat utenfor grensen for de. Jobb når de er SÅ unge tenker jeg er litt tidlig. De har mer enn nok med å henge med på skole og lekser. De sitter mange timer hver dag og jobber.  ts Anonymkode: 447af...9c5 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Det ligger noen ute på finn, de er gjerne billigere brukt 😊 Anonymkode: dbb55...97a 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ligger noen ute på finn, de er gjerne billigere brukt 😊 Anonymkode: dbb55...97a Ja, vi har sett. Vi har ikke råd til det heller. Det går akkurat rundt sånn det er.  ts Anonymkode: 447af...9c5 5
Misanthropis Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 Verden er urettferdig. Og det må bare ungene lære seg å stå i. eller skal du prøve å få verden til å tilpasse seg din økonomi og dine ønsker? hvor skal den visa ende?  23
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, de har brukt det noe, men det er veldig bakkete her. Er nok derfor så mange har elsparkesykkel.  ts Anonymkode: 447af...9c5 Lol, nei, det er ikke derfor. Det er fordi de er bortskjemte og/eller foreldrene ikke evner å sette ned foten en plass. Barn og ungdom trenger så absolutt ikke noen form for el-framkomstmiddel, hvor mange bakker det enn er. At foreldrene gir etter og driter i å lære bort regelverk og sykkelvett, hjelmbruk og trafikkregler er direkte tragisk. Anonymkode: 0748c...7be 18
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har tvillinger i ungdomsskolealder og de faller mer og mer utenfor fordi de ikke har elsparkesykkel. Jeg er alene med de og har ikke råd til å kjøpe dette. Gang på gang blir vennegjengene enige om å møtes hos den og den og så suser alle av gårde utenom mine barn, som enten må gå eller som da dropper det.  Er det dumt å ta opp på foreldremøte? Anonymkode: 447af...9c5 Skjønner ikke hva du skal ta opp på foreldremøtet? Skal du ærlig talt si at de andre barna ikke kan bruke noe på fritiden sin fordi du ikke har råd til å kjøpe det samme? Skal de ta bort playstation også da eller? Det blir for dumt. Er vel ikke værre enn at de får gå bort dit resten skal og komme litt etter, de dør ikke av å dukke opp hos noen 15min senere enn resten. Livet et urettferdig, syntes det er en bedre ide som andre foreslår at de skaffer seg deltid/sommer jobb og sparer + sparer jul/bursdagspenger(om de får det). Anonymkode: eb8ff...65e 19
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lol, nei, det er ikke derfor. Det er fordi de er bortskjemte og/eller foreldrene ikke evner å sette ned foten en plass. Barn og ungdom trenger så absolutt ikke noen form for el-framkomstmiddel, hvor mange bakker det enn er. At foreldrene gir etter og driter i å lære bort regelverk og sykkelvett, hjelmbruk og trafikkregler er direkte tragisk. Anonymkode: 0748c...7be Det er 4 km i oppoverbakke for å komme seg herfra til ungdomsskolen. De som bor lengre ned enn oss har enda lengre vei. Jeg skjønner jo at de får det. De trenger det kanskje ikke, det er vel strengt tatt veldig få ting de faktisk absolutt trenger, men jeg skjønner jo godt at de får det. Samtidig er det veldig sårt for mine barn som da ikke har noen å ta følge med, og som faller utenfor.  ts Anonymkode: 447af...9c5 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner ikke hva du skal ta opp på foreldremøtet? Skal du ærlig talt si at de andre barna ikke kan bruke noe på fritiden sin fordi du ikke har råd til å kjøpe det samme? Skal de ta bort playstation også da eller? Det blir for dumt. Er vel ikke værre enn at de får gå bort dit resten skal og komme litt etter, de dør ikke av å dukke opp hos noen 15min senere enn resten. Livet et urettferdig, syntes det er en bedre ide som andre foreslår at de skaffer seg deltid/sommer jobb og sparer + sparer jul/bursdagspenger(om de får det). Anonymkode: eb8ff...65e Nei. Ja… jeg skjønner jo det. Det er bare veldig sårt i den alderen.  ts Anonymkode: 447af...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 De er i det minste 2 stykker da siden de er tvillinger. Da blir de jo ikke utenfor på samme måte. Og de får jo beveget seg. Anonymkode: 19ed4...51c 18
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #17 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er i det minste 2 stykker da siden de er tvillinger. Da blir de jo ikke utenfor på samme måte. Og de får jo beveget seg. Anonymkode: 19ed4...51c De har ikke samme venner. Det er en gutt og en jente.  ts Anonymkode: 447af...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #18 Skrevet 21. september 2021 Skjønner at det er sårt. Vi har heller ikke råd, men her er det fåtall som har el sparkesykkel. De brukes ikke til å komme seg til trening og sånt, men å farte rundt om kring. Det er en uting Anonymkode: 31fe8...a63 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #19 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har tvillinger i ungdomsskolealder og de faller mer og mer utenfor fordi de ikke har elsparkesykkel. Jeg er alene med de og har ikke råd til å kjøpe dette. Gang på gang blir vennegjengene enige om å møtes hos den og den og så suser alle av gårde utenom mine barn, som enten må gå eller som da dropper det.  Er det dumt å ta opp på foreldremøte? Anonymkode: 447af...9c5 Ikke ta det opp på foreldremøtet! Hva med pappan, kan dere bli enige om at barna må spare til halvparten, ønske seg bidrag til det i jul: bursdagsgave, jobbe for besteforeldre, tante/ onkel, selge noe de ikke bruker lenger osv… Anonymkode: 0ef6a...9a8 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #20 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tvillinger i ungdomsskolealder og de faller mer og mer utenfor fordi de ikke har elsparkesykkel. Jeg er alene med de og har ikke råd til å kjøpe dette. Gang på gang blir vennegjengene enige om å møtes hos den og den og så suser alle av gårde utenom mine barn, som enten må gå eller som da dropper det.  Er det dumt å ta opp på foreldremøte? Anonymkode: 447af...9c5 Mine får ikke og ikke alle har det her. Vi har råd, men det er for skummelt! Anonymkode: 6c03d...989 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå