Gå til innhold

Kvinne dømt til sju måneders fengsel etter falsk voldtektsanklage

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym373
Skrevet
77pia skrev (51 minutter siden):

Det er for strengt, ikke voldtektsmenn får 10 år engang. Falske anklager bør få samme straff som det en voldtektsmann ville fått

Var akkurat det jeg skrev

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt dypt tragisk at noen blir anklaget for en voldtekt de ikke har begått. Men det er enormt mange flere kvinner som blir voldtatt uten at gjerningsmannen blir dømt. 

• Liker 2
Skrevet
Tuba skrev (14 minutter siden):

Det er selvsagt dypt tragisk at noen blir anklaget for en voldtekt de ikke har begått. Men det er enormt mange flere kvinner som blir voldtatt uten at gjerningsmannen blir dømt. 

det du sier er : kvinner blir voldtatt, så det spiller ikke så mye rolle

å bli falskt anklaget og alle følgene som kommer av det om ikke å komme i fengsel på falskt grunnlag er nesten like gale som en voldtekt. Kvinner voldtar menn også , men da sier ingen noe

Gjest Anonym373
Skrevet
77pia skrev (2 minutter siden):

å bli falskt anklaget og alle følgene som kommer av det om ikke å komme i fengsel på falskt grunnlag er nesten like gale som en voldtekt. Kvinner voldtar menn også , men da sier ingen noe

Falske anklager er like ille som voldtekt.

Skrevet
77pia skrev (10 minutter siden):

Det er absolutt ikke der jeg skriver.  Les igjen 

Skrevet
Hank Amarillo skrev (På 24.9.2021 den 11.24):

Hvorfor ikke?

De som falskt anklager får også som regel ingen straff. Såe...

De fleste som blir voldtatt får hele livet sitt ødelagt, mens en anklage kan man bli frikjent for. 

• Liker 1
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Anonym373 skrev (14 minutter siden):

Falske anklager er like ille som voldtekt.

Forklar hvordan det er like ille. 

Skrevet
Tuba skrev (5 minutter siden):

Det er absolutt ikke der jeg skriver.  Les igjen 

Sånn jeg forstår av denne tråden så er det mye værre å bli anklaget for voldtekt enn å bli voldtatt, og at ingen bryr seg om kvinner som blir voldtatt siden det skjer hvert dag hvert sekund verden over. Det er bare noe kvinner må leve med og godta. Mens menn er det mer synd på om de skulle bli anklaget for å voldta. Det er en mye værre påkjenning. 

Da forstår jeg hvorfor kvinner er de sterke som må holde ut med mye dritt fra menn. Sterkere psykisk også. 

• Liker 2
Skrevet
Bølle skrev (3 minutter siden):

Sånn jeg forstår av denne tråden så er det mye værre å bli anklaget for voldtekt enn å bli voldtatt, og at ingen bryr seg om kvinner som blir voldtatt siden det skjer hvert dag hvert sekund verden over. Det er bare noe kvinner må leve med og godta. Mens menn er det mer synd på om de skulle bli anklaget for å voldta. Det er en mye værre påkjenning. 

Da forstår jeg hvorfor kvinner er de sterke som må holde ut med mye dritt fra menn. Sterkere psykisk også. 

kvinner er svakere både fysisk og mentalt, grunnleggende biologi

mange påpeker her at det er 100 prosent fokus på voldtekt av kvinner, ingen fokusering på falske voldtektsanklager, de går hus forbi

Skrevet
Bølle skrev (14 minutter siden):

De fleste som blir voldtatt får hele livet sitt ødelagt, mens en anklage kan man bli frikjent for. 

Falske anklager ødelegger liv.

• Liker 1
Skrevet
Bølle skrev (8 minutter siden):

noen får hele livet sitt ødelagt, ikke alle tar livet sitt eller blir mentalt ødelagt resten av livet, noen blir påvirket i mindre grad så går det etterhvert over, du trenger ikke overdrive

Gjest someone_here
Skrevet
Sirisiri10 skrev (35 minutter siden):

I 2014 kom de med en ny rapport som viser at 1 av 10 kvinner har blitt voldtatt, halvparten under 18 år. Tror ikke det har kommet nye rapporter etter dette på voldtekt. Det er uansett vanvittig høyt. https://www.nrk.no/norge/_-9_4-prosent-av-kvinner-voldtatt-1.11570014

Det er litt forskjell på en voldtekt og det å lyve om størrelsen på peisen. 

Her er om voldtekt https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/

Igjen, det står at kvinner rapporterte. jeg kan f. eks. rapportere at jeg har 30 cm peis, hvordan kan du slå fast om det stemmer uten å sjekke det? 

Ja, har lest artikkelen på politiets nettsider. Jeg spurte egentlig om svensk lovgivning samt hvorfor innføring av santykkelov førte til 75% økning i antall domfellelser. Jeg synes at måten hvordan samtykkeloven er formulert i Sverige er dum. Når man skriver "og annet" i en lov, gjør det at loven ikke blir ferdig laget. 

Og siden det er full fest, er det litt å minne seg selv om at sex alltid skal være frivillig, men at vi ikke trenger samtykkelov. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
someone_here skrev (Akkurat nå):

Igjen, det står at kvinner rapporterte. jeg kan f. eks. rapportere at jeg har 30 cm peis, hvordan kan du slå fast om det stemmer uten å sjekke det? 

Ja, har lest artikkelen på politiets nettsider. Jeg spurte egentlig om svensk lovgivning samt hvorfor innføring av santykkelov førte til 75% økning i antall domfellelser. Jeg synes at måten hvordan samtykkeloven er formulert i Sverige er dum. Når man skriver "og annet" i en lov, gjør det at loven ikke blir ferdig laget. 

Og siden det er full fest, er det litt å minne seg selv om at sex alltid skal være frivillig, men at vi ikke trenger samtykkelov. 

Og jeg sier nok engang, det er forskjell på å lyve om voldtekt og størrelsen på peisen. Hva er det du egentlig vil frem til? At de fleste kvinner lyver om at de er blitt voldtatt? 

Hvorfor vil du ha svensk lovgivningen? 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
77pia skrev (6 minutter siden):

noen får hele livet sitt ødelagt, ikke alle tar livet sitt eller blir mentalt ødelagt resten av livet, noen blir påvirket i mindre grad så går det etterhvert over, du trenger ikke overdrive

Men menn blir helt ødelagte av en falsk anklagelse? Og vi kvinner er svake sier du? 

Skrevet
Sirisiri10 skrev (6 minutter siden):

Men menn blir helt ødelagte av en falsk anklagelse? Og vi kvinner er svake sier du? 

ja ? man kan miste jobben og hele familien av slike anklager, det har jo ingenting med at menn er sterkere enn kvinner fysisk og psykisk haha, det er jo helt grunnlegende biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. menn har 20 ganger mer testosteron som gjør oss både sterkere og tøffere mentalt, kvinner gråtar 10 x ganger mer enn menn iløpet av et år. hahaha herregud, dere tåler virkleig ikke å være dårligere enn menn i noe, men newsflash, vi er best i det meste

Gjest Sirisiri10
Skrevet
77pia skrev (5 minutter siden):

ja ? man kan miste jobben og hele familien av slike anklager, det har jo ingenting med at menn er sterkere enn kvinner fysisk og psykisk haha, det er jo helt grunnlegende biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. menn har 20 ganger mer testosteron som gjør oss både sterkere og tøffere mentalt, kvinner gråtar 10 x ganger mer enn menn iløpet av et år. hahaha herregud, dere tåler virkleig ikke å være dårligere enn menn i noe, men newsflash, vi er best i det meste

Sterkere fysisk, ja. Mentalt kan diskuteres og er store inviduelle forskjeller. At man gråter har ingenting med det å gjøre. 

Hvor mange kvinner (og menn) som blir voldtatt mister jobben? Klarer ikke å komme seg ut i jobb? Og det er kun toppen av isfjellet. Men jeg tviler på at du forstår. 

Gjest Anonym373
Skrevet
Sirisiri10 skrev (51 minutter siden):

Forklar hvordan det er like ille. 

Nei

Gjest Anonym373
Skrevet
Bølle skrev (54 minutter siden):

Er ikke bare å bli frikjent, rykte sitter igjen og er belastende for den det gjelder, kan gjøre at vedkommende sliter med reaksjoner livet ut.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.  Lomvi,mod. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Anonym373 skrev (20 minutter siden):

Nei

Fordi det ikke kan sammenlignes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...