Gå til innhold

Flytte fra leilighet etter å ha bodd der i en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde litt hastverk med å flytte, og tok den første og beste leiligheten jeg kunne få.

Har nå bodd der i en natt, og innser at jeg ikke kan bo her lenger. Det er mange små ting som gjør det. Men hovedproblemene er at det er en alt for liten varmtvannstank (kaldt vann etter 3 minutt med dusj). Det er   andre ting også.

Jeg har enda ikke skrevet under på husleiekontrakt, og kommer heller ikke til å gjøre det. Det er en mnd. oppsigelsestid, ellers ingen tidsbegrensinger i avtalen.

Jeg har ordnet meg plass å bo fram til jeg kan finne en ny leilighet.

Men hovedproblemet mitt er at husverten er så hyggelig og  hjelpsom og jeg sliter med å si fra at jeg kommer til å flytte. 

Jeg betaler selvfølgelig for en mnd leie, selv om jeg har bodd der kun en natt.

Er det noe huseier kan ta meg på?

Anonymkode: ed0ac...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten kontrakt og om du betaler en mnd kan du nok bare flytte. Kan være at du egentlig skulle betalt 2mnd siden slike oppsigelsestider typisk gjelder ut mnd etter (altså om du sier opp 3. sept må du betale ut oktober), men uten kontrakt (og depositum) vil det ikke være vedt det for huseier å jage etter denne om du flytter.

Problemet er nok som du sier at det er en hyggelig fyr, og du er nok også hyggelig siden dette plager deg. Da er det bare å spille med så åpne kort som mulig, så tidlig som mulig.

Jeg regner med at det ikke er noe som huseier kan fikse for å få deg til å bli siden du sier det er flere ting. Han bør jo få vite om hvilke ting det er slik at han kan vurdere å fikse dem før det samme skjer igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...