AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Vi har nå snakket om å flytte sammen.vi har vært sammen 1 år. Han ønsker ikke at jeg skal kjøpe meg inn i leiligheten pga tidligere erfaringer.han sier han ønsker ikke jeg skal betale noennting utenom hesten,katten og mobilregningen.blir ikke dette feil at han skal betale alt? Jeg er nysgjerrig på hva dete andre tenker om dette? Noen innspill? Anonymkode: 8194e...7c5
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Feil for hvem? Høres ut som en grei deal for begge dette, da kan jo du spare pengene dine i stedet for å betale på noe som ikke er ditt. Kanskje han trenger et par år til på seg for å se om dette er liv laga.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Hvis dere skal flytte sammen, må du såklart betale din andel av mat, strøm etc. Det er også rimelig at du betaler ei husleie for å bo der, da under forutsetning at han dekker alt av vedlikehold, oppussing etc. Anonymkode: e034e...ecb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Husk at samboere ikke har forsørgelsesplikt. Det vil si at han vil kunne gå til sak mot deg, og vinne, på at du skal etterbetale ham for boutgifter. Det er nemlig rimelig at du som er voksen dekker egne utgifter. Mange betaler slik husleie før de evt kjøper seg inn i boligen. Har du råd til å på sikt kjøpe deg inn? Samboerkontrakt er også lurt. https://www.huseierne.no/nyheter/disse-5-tingene-ma-du-ha-i-samboerkontrakten/ Anonymkode: e034e...ecb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har nå snakket om å flytte sammen.vi har vært sammen 1 år. Han ønsker ikke at jeg skal kjøpe meg inn i leiligheten pga tidligere erfaringer.han sier han ønsker ikke jeg skal betale noennting utenom hesten,katten og mobilregningen.blir ikke dette feil at han skal betale alt? Jeg er nysgjerrig på hva dete andre tenker om dette? Noen innspill? Anonymkode: 8194e...7c5 Hvorfor så forferdelig stor skrift? Tror du vi er svaksynte hele gjengen her inne? Vel, da kan jeg avkrefte det her og nå. Anonymkode: 0d219...46e 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Syntes det er helt ok, om han ikke vil du skal kjøpe deg inn. Så kjøper du en egen leilighet, som du leier ut, så dere eier begge to. Om du ikke har midler til å kjøpe nå, så sparer du ek. Syntes dog du burde betale mat, og andre løpende utgifter som strøm, kommunale avgifter, Internett o.l Anonymkode: 15c13...67a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at samboere ikke har forsørgelsesplikt. Det vil si at han vil kunne gå til sak mot deg, og vinne, på at du skal etterbetale ham for boutgifter. Det er nemlig rimelig at du som er voksen dekker egne utgifter. Mange betaler slik husleie før de evt kjøper seg inn i boligen. Har du råd til å på sikt kjøpe deg inn? Samboerkontrakt er også lurt. https://www.huseierne.no/nyheter/disse-5-tingene-ma-du-ha-i-samboerkontrakten/ Anonymkode: e034e...ecb Gjelder det også hvis de signerer en kontrakt hvor de har skrevet ned en avtale om betaling? Anonymkode: 8d201...548 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå