Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg beklager vist det er lignende innlegg her allerede! 

Jeg er gravid i uke 8, og på fredag oppdaget jeg at det var brunt i trusa. Tenkte ikke noe mer på det, men fram til i dag har det vært blødninger. Altså lørdag - og i dag. Ikke mye, men det det har vært klumpete i tillegg. Jeg har ikke opplevd noe smerte utenom det lille stikket som kommer i ny og ne. Det har jeg hatt siden jeg fant ut jeg var gravid. 

Er det noen som har opplevd dette tidlig i svangerskapet?

Anonymkode: 91818...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friskt blod og klumper høres alltid skummelt ut, dessverre. Klumpene kan være vev fra embryoet, noe som er tegn på spontanabort.

Anonymkode: 17d51...8d5

Skrevet

Har blødd i to svangerskap. Den ene gangen gikk det fint, den andre ikke. Da jeg spontanaborterte begynte det med en liten blødning som tiltok i styrke og smerte i løpet av noen dager, begynte ca i uke 8-9 og varte totalt i ca en uke. 

da det gikk fint var det både brunt og friskt over en lengre periode - av og på frem til uke 13, men uten noen smerter. Viste seg at morkaken lå foran. 

håper det går veien for deg! 

Anonymkode: 15678...8da

• Liker 1
Skrevet

Okei, tusen hjertelig takk! Jeg får vel bare håpe på det beste! Vært hos legen og tatt en blodprøve i dag, så blir det vel en ny blodprøve neste uke for å så på hCG nivået er gått ned. 

Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 8 og jeg fikk komme på ultralyd for å sjekke, du burde få det også om du bekymrer deg så du slipper å vente så mange dager for å se hvordan HCG en går. Jeg hadde ikke med klumper da, men her gikk det bra og foreløpig enda også (uke 10 nå) 

Skrevet

Hva var fargen på blodet? Hadde en blødning i starten, litt brunt blod (utflod) som varte i 5-6 dager. Hadde små koagler en dag og trodde det var embryoet. Heldigvis var det ikke det. Lykke til!

Anonymkode: 3e626...2b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva var fargen på blodet? Hadde en blødning i starten, litt brunt blod (utflod) som varte i 5-6 dager. Hadde små koagler en dag og trodde det var embryoet. Heldigvis var det ikke det. Lykke til!

Anonymkode: 3e626...2b9

Det er blod, og det er blitt mer over tid. Begynte smått som brunt utflod som har etter hvert blitt friskt blod. Gikk vel 2 dager med brunt, før det ble friskt blod. Nå er det så mye at det ligner mensen, men samtidig ikke nok til at jeg blør igjennom truseinnleggene. Skal til gynekologen å undersøke i dag. Så jeg håper på det beste, men forberedt på det værste 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er blod, og det er blitt mer over tid. Begynte smått som brunt utflod som har etter hvert blitt friskt blod. Gikk vel 2 dager med brunt, før det ble friskt blod. Nå er det så mye at det ligner mensen, men samtidig ikke nok til at jeg blør igjennom truseinnleggene. Skal til gynekologen å undersøke i dag. Så jeg håper på det beste, men forberedt på det værste 😔

Krysser fingrene for deg! ❤️

Anonymkode: 17d51...8d5

Skrevet

Hei. Jeg hadde blødninger frem til uke 12. Fikk etterhvert beskjed om at det skyldtes at jeg har foranliggende morkake. Jeg er i uke 31 nå og alt går bra. Lykke til.❤️

Anonymkode: 862ac...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg hadde blødninger frem til uke 12. Fikk etterhvert beskjed om at det skyldtes at jeg har foranliggende morkake. Jeg er i uke 31 nå og alt går bra. Lykke til.❤️

Anonymkode: 862ac...5bc

Tusen takk alle sammen for støtten ❤️ Legen mente dessverre på at det så mørkt ut på ultralyden i dag. Kunne ikke se noe gjennom magen, men ble funnet når det ble utført vaginalt. Han mente med tanken på hvor langt jeg var på vei så burde han høre hjerteslag. Blødde også ekstremt mye når det ble gjennomført vaginalt.

Det ser dessverre ut til å være en spontanabort. Jeg var just på do og da kjente jeg at det kom en klump ut av meg, regner med det er det 😔 Nå gjenstår bare blodprøvene. Men har vel innsett at det er dessverre borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk alle sammen for støtten ❤️ Legen mente dessverre på at det så mørkt ut på ultralyden i dag. Kunne ikke se noe gjennom magen, men ble funnet når det ble utført vaginalt. Han mente med tanken på hvor langt jeg var på vei så burde han høre hjerteslag. Blødde også ekstremt mye når det ble gjennomført vaginalt.

Det ser dessverre ut til å være en spontanabort. Jeg var just på do og da kjente jeg at det kom en klump ut av meg, regner med det er det 😔 Nå gjenstår bare blodprøvene. Men har vel innsett at det er dessverre borte. 

Nei så utrolig trist. Jeg føler virkelig med deg. Opplevde det samme forrige uke. Var i uke 8. 😢klemmer til deg❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg svarte deg over her tidligere om at jeg opplevde litt brunt utflod rundt uke 8, der alt var fint på ultralyd. Hadde ultralyd igjen idag (10+3) ble det samme hos meg som hos deg bare at det ikke har blødd noen ting. Hjerte stoppet å slå i uke 9, så skal sette i gang abort på fredag for å få dette ut. Føler så med deg❤️ Dette er virkelig triste greier og jeg kjenner jeg har vanskeligheter med å se gode dager fremover. Er så langt ned. 

Skrevet
Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Nei så utrolig trist. Jeg føler virkelig med deg. Opplevde det samme forrige uke. Var i uke 8. 😢klemmer til deg❤️

Uff, utrolig trist å høre at du har gått igjennom det samme! Jeg sender uendelig mange klemmer i retur 😔❤️

Skrevet
Love90 skrev (1 time siden):

Jeg svarte deg over her tidligere om at jeg opplevde litt brunt utflod rundt uke 8, der alt var fint på ultralyd. Hadde ultralyd igjen idag (10+3) ble det samme hos meg som hos deg bare at det ikke har blødd noen ting. Hjerte stoppet å slå i uke 9, så skal sette i gang abort på fredag for å få dette ut. Føler så med deg❤️ Dette er virkelig triste greier og jeg kjenner jeg har vanskeligheter med å se gode dager fremover. Er så langt ned. 

Dette var vondt å lese 😔 det er virkelig en ubeskrivelig vond følelse! Jeg sender deg mange klemmer 😔❤️ 

Skrevet

😥❤️

Anonymkode: bdafa...e58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...