acna Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Har dere sånt liggende hjemme, eller drar dere alltid til teststasjonen for å få tatt en ordentlig test? Jeg observerer at mengden snørrete barn med sår hals øker, og antar det bare er et tidsspørsmål før jeg har et snufsete barn selv. Vurderer derfor å kjøpe noen tester til hjemmebruk. Hva gjør dere andre? Av erfaring vet jeg at teststasjonen fort her lang ventetid ved barnehage- og skole-utbrudd.
Blomsterpotta Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Jeg har aldri testet meg og kommer ikke til å kjøpe de testene. Om de testene gjør utslag på covid så må du uansett ta en ny test av helsepersonell. Derfor anser jeg det som bortkastede penger å kjøpe disse testene. 2
acna Skrevet 20. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2021 Blomsterpotta skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri testet meg og kommer ikke til å kjøpe de testene. Om de testene gjør utslag på covid så må du uansett ta en ny test av helsepersonell. Derfor anser jeg det som bortkastede penger å kjøpe disse testene. Hvis noen i huset får en positiv test, så drar vi selvsagt til teststasjonen. Det var ikke ment som i stedet for, men i tillegg til 😊 Jeg registrerer at beskjeden «ikke send barnet på skolen ved sykdom» ikke fungerer i praksis…. 2
Habbo Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Jeg kjøpte hurtigtest på apoteket da sønnen min ble dårlig 3 dager etter å ha tatt vaksinen. Trodde i utgangspunktet det var vaksinen han reagerte på. Både hurtigtesten og PCR-testen var positive. Han gikk rett i isolasjon etter hurtigtesten, og ingen andre i huset ble smittet - trolig fordi han ble isolert så tidlig. 2
Blomsterpotta Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 acna skrev (4 minutter siden): Hvis noen i huset får en positiv test, så drar vi selvsagt til teststasjonen. Det var ikke ment som i stedet for, men i tillegg til 😊 Jeg registrerer at beskjeden «ikke send barnet på skolen ved sykdom» ikke fungerer i praksis…. Nå er mine barn flyttet ut for lengst, men hadde ikke kjøpt de testene uansett om de fremdeles bodde hjemme. 3
tussi84 Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Nei. Synes de er altfor dyre. Trenger jeg å teste meg eller noen andre i hustanden gjør det så drar vi til test stasjonen. Vi tester oss kun hvis vi har symptomer. 3
Fortauet Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Testene er mye billigere på Normal. 2
cilla89 Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Vi kjøpte 3 stk, kostet kr 58 per stk på Normal. Vi synes det er veldig kjekt å ha i hus, det går jo så masse forkjølelse nå. Så selv om vi føler oss veldig sikre på at barnet har det samme som «de andre» i barnehagen, så skader det ikke med en hjemmetest. 2
Gjest Linny111 Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Får dem gratis fra NHS i Skottland. Veldig greit å ha noen liggende hjemme.
Ab_naturals Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 Jepp. Kjøpte en pakke med 5 tester og har liggende just in case.
Gjest Kritisk Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Kjøpe?Trodde de var gratis jeg.
zemer Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 acna skrev (På 20.9.2021 den 23.59): Hvis noen i huset får en positiv test, så drar vi selvsagt til teststasjonen. Det var ikke ment som i stedet for, men i tillegg til 😊 Jeg registrerer at beskjeden «ikke send barnet på skolen ved sykdom» ikke fungerer i praksis…. Her har vi ambulerende test team fra kommunen. Får ikke lov til å dra til testversjon ved pos hurtigtest. 1
zemer Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 zemer skrev (Akkurat nå): Her har vi ambulerende test team fra kommunen. Får ikke lov til å dra til testversjon ved pos hurtigtest. Teststasjonen skulle det stå. 1
Justlooking Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 Ser ingen grunn til å kjøpe inn noe som helst. Har ikke tatt en eneste vanlig test heller.
Anbefalte innlegg