Gå til innhold

Hva er din hudpleierutine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt veldig nysjerrig på hudpleie, og vil gjerne høre hvordan andre tar vare på sin hud, og hvilke produkter dere bruker :)

Anonymkode: 53ee9...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morning: 

1. vaske ansiktet enten med bare vann eller med CeraVe hydrating cleanser. 
2. Serum. Bruker: skinceuticals c e ferulic. 
3. Fuktighetskrem. Her varierer jeg litt. Nå bruker jeg en fuktighetskrem fra CeraVe.

4. Solkrem.  Dette er det viktigste steget. Bruker: la roche posay ultra light invisible fluid

kveld:

1. Rense ansiktet med CeraVe hydrating cleanser. Vasker ansiktet to ganger.

2. Retinol/ tretinoin. Bruker retirides som jeg har fått på resept fra legen. 
3. fuktighetskrem. Bruker den var store boksen fra CeraVe.

Anonymkode: 46386...7c2

Skrevet

Frotteklut og veldig varmt vann om morgenen og en fuktighetskrem. That’s it

Skrevet

Sensitiv hud jeg ikke 100% har funnet ut av. Får behandling hos hudlege med tabletter og injeksjoner, og huden er mer tolerant enn før så har nylig oppdatert hudpleierutinen og utfordrer huden litt, og det ser ut til å gå fint så langt!

Morgen:

Kun vann + Elixir Cosmeceuticals Niactil 4%

Tåler ikke å bruke samme rutine på morgen som på kveld.

Kveld:

Garnier rensemelk om jeg bruker sminke

Elixir CosmeceuticalsHydractil Gentle Cleanser - En av få jeg har prøvd som ikke gir meg kviseutbrudd, noe jeg så godt som aldri har ellers.

Medik8 Press & Glow - Begriper fremdeles ikke at huden min tåler denne uten å eksplodere i elveblest!

Elixir Cosmeceuticals Niactil 4%

Fuktighetskrem ved behov

Ved dusj:
Siden huden er på sitt mest sårbare her, har jeg kun brukt fuktighetskrem fra bodyshop med hemp, men vurderer å introdusere rensen og se hvordan det går.

Solkrem om det er sol:) Slurver mye der da... Går i vichy og roche posay(eller hvordan det nå staves!), andre gir meg soleksem, som om jeg ikke har nok av det fra før. Huden min hater meg:) 

Tar gjerne imot tilbakemeldinger om noen har peiling:)

Anonymkode: a67b9...42d

Skrevet

Er blitt sløv,så bruker ikke like mange produkter/steg lenger..

1.sminkefjerner

2.rens

3.serum,øyekrem og fuktighetskrem

Bruker en eksfolierende rens 3 ganger i uken,ca.

Skrevet

Morgen: 

Vasker ansiktet i varmt vann med facila foam fra Lumene. 

Bruker som regel 3-dråper mandelolje fra Weleda eller litt nypefrøolje fra The ordinary som fukt. Alternativt andre serum fra The ordinary og fuktighetskremen "Skin food" fra Weleda. 

Kveld: 

Fjerner sminken med mild sminkefjerner. Går over og vasker med en parfymert ansiktswipe. Fukter på samme måte som nevnt over. 

Anonymkode: 2c56f...ddf

Skrevet

Fjerner sminke med babyolje (via bomulspad). Vasker ansiktet med vann. Bruker en liten slags skrubb i dusjen. 

Tar av og til på en ansiktskrem fra dagligvaren. 

Anonymkode: 11d0b...6e5

Skrevet

Morgen:

Renser med noe veldig mildt

Serum av noe slag (nå Skincitys first serum)

Fuktighetskrem

SPF ved behov, har primer med SPF til vinterstid om jeg har eksfoliert dagen før

Kveld:

Dobbeltrens (balm+rens)

Noen ganger serum (peptider eller hyaluronic - orker ikke flere lag), andre ganger syre (aha eller bha). 

Dersom syre: ekstra fet krem. Dersom serum: Fultighrtskrem og en dråpe olje. 

Skrevet

Morgen - mild rensemelk i hele ansiktet i dusjen. Pepid-serum, c-vit-serum, en lett dagkrem med eller uten solfaktor. 

Hjemme fra jobb/ferdig med videomøter - renser av hudsminken med en gel, og lar huden hvilke.

Kveld - oljerens i hele ansiktet, så rensegel og Foreo (rensebørste). Serum (varier mye etter behov), olje, nattkrem med retinol eller en mild nattkrem. Leppekrem/maske. 

Ukentlig - syrepeeling, kalkmaske, fuktmaske. 

Anonymkode: b47e1...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...