Sophie-Ann Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Min datter har begynt i 8 klasse og jeg har videreført reglene jeg hadde for hennes storesøster som innebærer at hun nå må ta ansvar selv for leggetiden. Hun må lære å regulere dette selv og det har gått greit. Men nå kommer diskusjonen om nett. Jeg slår av nettet hennes kl 23 i ukedagene fordi jeg mener at hun ikke har noe på nett å gjøre, men hun mener at det ikke er avtalen, fordi alt hun driver med er på nettet. Jeg har sagt hun får lese bok, høre podcast eller noe som ikke innebærer nett. Hva tenker dere? Skal hun få ha nett hele tiden og styre det selv eller skal jeg stå på mitt?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Sophie-Ann skrev (1 minutt siden): Min datter har begynt i 8 klasse og jeg har videreført reglene jeg hadde for hennes storesøster som innebærer at hun nå må ta ansvar selv for leggetiden. Hun må lære å regulere dette selv og det har gått greit. Men nå kommer diskusjonen om nett. Jeg slår av nettet hennes kl 23 i ukedagene fordi jeg mener at hun ikke har noe på nett å gjøre, men hun mener at det ikke er avtalen, fordi alt hun driver med er på nettet. Jeg har sagt hun får lese bok, høre podcast eller noe som ikke innebærer nett. Hva tenker dere? Skal hun få ha nett hele tiden og styre det selv eller skal jeg stå på mitt? Klokka 22. Hilsen lærer på ungdomsskolen. Anonymkode: b3eb1...eac 17
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 😳 min niendeklassing er i seng til ti. Lys av, og ikke noe nett, lesing, telefon eller noe. Står opp klokka seks da, så trenger den søvnen. Anonymkode: dffc8...a4a 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Legger seg alt for seint. Nettet burde av 21 eller 22. Barnet i seng før 22. Anonymkode: f0a48...b18 13
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Hm, tenker at når klokka er 23 så kan nettet fint gå av men da må det være for hele familien og selvsagt fri tilgang i helgene. 23 er ganske seint men hvis hun trenger lite søvn så er det jo greit, sov jo lite selv i den alderen jeg. 😄 Er nok mer fristende å sitte oppe om hun har tilgang til nett. Anonymkode: e7ae4...fb2 1
Sophie-Ann Skrevet 20. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2021 Nå må vi huske på at barn er forskjellige og har ulikt behov. Vi har kjørt knall strengt på leggetid frem til nå og da la hun seg 2130. Og lå våken halve natten. Men takk for innspill. 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Ungdommer trenger mer søvn enn voksne ettersom de vokser mye i denne alderen. Det er anbefalt med 10 timer. Anonymkode: b3eb1...eac 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Sophie-Ann skrev (4 minutter siden): alt hun driver med er på nettet Hun skal jo ikke drive med ting så sent på kvelden uansett. Hun klarer tydeligvis ikke friheten under ansvaret og derfor må du sette slike begrensinger. Anonymkode: e5ce7...c34 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Sophie-Ann skrev (1 minutt siden): Nå må vi huske på at barn er forskjellige og har ulikt behov. Vi har kjørt knall strengt på leggetid frem til nå og da la hun seg 2130. Og lå våken halve natten. Men takk for innspill. Du bør lese deg opp på pubertet og søvn. Anonymkode: b3eb1...eac 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør lese deg opp på pubertet og søvn. Anonymkode: b3eb1...eac Barn og unge er da forskjellige selv om det kanskje finnes en A4 norm man kan putte de fleste opp i. Anonymkode: e7ae4...fb2 9
Sophie-Ann Skrevet 20. september 2021 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2021 (endret) Kan vi holde oss til spørsmålet mitt? Hvis dere vil diskutere leggetid, er det sak for en ny tråd. Endret 20. september 2021 av Sophie-Ann 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn og unge er da forskjellige selv om det kanskje finnes en A4 norm man kan putte de fleste opp i. Anonymkode: e7ae4...fb2 Hun spør. Vi svarer. Søvn er viktig, og ungdom trenger masse søvn. Ts har ikke hatt en ungdom tidligere. Vi lærere merker når elevene har lagt seg seint.. Anonymkode: b3eb1...eac 4
Sophie-Ann Skrevet 20. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun spør. Vi svarer. Søvn er viktig, og ungdom trenger masse søvn. Ts har ikke hatt en ungdom tidligere. Vi lærere merker når elevene har lagt seg seint.. Anonymkode: b3eb1...eac Jo, les HI er du snill. P 5
starken Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 Blir nok litt kjedelig å være våken sent hvis man ikke har internett, noe jeg tenker er en bra ting. Kan heller lese en god bok eller noe hvis man ikke får sove, det er mye bedre enn skjermen 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun spør. Vi svarer. Søvn er viktig, og ungdom trenger masse søvn. Ts har ikke hatt en ungdom tidligere. Vi lærere merker når elevene har lagt seg seint.. Anonymkode: b3eb1...eac Du er ganske arrogant om du tror at du vet bedre om ts sitt barn bare fordi du er "lærer" og ser trøtte tryner om morgenen. Fleste tenåringer er trøtte i trynet uansett om de har lagt seg 21 eller 23. Uansett, dette vet foreldrene best, du kjenner ikke ts sitt barn. Anonymkode: e7ae4...fb2 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 Søsken kan være veldig forskjellig i forhold til regler og viljen til å innrette seg etter fornuftige krav. Nå går denne ungdommen i 8.kl, dvs 12-13 år gammel, skal hun få styre nett og tid til søvn akkurat som hun vil da ? Vil du ha råd fra foreldre som har gått gjennom dette før deg, så skrur du av nettet kl 22. Du har flere utfordringer foran deg, og da er det lurt å ikke være for dumsnill nå i starten på uskolen. Det er bare noen mndr siden datteren din gikk på barneskolen Anonymkode: 5dc66...5f8 2
Maydis8 Skrevet 20. september 2021 #17 Skrevet 20. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er ganske arrogant om du tror at du vet bedre om ts sitt barn bare fordi du er "lærer" og ser trøtte tryner om morgenen. Fleste tenåringer er trøtte i trynet uansett om de har lagt seg 21 eller 23. Uansett, dette vet foreldrene best, du kjenner ikke ts sitt barn. Anonymkode: e7ae4... Endret 20. september 2021 av Maydis8
Hedda-78 Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 Jeg synes du skal stå på ditt. Skal hun være oppe lenger, må hun finne på noe annet enn å sitte på nett. Klokka 23 er seint nok, også for de fleste voksne. Har også 8.klassing, og her skrur vi av nettet kl 21. Han leser etterpå, jeg vet ikke hvor lenge. 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er ganske arrogant om du tror at du vet bedre om ts sitt barn bare fordi du er "lærer" og ser trøtte tryner om morgenen. Fleste tenåringer er trøtte i trynet uansett om de har lagt seg 21 eller 23. Uansett, dette vet foreldrene best, du kjenner ikke ts sitt barn. Anonymkode: e7ae4...fb2 Jeg tenker at lærere har bedre innsikt i hvordan elevene fungerer i skolehverdagen enn foreldre som ikke tør å sette krav til tenåringer i puberteten Anonymkode: 5dc66...5f8 11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at lærere har bedre innsikt i hvordan elevene fungerer i skolehverdagen enn foreldre som ikke tør å sette krav til tenåringer i puberteten Anonymkode: 5dc66...5f8 Dette. Vi merker det for å si det sånn. Men, foreldrene vil ikke høre. Men, klager på karakterene skal de. Anonymkode: b3eb1...eac 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå