AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg har dessverre som sikkert mange andre en «splittet» familie, som ikke snakket sammen de siste 5 årene, pga at de «valgte side» i en konflikt der jeg selv var temaet for diskusjonen. De siste par årene har jeg forsonet meg med den siden av familien som «valgte meg bort» og trives med det. Men - resten av familien/venneparene er fortsatt ikke på talefot med hverandre. Og spørsmålet mitt - hva i all verden skal jeg gjøre når høytider, bursdager og div kommer opp og begge «parter» av familien/venner forventer å bli invitert? Hvem skal man velge? Jeg vil nødig lage 2 fester pr dag. 😅 Og jeg kunne bare invitert alle men aner ikke utfallet og frykter det blir dårlig stemning. Anonymkode: ab1a0...4db
McMary Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 (endret) Det er ikke ditt problem at folk ikke kan skvære opp eller i det minste være høflige når de treffes. Inviter alle du vil på fester du, så kommer de som vil. Folk må klare å ta seg sammen. Bære nag til andre i fem år uten å snakke ut er barnslig. De får være enig om å være uenig og klare å gjøre din fest til en hyggelig kveld selv om de ikke omgås utenom. Endret 21. september 2021 av McMary 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Inviter annet hvert år? Eller inviter ene gruppa julaften og andre gruppa første juledag. Er jo mange som må gjøre det slik pga. bitre brudd/skilsmisser, det blir jo ikke så ulikt. Anonymkode: 104bc...08b 1
Zooey Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 McMary skrev (16 minutter siden): Det er ikke ditt problem at folk ikke kan skvære opp eller i det minste være høflige når de treffes. Inviter alle du vil på fester du, så kommer de som vil. Folk må klare å ta seg sammen. Bære nag til andre i fem år uten å snakke ut er barnslig. De får være enig om å være uenig og klare å gjøre din fest til en hyggelig kveld selv om de ikke omgås utenom. Enig. Dette er ikke ditt problem og det får de finne ut av selv. Inviter de du ønsker selv og så får de bestemme om de vil komme eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 McMary skrev (18 minutter siden): Det er ikke ditt problem at folk ikke kan skvære opp eller i det minste være høflige når de treffes. Inviter alle du vil på fester du, så kommer de som vil. Folk må klare å ta seg sammen. Bære nag til andre i fem år uten å snakke ut er barnslig. De får være enig om å være uenig og klare å gjøre din fest til en hyggelig kveld selv om de ikke omgås utenom. Enig i denne. Det er voksne folk det er snakk om. Anonymkode: 86cb2...509
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 McMary skrev (5 timer siden): Det er ikke ditt problem at folk ikke kan skvære opp eller i det minste være høflige når de treffes. Inviter alle du vil på fester du, så kommer de som vil. Folk må klare å ta seg sammen. Bære nag til andre i fem år uten å snakke ut er barnslig. De får være enig om å være uenig og klare å gjøre din fest til en hyggelig kveld selv om de ikke omgås utenom. De første 45 årene av livet mitt ville jeg vært enig i dette. Erfaringer med ett eneste menneske gjør at jeg mener det ikke alltid er mulig. Når ting ikke blir som hun vil har hun rett til å bli kjempesint. Når hun er sint finnes det ingen sperrer for hvordan hun mener hun kan oppføre seg. Jeg klarer ikke å være samme sted som henne. Når smeller det, og hvor ille blir det? Ville gruet meg i ukesvis på forhånd og ikke kost meg et øyeblikk på festen. Noen ganger er det en god ide å invitere annenhver gang. TS får vurdere hvor dypt konflikten stikker. Anonymkode: 3b5fe...80e
Gjest Acer Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har dessverre som sikkert mange andre en «splittet» familie, som ikke snakket sammen de siste 5 årene, pga at de «valgte side» i en konflikt der jeg selv var temaet for diskusjonen. De siste par årene har jeg forsonet meg med den siden av familien som «valgte meg bort» og trives med det. Men - resten av familien/venneparene er fortsatt ikke på talefot med hverandre. Og spørsmålet mitt - hva i all verden skal jeg gjøre når høytider, bursdager og div kommer opp og begge «parter» av familien/venner forventer å bli invitert? Hvem skal man velge? Jeg vil nødig lage 2 fester pr dag. 😅 Og jeg kunne bare invitert alle men aner ikke utfallet og frykter det blir dårlig stemning. Anonymkode: ab1a0...4db Du har etterhvert forsonet deg med den familien som "valgte deg bort" og trives med det. Spørsmålet er om du har evne til å sjå ting utifra ein nøytralt synspunkt under familiekonflikten eller du "tar parti" og dette blir igjennomskuet. ? Mange får ein opplevelse av at de kommer i en presset situasjon under familiekonflikter på bakrunn av holdninger. Det finnes som oftast "giftige personer" innen dei fleste familier som bidrar til ryktespredning m.m. Dersom du føler at du ikkje har noe "usnakka " med familien så kan du vise det ved å innvitere alle. Endret 21. september 2021 av Skybe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå