AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg er mye alene, men vennene mine ser ikke ut til å bry seg om de. Vi bor på forskjellige kanter av landet, og prøver å møtes en gang i året på jentetur. Jeg bor i Oslo og er singel og har ikke barn og har ingen venner heller, mens vennene mine bor i Bergen og Trondheim og har mann og barn. Jeg vet at det er mye jobb med mann og barn, men de har hverandre og de har omgangskrets der de bor. Det virker ikke som de forstår hvor ensom og alene jeg er, og hvor vanskelig det er å møte folk som man har kjemi med. De tror visst jeg er den heldige som er singel og barnløs. Om jeg sier at jeg er ensom, så sier de at det er de òg, eller at mannen er mye borte på jobb så det er ensomt å være alene med barna. Klarer ikke folk som lever i forhold og er opptatt med barn å forstå hvordan det er å leve singel og alene uten noen? Uten venner og omgangskrets? Anonymkode: 659bd...091 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er mye alene, men vennene mine ser ikke ut til å bry seg om de. Vi bor på forskjellige kanter av landet, og prøver å møtes en gang i året på jentetur. Jeg bor i Oslo og er singel og har ikke barn og har ingen venner heller, mens vennene mine bor i Bergen og Trondheim og har mann og barn. Jeg vet at det er mye jobb med mann og barn, men de har hverandre og de har omgangskrets der de bor. Det virker ikke som de forstår hvor ensom og alene jeg er, og hvor vanskelig det er å møte folk som man har kjemi med. De tror visst jeg er den heldige som er singel og barnløs. Om jeg sier at jeg er ensom, så sier de at det er de òg, eller at mannen er mye borte på jobb så det er ensomt å være alene med barna. Klarer ikke folk som lever i forhold og er opptatt med barn å forstå hvordan det er å leve singel og alene uten noen? Uten venner og omgangskrets? Anonymkode: 659bd...091 Det er da masse folk å bli kjent med i Oslo? Sjekk ut Hey girl Oslo på face. Meld deg på en ny aktivitet. Anonymkode: ec239...47b 9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Jeg tror du har rett i at de fleste som ikke har vært i en slik situasjon ikke forstår denne ensomheten. Det handler ikke bare om å vøre ufrivillig alene eller «ensom» i en situasjon selv om man har folk rundt seg, men at man ikke er del av samfunnsfellesskapet på samme måte som når man har partner og/eller barn. De som forstår det, har vært der selv eller har mye empati. Jeg har vært der du er, og hadde mange av mine 30-år slik, men nå gift med to barn og det gjør stor forskjell; det er mye sosialt eller inkluderende - selv om det er drevet av plikter som FAU eller idrettsstevner - som følger med å ha barn. Men bare det å ha en partner hjelper ofte på det å bli invitert. Så jeg forsøker å invitere venninner i slik situasjon på hytteturer eller å treffes i helger, ikke bare når familien er borte. Jeg tror mange har det tøft å være alene om absolutt alt og at folk som de to over som bagatelliserer det, bør tenke grundigere etter hva det faktisk innebærer. Og inkludere. Anonymkode: bd378...665 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Mooza skrev (13 minutter siden): Hvorfor bor du der da? Pga jobb... Anonymkode: 659bd...091 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er da masse folk å bli kjent med i Oslo? Sjekk ut Hey girl Oslo på face. Meld deg på en ny aktivitet. Anonymkode: ec239...47b Jeg er snart 40. Anonymkode: 659bd...091 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 De bryr seg helt sikkert om deg! Men, ikke sikkert de forstår hvor ensom du er, hvis du ikke har sagt det rett ut. I den fasen vennene dine er, er man utrolig travel. Jeg kan føle meg ensom innimellom, med mann og barn, men jeg forstår at det blir på en annen måte. Man kan være fysisk ensom og/eller psykisk ensom. Jeg ville prøvd å få noen venner der du bor. Er det noen på jobben du kunne gjort noe sosialt med? Anonymkode: 1f205...0bd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror du har rett i at de fleste som ikke har vært i en slik situasjon ikke forstår denne ensomheten. Det handler ikke bare om å vøre ufrivillig alene eller «ensom» i en situasjon selv om man har folk rundt seg, men at man ikke er del av samfunnsfellesskapet på samme måte som når man har partner og/eller barn. De som forstår det, har vært der selv eller har mye empati. Jeg har vært der du er, og hadde mange av mine 30-år slik, men nå gift med to barn og det gjør stor forskjell; det er mye sosialt eller inkluderende - selv om det er drevet av plikter som FAU eller idrettsstevner - som følger med å ha barn. Men bare det å ha en partner hjelper ofte på det å bli invitert. Så jeg forsøker å invitere venninner i slik situasjon på hytteturer eller å treffes i helger, ikke bare når familien er borte. Jeg tror mange har det tøft å være alene om absolutt alt og at folk som de to over som bagatelliserer det, bør tenke grundigere etter hva det faktisk innebærer. Og inkludere. Anonymkode: bd378...665 Ja, jeg merker at de vennene mine som har hatt noen hele tiden og har hatt venner jevnt over ikle helt forstår. De kommer med velmenende råd og det er da bare å gjøre sånn, så blir det bra. Hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg blitt invitert med på ting. Men for å få kjæreste må man sosialisere seg, og jeg har bodd i Oslo i over 15 år og ikke klart å sosialere meg. Tenker å flytte til Trondheim eller Bergen, men først må jeg få relevant jobb. Jobben i Oslo er bra, så ikke bare å flytte uten ny jobb. Hadde jeg fått meg omgangskrets her og kjæreste så hadde jeg hatt det bra i Oslo. Anonymkode: 659bd...091 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er snart 40. Anonymkode: 659bd...091 Og så? Slutt å grav deg ned. Anonymkode: ec239...47b 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De bryr seg helt sikkert om deg! Men, ikke sikkert de forstår hvor ensom du er, hvis du ikke har sagt det rett ut. I den fasen vennene dine er, er man utrolig travel. Jeg kan føle meg ensom innimellom, med mann og barn, men jeg forstår at det blir på en annen måte. Man kan være fysisk ensom og/eller psykisk ensom. Jeg ville prøvd å få noen venner der du bor. Er det noen på jobben du kunne gjort noe sosialt med? Anonymkode: 1f205...0bd Jeg har bodd i Oslo i over 15 år, men det er vanskelig å få seg venner. I den jobben jeg har er det ikke så lett å sosialisere seg med de andre. De har sine venner og har nok med sitt. Anonymkode: 659bd...091
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og så? Slutt å grav deg ned. Anonymkode: ec239...47b Tror du 25-åringer vil henge med meg? Anonymkode: 659bd...091
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Hey women på fb er bedre. Jeg fikk ikke nære veninner, men et par fine bekjentskap via den☺️og du, er du frisk så er det lettere. Jeg er syk og mye sengeliggende; kan love deg at det vanskeliggjør vennskap😓 Anonymkode: 8de10...2c1 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Jeg har mann og barn og skjønner deg veldig godt! ❤️ Føler det sånn nå også, jeg, men skjønner jeg er heldig som har mann og barn altså. Du må hvertfall ikke flytte dit vennene dine bor i håp om at de skal ha tid til deg.. Svært stor sjans for at de har nok med seg og sitt.. Har egen omgangskrets der de bor. Utrulig vanskelig å komme inn i! Vær så snill. Kjære deg. Prøv nettdating. ❤️ Og å finne nye venner kan være driiitvanskelig. Helt klart. Lett å si "bare meld deg på en aktivitet", men kanskje er det lurt å i alle fall prøve? 😊 Vet ikke. Noe du liker.. F.eks. ridekurs, Røde kors, noe annet frivillig, en idrett.. Uansett. Lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: 515db...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror du 25-åringer vil henge med meg? Anonymkode: 659bd...091 Hva har 25-åringer med det her å gjøre? Er selv i midten av tredveåra, og oppsøker andre i samme alder eller eldre. Funnet mange på Hey girl, andre grupper, går på aktiviteter osv. Det er virkelig ikke vanskelig, men man må gidde. Anonymkode: ec239...47b 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har bodd i Oslo i over 15 år, men det er vanskelig å få seg venner. I den jobben jeg har er det ikke så lett å sosialisere seg med de andre. De har sine venner og har nok med sitt. Anonymkode: 659bd...091 Inviter til noe etter jobb Anonymkode: ec239...47b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 Hvorfor reiser ikke du og bidrar litt m ungene da? Jeg er på din alder. Mine venner fikk barn unge og jeg reiste for å være sammen med dem der ungene hadde sine rutiner. Nå har de store barn og jeg små barn, og de reiser hit. Anonymkode: a4b8f...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #17 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har 25-åringer med det her å gjøre? Er selv i midten av tredveåra, og oppsøker andre i samme alder eller eldre. Funnet mange på Hey girl, andre grupper, går på aktiviteter osv. Det er virkelig ikke vanskelig, men man må gidde. Anonymkode: ec239...47b Jeg er ganske stille og innadvendt av meg, så jeg liker best få mennesker og samtale med få mennesker av gangen. Anonymkode: 659bd...091
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor reiser ikke du og bidrar litt m ungene da? Jeg er på din alder. Mine venner fikk barn unge og jeg reiste for å være sammen med dem der ungene hadde sine rutiner. Nå har de store barn og jeg små barn, og de reiser hit. Anonymkode: a4b8f...9ff Er vanskelig å bo på andre. Anonymkode: 659bd...091
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Inviter til noe etter jobb Anonymkode: ec239...47b Jeg er redd for å bli avvist. De virker som om de ikke er interessert. Har vært med på julebord, men var veldig utenfor. Anonymkode: 659bd...091
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva har 25-åringer med det her å gjøre? Er selv i midten av tredveåra, og oppsøker andre i samme alder eller eldre. Funnet mange på Hey girl, andre grupper, går på aktiviteter osv. Det er virkelig ikke vanskelig, men man må gidde. Anonymkode: ec239...47b Det handler mer om at jeg ikke takler så mange mennesker på en gang. Liker bedre å henge med noen få. Jeg er ikke utadvendt i det hele tatt. Anonymkode: 659bd...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå